Strona 1 z 1

Kontrolka Temp

: śr kwie 11, 2007 23:45
autor: Bordos
Taką mam prosbę, aby się osoby mające taki silnik wypowiedziały o tym, w kturym miejscu podczas jazdy (np. w trasie) zatrzymuje się wam wskazówka temp??

U mnie robi to na pierwszej, tej grubej kresce i jedni mi mowią, że to źle, a inni, że dobrze ;/ :bigok:

: czw kwie 12, 2007 07:20
autor: Bordos
Tyle ze chwile po przekroczeniu środka, załącza się wentylator i dosc znacznie chłodzi....

: czw kwie 12, 2007 08:02
autor: vw_vandal
Bordos, Te linie na liczniku oznaczają takie Temp. pierwsza gruba temp. 30-50 stopni następna 70 na środku 90 stopni i tak dalej o 20. Prawidłowo powino wskazywać 90 na środku, ale te auta już mają swój wiek i może czujnik albo wskażnik w zegarach oszukiwać ;) Np. u mojej żony cały czas wskażnik jest na kresce tam gdzie powino być już 110 stopni ale auto się nie gotuje wymieniałem czujniki i nic aż wkońcu rozebrałem licznik i wymieniłem wskaźnik i po kłopocie. Np. braciak kupił źle dobrany czujnik i u niego wskażnik pokazywał max 70 stopni. Myśle że nie dobrze jak oszukuje bo nie wiadomo jak temp. jest naprawdę ;)

: czw kwie 12, 2007 08:42
autor: Paweł NPI
Umnie znowu pokazuje teraz jakieś 80C, czasem jak jest cieplej prawie 90. A zimą z regóły mam 70.

[ Dodano: 2007-04-12, 08:47 ]
Obrazek

[ Dodano: 2007-04-12, 08:53 ]
Ja mam też problem ale nikt nawet mechanicy nie potrafią go rozszyfrować. Chodzi o to że zimą autko trzyma mi 70C. Termostat mam napewno dobry bo nawet po 100km dolny wąż mam lodowaty (a taki też powinien być przy 70C) Latem temperatura trzyma się właśnie w granicach 85-87C (czyli ok) Wskaźnik napewno pokazuje dobrze bo przy czujniku od wiatraka który załącza go przy 102C takie też jest wskazanie w momencie załączenia... I O CO TUTAJ CHODZI??

: czw kwie 12, 2007 10:36
autor: Bordos
palen pisze:Umnie znowu pokazuje teraz jakieś 80C, czasem jak jest cieplej prawie 90. A zimą z regóły mam 70.

[ Dodano: 2007-04-12, 08:47 ]
[url=http://images20.fotosik.pl/219/bed030ea2cf9f4d5m.jpg]Obrazek[/URL]

[ Dodano: 2007-04-12, 08:53 ]
Ja mam też problem ale nikt nawet mechanicy nie potrafią go rozszyfrować. Chodzi o to że zimą autko trzyma mi 70C. Termostat mam napewno dobry bo nawet po 100km dolny wąż mam lodowaty (a taki też powinien być przy 70C) Latem temperatura trzyma się właśnie w granicach 85-87C (czyli ok) Wskaźnik napewno pokazuje dobrze bo przy czujniku od wiatraka który załącza go przy 102C takie też jest wskazanie w momencie załączenia... I O CO TUTAJ CHODZI??

Ja mam tak samo jak ty ciagle:)

To moze tak ma byc:D :okej:

: czw kwie 12, 2007 14:46
autor: Paweł NPI
Bordos pisze:To moze tak ma byc:D
Pewnie tak... Poprostu diesle ciężej się zagrzewają niż benzyniaki... U ojca w mercedesie prawidłowa temperatura to 80C...

: czw kwie 12, 2007 21:55
autor: ronuch
palen pisze:Poprostu diesle ciężej się zagrzewają niż benzyniaki
chyba na odwrot w zimie jedz sobie benzyniakiem to przy duzym mrozie wcale ci sie nie zagrzeje a dizel jednak bedzie sie grzal.
a propo temp to ja mam w 1v wskazowke zawsze za polowa wskaznika ale chyba nie dochodzi do nastepnej kreski a went wcale mi sie nie wlancza bo mam padniety czujnik od wentylatora. a gdzie szykac czujnika od temp ale tej pokazywanej na liczniku?

: czw kwie 12, 2007 22:00
autor: To_mas
Ja nie ma 1V ale mam JR i tez mam wskaźnik od temp zawsze w polowie wskaźnika chyba ze 3a troche butować :PPP hehe to sie wychyla w prawo :P

: czw kwie 12, 2007 22:57
autor: bongo
palen pisze:Poprostu diesle ciężej się zagrzewają niż benzyniaki...
Nieprawda..A wskazówka ma być w połowie..

: pt kwie 13, 2007 08:52
autor: Paweł NPI
ronuch pisze:a gdzie szykac czujnika od temp ale tej pokazywanej na liczniku?
Czujnik jest na krućcu wychodzącym z głowicy. i jak dobrze pamiętam to ten wchodzący od boku do tego krućca (bo są dwa czujniki)

[ Dodano: 2007-04-13, 08:57 ]
bongo pisze:A wskazówka ma być w połowie..
To wiem, ale mnie to juz nie rusza bo mojego przypadku nikt nie rozszyfruje.
A co do zagrzewania się diesla i benzynki to mnie nikt nie przekona. Zbyt dużą ilością aut jeździłem żeby mi teraz ktoś powiedział że diesel szybciej temperaturę pracy łapie...

: pt kwie 13, 2007 09:47
autor: To_mas
Jak coś to za pare piwa wskaźnik z licznika by sie znalazł :PP

: pt kwie 13, 2007 14:55
autor: Bordos
To_mas pisze:Jak coś to za pare piwa wskaźnik z licznika by sie znalazł :PP

Hehe, ja juz do mojego ze 3 mialem ( dwa zestawy liczników i raz wskaznik na którko podłączny i to samo :okej: