piszczy pasek od alternatora gdy jest zimny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dranczar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 11:10
Lokalizacja: www

piszczy pasek od alternatora gdy jest zimny

Post autor: dranczar » czw kwie 12, 2007 11:18

wymieniłem już pasek,napinacz,rolke napinającą,ośkę na której znajduje sie ta rolka i dalej piszczy gdy zimny typ silnika AFN 1.9 TDI 110km.Co jest.Pomóżcie :dol:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw kwie 12, 2007 11:35

Sa dwa wyjścia, jezeli masz wszystko dobrze napiete i napinacz ok najczesciej piszczy wtedy paski wielkoklinowe firmy Gates ponieważ mają za szerokie rowki, ja załozyłem u siebie Contintecha i jak reką odjął- tak samo było u innych kolegów. Jezeli nie pomoze moze obracac sie metalowy wieniec na gumie z kołem tłumików drgań jak już guma jest sparciała, przy czym te dolne duże koło kosztuje od 400zł w zwyż wiec mam nadzieje ze to tylko pasek.



Awatar użytkownika
ROF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 12, 2007 01:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ROF » czw kwie 12, 2007 11:58

u mnie drga napinacz i halasuje, czy powinienem wymienic tylko to kolo napinacza czy cos jeszcze?



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » czw kwie 12, 2007 12:42

dranczar pisze:wymieniłem już pasek
zależy jakiej firmy założyłeś pasek - najlepiej Contitecha, ale ja mam gatesa i też mi piszczał na zimnym silniku. Ale z czasem sie dopasował i już wszystko było ok. To że paski Gatesa piszczą choć są nowe to żadna nowość.



-one-
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 22:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: -one- » czw kwie 12, 2007 15:15

ROF pisze:u mnie drga napinacz i halasuje, czy powinienem wymienic tylko to kolo napinacza czy cos jeszcze?
koło napinacza zostaw w spokoju, przyczyną Twoich kłopotów jest koło pasowe alternatora a właściwie mechanizm wolnego koła który najprawdopodobniej jest zatarty.
Podjedź do elektryka to załatwisz temat od ręki.( koszt koła ok.200-250 pln. z wymianą)
Są na rynku koła tańsze (regenerowane) ale z wiadomych względów nie polecam.
Dodam że przy zatartym kole alter. pasek też może piszczeć (niestety sprawdziłem). :bigok:


143@318 / 170@384 by Diagtronik

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » czw kwie 12, 2007 16:28

Witam
jeżeli na zimnym silniku słychać popiskiwania a po zwiększeniu obrotów milkną to raczej w 100% winne jest koło pasowe wału z tłumikiem drgań skrętnych. u mnie jest to samo po odpaleniu popiskuje a jak troche pochodzi uspokaja się. Można to sprawdzić zaznaczając na kole pasowym np lakierem do paznokci kreseczke. zaznaczasz koło metalowe pasek gumy i drógie koło jeżeli po odpaleniu znaki się poprzestawiaja to 100% że piszczy własnie to koło
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » czw kwie 12, 2007 21:27

jezeli nie jestescie pewni czy piszczy pasek alternatora to mozna go palać ludwikiem ( płynem do naczyń) powinno na chwile ustać i wtedy bedziecie pewni) ludwik nie powoduje poslizgu :bigok:


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw kwie 12, 2007 21:39

Witam , dobry sposób z tym lakierem, ja u siebie wymieniałem to koło bo po odpaleniu piszczało, na ciepłym było troche lepiej ale u mnie było coś takiego ze jak przyspieszałem to było słychac takie "ćwierkanie" które sie zwiększało w miarę wzrostu obciązenia, czy u kogoś z Was było coś takiego? po zmianie koła próbowałem sprawdzic stare czy obraca sie jednna częśc koła względem drugiej ale nie było zadnego luzu, jedyną oznaką jakiegos zuzycia była widoczna na obwodzie koła tuż przy gumie cienka błyszcząca linia czyli jakies tarcie tam było, ale obie części względem siebie ani drgnęły. Czy wie ktoś z was czy ze starym kołem mozna cos zrobić czy ktoś to regeneruje? czy juz tylko na złom sie nadaje? Zastanawiam sie co by było gdyby to koło było sztywne bez zadnego tłumika, byłoby czuc jakąs róznicę? W 110 te koła doś często padają, nie wytrzymują obciązenia czy jak?



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » czw kwie 12, 2007 21:41

dranczar. u mnie w identycznej sytuacji pomogła wymiana kółka pasowego-sprzęgiełka w alternatorze. koszt około 2 stówki. w afn-ach to dosyć częsta awaria. pozdro.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw kwie 12, 2007 21:44

A wiecie jeszcze jaki jest dobry sposób na diagnoze czy to piszczy koła na wale? Odpalcie zimny silnik, jesli lekko popiskuje to włączcie światła mijania chodzi o to zeby nagle zwiększyc pobór prądu a więc tym samym zwiększyc opór jaki alternator stawia silnikowi, jeśli po tym popiskiwanie sie nasili to na 100% wina koła pasowego :) mozna np włączyc światła i ogrzewanie tylnej szyby, wg mnie najlepszy sposób aby sprawdzic to koło.

[ Dodano: 12 Kwi 2007 21:47 ]
A pozatym bedziemy wiedzieli ze jazda na światłach całą dobę pomimo wszelkich zalet dość wyraźnie (słyszalnie) zwiększa obciązenie silnika no i niestety zyzycie paliwa :(



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw kwie 12, 2007 23:14

poczytajcie to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81604 ja mam u siebie podobny problem,po wymianie wszystkiego byłem a pasek właśnie maiłem conitechą i dalej było to samo,w koncu kupiłem 2 godyera sytuacja się powtórzyla ale jakby z mniejsza czestotliwoscią



dranczar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 11:10
Lokalizacja: www

Post autor: dranczar » pn kwie 16, 2007 21:48

maxoff, a mógłbyś mi załatwić to kółko alternatora???byłbym wdzięczny



baster78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 21:11
Lokalizacja: Mosina/Wielkopolskie
Kontakt:

Post autor: baster78 » pt kwie 20, 2007 09:17

Witam. Umnie też popiskiwał na zimnym,zmieniłem pasek wieloklinowy i jest ok.założyłem DAYCO czy jakoś tak.. :grin:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt kwie 20, 2007 09:24

baster78 pisze:Witam. Umnie też popiskiwał na zimnym,zmieniłem pasek wieloklinowy i jest ok.założyłem DAYCO czy jakoś tak.. :grin:
O tym pisałem tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=98442 na Dayco nie piszczy a u mnie to samo było :grin: http://europe2.markivauto.biz/dayco/en/



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 149 gości