[BORA] NOTLAUF po nowemu, turbo nie nadąża za N75

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

[BORA] NOTLAUF po nowemu, turbo nie nadąża za N75

Post autor: bartiboro » śr kwie 18, 2007 14:35

Witam!

Miesiąc temu turbinka przeładowywała (ASV 110km).
Zapieczone były kierownice, po wyczyszczeniu notlaufy odeszły w zapomnienie.
Chociaż czasami nie ciągnęło tak jak powinno, ale to szczegół.
Ostatnio znowu 2 notlaufy wpadły.
Na kompie błąd przeładowania - jak poprzednio.
Mechanik stwierdził, że to nie jest wina zaworka sterującego tylko turbiny, że nie nadąża przy zmianach ciśnienia.
Wężyki ok, przepływka ok, 200tkm.
Wg niego trzeba wyregulować zderzak przy sztandze co by się tak nie odchylały kierownice, jednak może trochę słabiej dmuchać wtedy.
Dynamicznie nie chciał Vagować bo to wg niego nic nie pokaże przy tym problemie.
Twierdzi że tak już musi być bo się powyrabiało czy jakoś tak i trzeba podregulować.
Co wy na to? Może macie pomysła innego? Może katalizator przytkany?

Pozdrawiam.
Barti



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr kwie 18, 2007 14:58

Twierdzi że tak już musi być bo się powyrabiało czy jakoś tak i trzeba podregulować.
Co wy na to? Może macie pomysła innego? Może katalizator przytkany?
jeżeli wszystko jest OK to lepiej nie ruszac regulacji sztangi... a tym bardziej zderzaka !!

jeśli KAT przypchany - to za słabo pompuje turbina
Dynamicznie nie chciał Vagować bo to wg niego nic nie pokaże przy tym problemie
wyłącznie dynamicznie przy tym co piszesz

turbina może nie nadążać bo może membrana w gruszce się spsuła :P

elementem wykonawczym jest własnie gruszka przy turbinie - to ona w zalezności od podanego podciśnienia wciąga sztangę i ustawia kierownice spalin w położenie na większą prędkośc wirnika, czyli większe doładowanie

[ Dodano: Sro Kwi 18, 2007 14:59 ]
możesz zamiast ruszać zderzak troszkę wydłużyć sztangę - max 2 obroty



AndrzejOsz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr sty 31, 2007 10:05
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: AndrzejOsz » śr kwie 18, 2007 15:08

gdzie w Płocku to robiłeś. mam chyba podobny problem (ile kosztuje taki temat u mechanika)



bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » śr kwie 18, 2007 15:16

AndrzejOsz pisze:gdzie w Płocku to robiłeś. mam chyba podobny problem (ile kosztuje taki temat u mechanika)
W Płocku, na kostrogaju jest firma JMR serwis. Podobno robi tam gościu ktory w VW w serwisie pare latek robil i sie zna na tdi.

Za czyszczenie turbinki wzieli 200zł. Wstawiasz rano bryke i po poludniu odbierasz.

Pzdrwm.
Barti



AndrzejOsz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr sty 31, 2007 10:05
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: AndrzejOsz » śr kwie 18, 2007 15:24

jakis namiar telefoniczny masz moze na nich???



bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » śr kwie 18, 2007 15:38

AndrzejOsz pisze:jakis namiar telefoniczny masz moze na nich???
603 239 409



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 163 gości