Strona 1 z 1

Samodzielna wymiana pompy wtryskowej

: pn kwie 16, 2007 14:28
autor: Bordos
Mam taki problem:

Cieknie mi gdzies pompa moja aktualna (wąż pod nią jest stale po jeździe mokry od ON) i nie mogę zlokalizowac skąd to cieknie:/

Pompę mam bez grzybka i wiem, że były z nią problemy (niby byla regenerowana itp, ale auto dużo pali, i jest dosyc słabe) - i naprawy jej były powodem dosyc taniego kupna tej pompy.

Mam drugą pompę, z silnika JR, która ponoc jest sprawna i wszystko z nia ok. Sprawdzone to nie jest.

W serwisie boscha chcą 200 zł za samo sprawdzenie, czy ta pompa jest ok, natomiast za wszelkie regulacje itp 300 zł. Za przełożenie pompy życzą sobie 500 zł.

Dlatego musial bym zrobic wszystko sam.

Posiadam juz instrukcję jak ustawic rozrząd, ale zastanawiałem sie, czy jak by po zdjęciu pompy, nową ustawic tak samo jak ustawiona w momencie zdjecia była stara (znacznik na jej kole pasowym), to czy będzie to działało poprawnie?

Chciałbym uniknąc ustawiania całości rozrządu, a poprostu jakby podmienic pompę.

Czy ustawienie obrotow biegu jałowego i dawki paliwa da sięwykonac samemu?
Czy jakies inne ustawienia będzie trzeba robic, które wymagając jakis skrajnie trudnych operacji lub narzędzi?

P.S. Proszę nie pisac postów w stylu "dołóż kasę i zrób w serwisie" itp, bo niestety nie stac mnie na naprawę za 500 - 600 zł, a pozatym nie chcę juz tyle inwestowac w auto, którego wartości to i tak nie podniesie.

: pn kwie 16, 2007 18:22
autor: zaprzal
dasz rade spokojnie zrobic we wlasnym zakresie. a jak juz to znajdz mechanika ktory to za rozsadne pieniadze zrobi bo 500zl to nie jest warte :p

: pn kwie 16, 2007 20:09
autor: Bordos
zaprzal pisze:dasz rade spokojnie zrobic we wlasnym zakresie. a jak juz to znajdz mechanika ktory to za rozsadne pieniadze zrobi bo 500zl to nie jest warte :p

A co czym się reguluje??:) ( dawkę itp? )

I najważniejsze - czy moge tak zrobic z paskem rozrządu, ze założę nową pompę jakby "w tym samym miejscu" co starą?

: pn kwie 16, 2007 20:12
autor: zaprzal
co do regulacji pompy to poszukaj na forum, zamiescilem fotke z opisem do czego sluza poszczegolne srubki ;)

lepiej by bylo porzadnie ustawic rozrzad a kat wtrysku z czujnikiem zegarowym, ale bez tego tez bedzie jezdzil (sam mam teraz "na oko/ucho")

: pn kwie 16, 2007 20:19
autor: Bordos
zaprzal pisze:co do regulacji pompy to poszukaj na forum, zamiescilem fotke z opisem do czego sluza poszczegolne srubki ;)

lepiej by bylo porzadnie ustawic rozrzad a kat wtrysku z czujnikiem zegarowym, ale bez tego tez bedzie jezdzil (sam mam teraz "na oko/ucho")
no wlasnie z tym kątem wtrysku się boje ze sam tego nie ustawie:/

Jak ty to robiles?

: pn kwie 16, 2007 20:27
autor: zaprzal
zamocowalem na znak, odpalilem i mi to odpowiadalo i tak juz zostalo ;)

: pn kwie 16, 2007 20:29
autor: Bordos
zaprzal pisze:zamocowalem na znak, odpalilem i mi to odpowiadalo i tak juz zostalo ;)
Hehe, a jak to sie w teorii ustawia??

I tak wogle to jak jest oznakowane to koło?? Takim nacięciem (z qmplem kiedys zesmy składali pompę od kadeta to miala w jednym miejscu nacięcie) czy jakos inaczej?

Tak zeby wiedziec jak porównac w jakiej pozycji ma byc koło pasowe:)

: pn kwie 16, 2007 20:38
autor: zaprzal
masz naciecie na kole, znak na oslonie rozrzadu i znak na obudowie pompy wtryskowej na gorze

: pn kwie 16, 2007 20:42
autor: Bordos
zaprzal pisze:masz naciecie na kole, znak na oslonie rozrzadu i znak na obudowie pompy wtryskowej na gorze

A jak w koncu z tym całym paskiem?

BO ja to qmam tak:

- albo ustawiam wszystko od nowa, czli wyciagam korek w skrzyni, kręce wszystkim (jeszcze z paskiem) az tam się pojawi znaczek, jakos to zablokowuje (jeszcze nie wiem dokładnie jak), i wtedy jak zdejmę pompę, to musze ją ustawic w położeniu jakby początkowym

- albo zablokowuje tak jak jest i wstawiam pompę w takiej samej pozycji jak była stara

Dobrze qmam?

: pn kwie 16, 2007 22:15
autor: zaprzal
Bordos pisze:- albo ustawiam wszystko od nowa, czli wyciagam korek w skrzyni, kręce wszystkim (jeszcze z paskiem) az tam się pojawi znaczek, jakos to zablokowuje (jeszcze nie wiem dokładnie jak), i wtedy jak zdejmę pompę, to musze ją ustawic w położeniu jakby początkowym
proponuje ta opcje

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2007 10:16 pm ]
sciagnij ta ksiazke:

http://zaprzal.info/ksiazkatd.rar wszystko ladnie opisane

: pn kwie 16, 2007 22:27
autor: Bordos
zaprzal pisze:
Bordos pisze:- albo ustawiam wszystko od nowa, czli wyciagam korek w skrzyni, kręce wszystkim (jeszcze z paskiem) az tam się pojawi znaczek, jakos to zablokowuje (jeszcze nie wiem dokładnie jak), i wtedy jak zdejmę pompę, to musze ją ustawic w położeniu jakby początkowym
proponuje ta opcje

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2007 10:16 pm ]
sciagnij ta ksiazke:

http://zaprzal.info/ksiazkatd.rar wszystko ladnie opisane
Hehe, ta ksiażke sciagnalem jak tylko zobaczylem wczesniejjuz linka - ale tam jest to qrde tak wyjaśnione ze nie qmam. Jakos si enie przyłożyli;/