Strona 1 z 2

VAG a wysoka temperatura silnika

: wt kwie 17, 2007 21:23
autor: blackened1
Witam wszystkich
Mam taki mały problem z temperaturą. Ale może od poczatku. Wskazówka temperatury stoi tak jak trzeba na 90°C, płyn jest, auto grzeje się normalnie (ok 5km po rannym rozruchu i ma 90°C)

Dziś pojechałem do mechanika podpiąć się pod komputer by sprawdzić kąty wtrysku. Przy okazji mechanik zaproponował że od razu posprawdzamy to i owo, auto pracowało cały czas na wolnych obrotach, wtedy zaczął się włączać wentylator, ale troszkę to było dziwne bo włączał się raz na minutę, pracował przez 10 sekund i się wyłączał, wskazówka dalej stała na 90C a VAG pokazywał temperature silnika 94 - 95°C. Sprawdzilismy przewody od chłodnicy, i górny i dolny był ciepły. Nie wiem czy to termostat się przycina czy co ? Auto ma 10 lat, przyjechało 2 lata temu z niemiec i nie wiem czy w ogóle był kiedyś wymieniany. Poza tym wentylatorem nie ma żadnych innych objawów że coś sie złego dzieje.
Proszę Was o jakąś sugestę bo boję sie żeby nie przegrzać mojego VW
pozdro

: wt kwie 17, 2007 21:28
autor: Komas
jak ci sie wentylator wlacza to bardzo dobrze. powinien sie wlaczac ok 94stopni. A ze stoi ci wskazowka to masz male przeklamanie. Moja na rozgrzanym silniku stoi na 95 stopniach. wiem ze 5 stopni za duzo. Mozesz zmienic czujnik temp ale wydaje mi sie ze jest ok.

: wt kwie 17, 2007 21:35
autor: damcio151
blackened1, nie ma się czym przejmować , Komas dobrze mówi

: wt kwie 17, 2007 21:52
autor: blackened1
Dzięki za informację, tylko czy to nie troszkę dziwne ze włączał się dosłownie co 1 - 2 min na 10 sek ? :)
Poza tym 1 raz dopiero widziałem jak wentylator mi pracuje :)

: wt kwie 17, 2007 21:54
autor: damcio151
Dzięki za informację, tylko czy to nie troszkę dziwne ze włączał się dosłownie co 1 - 2 min na 10 sek ?
Może temperatura chwilowo skakała w granicach załączenia wentylatora....dlatego tak się działo

: wt kwie 17, 2007 22:25
autor: bizak
mi mniej wiecej pokazuje zawsze tak bez wzgledu czy w danej chwili temperatura na VAGu pokazuje 85 czy wzrasta do 94 (wlancza sie wentylator i spada) zawsze wskazowka jest prawie tak samo, czyli licznik przeklamuje, dodam ze mam dwa liczniki jeden VDO ktory mam teraz zalozony i pokazuje wlasnie tak jak na obrazku i drugi Motometer ktory caly czas pokazuje rowne 90st czyli jak na VAGu pokazuje ci ok tzn ze licznik przeklamuje

: wt kwie 17, 2007 22:29
autor: Komas
to ze licznik przeklamuje o ok 5 stopni to normalke w golfach. Grunt ze wentylator ci odpala wiec nie ma sie czym przejmowac

: wt kwie 17, 2007 22:44
autor: bizak
Komas pisze:to ze licznik przeklamuje o ok 5 stopni to normalke w golfach.
dokladnie...
Komas pisze:Grunt ze wentylator ci odpala wiec nie ma sie czym przejmowac
super jest jeszcze jak wlasnie dokladnie przy 94st wlacza sie (pierwszy bieg)

: śr kwie 18, 2007 00:48
autor: yoobi
Mam też mały problem z czujnikiem temp. (chyba :-) ). Wskazówka pokazuje w czasie jazdy ok 80st. Vag natomiast 87, 88 st. (oba pomiary w czasie jazdy). Rozumiem, że wskazówka oraz VAG nie korzystają z tego samego czujnika :>. Jeśli tak to gdzie jest ten VAGowy :>.

W sumie, może bym i ten czujnik (od wskazówki) wymienił coby dobrze było. Jaki jest jego koszt :>.

Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
yoobi

: śr kwie 18, 2007 01:08
autor: medin
Mi tez wentylator chodził bardzo krutko i nie zbijał mi temperatury,dopiero jak zmieniłem czuinik co włancza wentylator to jest ok, jak sie włączy to temperature zbije do 80 stopni koszt około 50zł

: śr kwie 18, 2007 06:17
autor: Komas
Mi w korkach w upalne dni tez wlacza sie na pierwszy bieg. Drugi praktycznie nigdy. Ale... jak zapale klime to wlacza sie na drugi odrazu. I tp dwa naraz leca na max obrotach wtedy wyje jak diabli hehe zeby zbic cisnienie w parowniku.
Koszt czujnika temp (ten w krućcu przy glowicy) fachowo nazwany Czujnikiem tem cieczy chłodzącej to ok 35 do 40zł + jakies 10minut roboty + jakis litr moze mniej płynu :) chyba ze chcesz sie bawic i caly spuszczac

: śr kwie 18, 2007 07:14
autor: Lennox
Może Termostat się przycina. Sprawdzałeś ?

: śr kwie 18, 2007 08:40
autor: blackened1
Dzięki za informację. Jednak mam jeszcze pytanie co to jest ten 1 i 2 bieg wyntylatora. Czy 1 biegu to jest to moję włączanie się co minutę na 10 sek ?

Generalnie zauważyłem jeszcze jedno. Dziś jadąc do pracy trasą kilka razy wskaźnik spadł poniżej 90°C o jakieś 2 milimetry co może oznaczać 2 rzeczy, jedna to to że dziś jest trochę chłodno i otwarł sie termostad wiec schłodzony płyn z chłodnicy dotarł do silnika i temp. spadła, drugie co może byc czego właśnie się boję to to że wentylator schładza tak mocno silnik - może popadam w zamknięte koło ale przecież przy jeździe na trasię z prędkością 120 km/h raczej silnik nie powinien się grzać tak by musiał włączać się wentylator, zwłaszcza ze dziś jest na dworze 10°C. To mnie bardzo niepokoi :(

Aha i temperatura płynu w zbiorniczku wyrównawczym miała jakieś 96°C

: śr kwie 18, 2007 21:44
autor: medin
Moze ci uszczelka pod głowica puszcza i przy wiekszej pretkosci ci sie grzeie