Pęknięta głowica, konsekwencje...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pęknięta głowica, konsekwencje...
Witam wszystkich, mam taki problem, chciałem wymienić uszczelkę pod głowicą u mnie w auktu i po ściągnięciu głowicy okazało się że jest ona popękana, ale w jakich miejscach. Na każdym toku między zaworami, oraz na jednym między zaworem a wrtyskiwaczem. Do tej pory jeździłem i wszystko było wporządku nie odczuwałem aby silnik był słabszy albo miał trudności z odpalaniem, z przyspieszaniem też nie miałem żadnych problemów z szybkością także, spokojnie wyciągał 160 bez większego wysiłku. A odkręciłem bo mi uszczelka zaczeła przeciekać. Proszę o wypowiedzi na ten temat, czy mam coś z tym robić czy założyć taką jaka jest i się tym nie przejmować.
Re: Pęknięta głowica, konsekwencje...
Zgodnie z serwisówką seatowską ..bo taką dysponuje głowice z pęknieciami miedzy zaworami szerokości do 0.5mm nadaja się do użytku i jest to całkiem normalne...rzadko..a nawet bardzo rzadko spotyka sie głowice bez pęknieć... ..słownie raz.. ..bo zakładałem nową !!!!!!! martwiłbym sie tym peknięciem koło wtryskiwacza ale jak kolego wspomniał daj to do oblookania jakiemuś fachowcowi !!. Na każdym toku między zaworami, na jednym między zaworem a wrtyskiwaczem.
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: pn gru 25, 2006 17:15
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Jeśli było wszystko Ok to możesz spokojnie zakładac tak jak jest , miałem tak samo w mk2 gtd , pytałem sie w specjalistycznym warsztacie że tak jest i niema to wpływu na prace silnika, no chyba że jakies bardzo duże pęknięcie.
Ja jeździłem nim jeszcze 3 lata i niebyło problemu z tym silnikiem !
Pozdrawiam
Ja jeździłem nim jeszcze 3 lata i niebyło problemu z tym silnikiem !
Pozdrawiam
chodzi Ci o uszczelkę pod głowicą ?Kubecek pisze:Czy ma ktos fotke gdzie moglbym zoabczyc gdzie sie znajduje ta uszczelka?
jest pod głowicą a blokiem silnika
na fotce masz po zdjeciu głowicy
dodatkowo widać ze sa wyjete tłoki z korbowodami na 2 i 3
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
mnie sie pytasz ?dziechu pisze:a jaka jest procedura wumiany uszczelniaczy tym przyrzadem?
więc jeśli chcesz wymienić a masz zdjętą głowice i wałek rozrządu
to sprawa jest bardzo prosta, w przedniej części masz zaczep (oczko)
które wkładasz na szpilkę od mostków od wałka rozrzadu, otworami na
górze regulujesz sobie (co 40mm) tak dłogość i nastawiasz tak żeby
było centralnie górze zaworu, pod spodem głowicy podkładasz coś
twardszego (ja mam grubą miedzianą tulejkę) tak aby było pod dołem
zaworu i wtedy dźwignią do dołu uciskasz sprężynę zaworu, i masz dostęp
do zabezpieczeń na trzonku zaworu, zdejmujesz je wyciągasz wszystko
do góry i masz dostęp do uszczelniaczy zaworów, wtedy wymieniasz
i składasz w odwrotnej kolejności, zakładasz nową uszczelkę pod głowicę,
nowe śruby i tak dalej .....
w przypadku nie zdejmowania głowicy trzeba zdejmować kolektor wydechowy
aby dostać się do komory, w jednej z książek chyba od mk2 wyczytałem
że włożyć trzeba w te komory tyle materiału żeby było aż ciasno i twardo
a to po to żeby zawór nie wpadł do środka, a nie wpadnie bo oprze sie na
materiale który wepchaliśmy do komory od strony wydechu,
reszta demontażu tak jak przy zdjętej głowicy ale mamy mniejsze wydatki
bo odchodzi nam uszczelka pod głowicą i śruby
to tak z grubsza zobrazowałem .... , chyba załapałeś
[ Dodano: Wto Kwi 10, 2007 02:51 ]
proszę bardzoKubecek pisze:RobertP, dziekuje
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Czy takie pęknięcia (widoczne na zdjęciu) dyskwalifikują głowicę?
Jeden warsztat twierdzi, że są normalne, a w drugim powiedzieli, że głowica to złom... Kto ma rację?
Głowica pochodzi z silnika 2,4D w Volkswagenie LT 28.
PS. chodzi mi tutaj tylko o ocenę na podstawie tego co widać. Czy takie pęknięcia (pomijając zupełnie wynik próby w komorze ciśnieniowej) mogą z czasem przekształcić się w coś większego i wymusić kolejną naprawę?
Jeden warsztat twierdzi, że są normalne, a w drugim powiedzieli, że głowica to złom... Kto ma rację?
Głowica pochodzi z silnika 2,4D w Volkswagenie LT 28.
PS. chodzi mi tutaj tylko o ocenę na podstawie tego co widać. Czy takie pęknięcia (pomijając zupełnie wynik próby w komorze ciśnieniowej) mogą z czasem przekształcić się w coś większego i wymusić kolejną naprawę?
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 21:29 przez Grzebyq, łącznie zmieniany 1 raz.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Grzebyq pisze:Jeden warsztat twierdzi, że są normalne, a w drugim powiedzieli, że głowica to złom... Kto ma rację?
Ci mają.Większość TD -eków ma te pęknięcia i nic się nie dziejeGrzebyq pisze:Jeden warsztat twierdzi, że są normalne
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 22:10 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Skoro są już pęknięcia to na pewno będą się one powiększać z upływem czasu. Może to doprowadzić między innymi do wypadnięcia gniazda zaworu przy dużych pęknięciach międzyzaworowych.Grzebyq pisze:Czy takie pęknięcia (pomijając zupełnie wynik próby w komorze ciśnieniowej) mogą z czasem przekształcić się w coś większego i wymusić kolejną naprawę?
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Z doświadczenia (nie swojego a kolegi) wiem ze nie warto zakładać popękanej głowicy, co prawda było to w escorcie 1.8td, ale po wymianie uszczelki pękniętą niewidocznie dla oka głowicą, skutkowało 7tys km bezawaryjnej jazdy która skończyła sie ugotowaniem nowej uszczelki i remontem całego motoru
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 22:52 przez xxxGlaDxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 148 gości