Czop wału

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

masbud
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 07:38
Lokalizacja: Olsztyn

Czop wału

Post autor: masbud » śr kwie 18, 2007 14:50

Mam do was pytanko - Czy dolne kółko rozrządu w silniku 1Z po nałożeniu na wał idealnie do niego przylega i nie można go obrócić na boki nawet na 1-2 mm, bo u mnie wygląda to tak, że końcówka wału zwęża się w kierunku czopa i po nałożeniu kółka można nim lekko poruszać. Dodam, że po zdjęciu starego nie było ono ani uszkodzone ani wyrobione w środku, na wale też nie widać było żeby cięciwa była wyrobiona, wiec nie wiem czy ten typ tak ma czy jednak ktoś przedemną zeszlifował wał przez co jego średnica jest mniejsza i stąd ten luz??



Awatar użytkownika
Mac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 02:19
Lokalizacja: mazury
Auto: Mk2 Tdi
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: Mac » śr kwie 18, 2007 20:15

mialem taki przypadek i po dwoch miesiacach od złozenia padł motor,kołko musi idealnie pasowac a nawet wchodzic z lekkim wciskiem!inaczej bedzie lipa!



djozi21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn gru 25, 2006 17:15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: djozi21 » śr kwie 18, 2007 22:02

Mam to samo i niechciałem czekac aż silniczek sie rozsypie, własnie jutro wyciągam silniczek i wał do obróbki .



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw kwie 19, 2007 06:52

moje kółko tez miało lekki luz , nawet na nowym kole
końcówka musiała być juz wczesniej obrobiona jeszcze w Niemczech jakis Helmut tam grzebał :grrr: , skończyło sie na przestawionym kacie i wymianie na nowy wałek
na nowym tego luzu juz nie było kółko jak pasowałem wchodziło dość ciasno trzebaa było je delikatnie obstukiwać młoteczkiem zeby wlazło a reszcze dociągneła sruba.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

maniaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 11, 2007 23:48
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maniaq » sob maja 12, 2007 19:11

witam, jak ustawić kółko na wałku rozrządu, tak, żeby jego zęby idealnie spasowały pod pasek? kupiłem do auta całą głowicę z wałkiem, lecz bez kółka... mam już kółko, lecz nie wiem jak go dokładnie ustawić na stożku, wie ktoś? pozdrawiam...



masbud
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 07:38
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: masbud » ndz maja 13, 2007 12:40

dół ustawiasz na "0" - znak masz na kole zamachowym, blokujesz kołkiem kółko na pompie, a wałek rozrządu blokujesz listwą ( masz takie wcięcie po przeciwnej stronie wałka) i tylko w jednej pozycji to listwę można wsadzić. Kółko na wałku powinno być lekko zluzowane. Zakładasz pasek i go napinasz - wtedy kółko wałka idealnie Ci się ustawi. Dokręcasz srubę, luzujesz blokady robisz na sucho z 2 obroty (kołem wału) i sprawdzasz czy Ci się znaki nie rozjechały (jeszcze raz kołek i listwa oraz "0" na kole zamachowym.) Jesli wszystko jest ok, to na koniec zostaje Ci sprawdzenie dynamicznego kąta wtrysku na VAG-u.



maniaq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 11, 2007 23:48
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maniaq » ndz maja 13, 2007 16:21

masbud pisze:Kółko na wałku powinno być lekko zluzowane. Zakładasz pasek i go napinasz - wtedy kółko wałka idealnie Ci się ustawi.
chodziło mi tylko o ten wyżej zacytowany moment, resztę przerabiałem setki razy, lecz nigdy nie zakładałem kółka na stożek, zawsze na klin - dlatego pytam o ten minimalny ruch kółkiem zębatym... powiem szczerze, że nigdy nie popuszczałem tego kółka przy wymianie rozrządu, zawsze jakoś się ten pasek dopasowywał gdy już miałem kółko skręcone z wałkiem fabrycznie lub przez kogoś innego...

pozdrawiam...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości