Strona 1 z 1

[BORA] NOTLAUF po nowemu, turbo nie nadąża za N75

: śr kwie 18, 2007 14:35
autor: bartiboro
Witam!

Miesiąc temu turbinka przeładowywała (ASV 110km).
Zapieczone były kierownice, po wyczyszczeniu notlaufy odeszły w zapomnienie.
Chociaż czasami nie ciągnęło tak jak powinno, ale to szczegół.
Ostatnio znowu 2 notlaufy wpadły.
Na kompie błąd przeładowania - jak poprzednio.
Mechanik stwierdził, że to nie jest wina zaworka sterującego tylko turbiny, że nie nadąża przy zmianach ciśnienia.
Wężyki ok, przepływka ok, 200tkm.
Wg niego trzeba wyregulować zderzak przy sztandze co by się tak nie odchylały kierownice, jednak może trochę słabiej dmuchać wtedy.
Dynamicznie nie chciał Vagować bo to wg niego nic nie pokaże przy tym problemie.
Twierdzi że tak już musi być bo się powyrabiało czy jakoś tak i trzeba podregulować.
Co wy na to? Może macie pomysła innego? Może katalizator przytkany?

Pozdrawiam.
Barti

: śr kwie 18, 2007 14:58
autor: cowboy
Twierdzi że tak już musi być bo się powyrabiało czy jakoś tak i trzeba podregulować.
Co wy na to? Może macie pomysła innego? Może katalizator przytkany?
jeżeli wszystko jest OK to lepiej nie ruszac regulacji sztangi... a tym bardziej zderzaka !!

jeśli KAT przypchany - to za słabo pompuje turbina
Dynamicznie nie chciał Vagować bo to wg niego nic nie pokaże przy tym problemie
wyłącznie dynamicznie przy tym co piszesz

turbina może nie nadążać bo może membrana w gruszce się spsuła :P

elementem wykonawczym jest własnie gruszka przy turbinie - to ona w zalezności od podanego podciśnienia wciąga sztangę i ustawia kierownice spalin w położenie na większą prędkośc wirnika, czyli większe doładowanie

[ Dodano: Sro Kwi 18, 2007 14:59 ]
możesz zamiast ruszać zderzak troszkę wydłużyć sztangę - max 2 obroty

: śr kwie 18, 2007 15:08
autor: AndrzejOsz
gdzie w Płocku to robiłeś. mam chyba podobny problem (ile kosztuje taki temat u mechanika)

: śr kwie 18, 2007 15:16
autor: bartiboro
AndrzejOsz pisze:gdzie w Płocku to robiłeś. mam chyba podobny problem (ile kosztuje taki temat u mechanika)
W Płocku, na kostrogaju jest firma JMR serwis. Podobno robi tam gościu ktory w VW w serwisie pare latek robil i sie zna na tdi.

Za czyszczenie turbinki wzieli 200zł. Wstawiasz rano bryke i po poludniu odbierasz.

Pzdrwm.
Barti

: śr kwie 18, 2007 15:24
autor: AndrzejOsz
jakis namiar telefoniczny masz moze na nich???

: śr kwie 18, 2007 15:38
autor: bartiboro
AndrzejOsz pisze:jakis namiar telefoniczny masz moze na nich???
603 239 409