Strona 1 z 2

Temperatura cieczy

: wt kwie 17, 2007 18:31
autor: krzysvw
Witam. Dzis pogoniłem troche golfa po mieście i po jakiś 2km dynamicznej jazdy zauważyłem że dość znacznie wzrosła temperatura cieczy chłodzącej. Wskazówka znajdowała się w pozycji zaznaczonej na rysunku: (przedostatnia kreska)
[img=http://img405.imageshack.us/img405/7133/wskwz9.th.jpg]
Nie wiem czy to normalne ? Podczas normalnej jazdy, nawet długiej wkazówka wychodziła troche poza środek. Stan płynu chłodniczego jest OK.

PS. Wie ktoś ile litrów ma rezerwa w MK2 ?

: śr kwie 18, 2007 06:26
autor: Bordos
Jeśli wskazówka była aż tam to sprawdz czy wentylator chłodnicy się włącza.

U mnie ta wskazówka nawet przy bardzo dynamicznej jeździe nie przekracza nigdy położenia trochę za środkiem, bo tam zaczyna krecic się wentylator i temperaturka spada.

A ile wynosi rezerwa?
Jak na moje oko to tak ok. 5 litrow może - ale głowy nie dam bo im mniej paliwa tym ten wkaźnik bardzej oszukuje :okej:

: czw kwie 19, 2007 08:55
autor: Mac
całe czerwone pole ma ok 10l,jezdziłem do sucha wiec wiem :bajer: a co do temperatury to sprawdz termostat czy wpore otwiera i kiedy czujnik włacza wentylator,a i czy w chłodnicy lub w krućcu nie jest zakamieniony otworek obiegu!proponuje załozyc czujnik chłodnicy na 84 stopnie,jest akurat do tego silnika!

: czw kwie 19, 2007 18:14
autor: krzysvw
Dzięki za rady. W sobote będe wymieniał pasek klinowy bo obecny jest w masakrycznym stanie, jeśli po wymianie na nowy dalej będzie się grzał to zastosuje się do Waszych rad.

: pt kwie 20, 2007 08:17
autor: vw_vandal
krzysvw, według mnie już trochę auto przegrzałeś i mogą stwardnieć gumki zaworowe. Tak jak piszą wyżej nie włonczył się wentylator. Czesto się zdarza że kable śniedzieją i trzeba je przeczyścić i za konserwować ;) Musisz przeczyścić styki na wentylatorze na włoczniku termuiczny i kostce koło włącznika termicznego. Ja urzywam preparatu o firmy Cyclo smar z teflone robi taką powłokę i czesto to robie po zimie.

: pt kwie 20, 2007 10:51
autor: ko_sa
Witam,u mnie jest tak ze wskazowka jest troche powyzej srodka a wentylator sie wlacza gdy temperatura dojdzie do 3/4 skali czyli tam gdzie zaznaczyles ale to sie zdaza bardzo rzadko i wtedy spada i niby tak powinno.co do przegrzania to w ksiazce serwisowej(tej ktora byla sprzedawana z nowym samochodem) napisane jest na stornie 30 ze cyt."Nie ma to wiekszego znaczenia, dopoki nie zacznie blyskac lampka kontrolna".dodam ze wymienilem wlacznik wentylatora i termostat gdyz i jedno i drugie nie dzialalo poprawnie i samochod sie przegrzewał.Pozdrawiam.

: pt kwie 20, 2007 14:55
autor: vw_vandal
ko_sa, twardnieją gumki na zaworach i tyle ;)

: ndz kwie 22, 2007 22:42
autor: ko_sa
:P

: pn kwie 23, 2007 08:24
autor: vw_vandal
bez komentarza..........

: wt lut 12, 2008 13:38
autor: laszlo111
Witam wszystkich! Rowniez mam problem ze wskaznikiem temperatury cieczy chlodzacej (MK2 1,6D) Otoz gdzy odpale silnik to kontrolka miga przez okres ok 3-4 km az troche silnik sie nagrzeje. wtedy nalezy wylaczyc silnik i uruchomic go ponownie i wszystko jest juz ok jednak bez wylaczenia silnika kontrolka sama nie gasnie. czy wie ktos moze co nalezy sprawdzic w takiej sytuacji?

: śr lut 13, 2008 13:41
autor: Lukas-182
laszlo111 pisze:Witam wszystkich! Rowniez mam problem ze wskaznikiem temperatury cieczy chlodzacej (MK2 1,6D) Otoz gdzy odpale silnik to kontrolka miga przez okres ok 3-4 km az troche silnik sie nagrzeje. wtedy nalezy wylaczyc silnik i uruchomic go ponownie i wszystko jest juz ok jednak bez wylaczenia silnika kontrolka sama nie gasnie. czy wie ktos moze co nalezy sprawdzic w takiej sytuacji?
Odkręć czujnik stanu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i dobrze go przeczyść, pewnie sondy są nieźle zasyfione. Ja u siebie tez miałem taki problem, odpalam i miga kontrolka od stanu płynu chłodniczego, wyłączam silnik sprawdzam płyn, jest ok, odpalam jest ok, jadę kawałek znów zaczyna migać. Odkręciłem czujnik na górze zbiorniczka, był totalnie zasyfiony, przeczyściłem i jest git :)

: śr lut 13, 2008 16:24
autor: laszlo111
dzieki lukas. przeczyszczenie mu na pewno nie zaszkodzi i mam nadzieje ze to bedzie to

: pt lut 15, 2008 18:47
autor: blukotek
Lukas-182 pisze:Odkręć czujnik stanu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i dobrze go przeczyść, pewnie sondy są nieźle zasyfione. Ja u siebie tez miałem taki problem, odpalam i miga kontrolka od stanu płynu chłodniczego, wyłączam silnik sprawdzam płyn, jest ok, odpalam jest ok, jadę kawałek znów zaczyna migać. Odkręciłem czujnik na górze zbiorniczka, był totalnie zasyfiony, przeczyściłem i jest git
A gdzie jest ten czujnik w benzynie ?
Mam zbiorniczek, ale na nim nie ma żadnych czujników...tylko na wężyku od zbiorniczka jest taki "łącznik" z kabelkami czy to jest to ?

Piotr

: sob lut 16, 2008 00:39
autor: Lukas-182
Masz okrągły zbiorniczek czy prostokątny na płyn chłodniczy, jeśli prostokątny to na pewno jest tam czujnik, a jak okrągły to musi być gdzieś na wężu w najwyższym miejscu układu chłodzenia z racje tego, że ma skazywać stan płynu chłodniczego w układzie...