Pęknięta głowica, konsekwencje...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sobiking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: śr maja 18, 2005 20:51
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Pęknięta głowica, konsekwencje...

Post autor: sobiking » ndz kwie 08, 2007 13:17

Witam wszystkich, mam taki problem, chciałem wymienić uszczelkę pod głowicą u mnie w auktu i po ściągnięciu głowicy okazało się że jest ona popękana, ale w jakich miejscach. Na każdym toku między zaworami, oraz na jednym między zaworem a wrtyskiwaczem. Do tej pory jeździłem i wszystko było wporządku nie odczuwałem aby silnik był słabszy albo miał trudności z odpalaniem, z przyspieszaniem też nie miałem żadnych problemów z szybkością także, spokojnie wyciągał 160 bez większego wysiłku. A odkręciłem bo mi uszczelka zaczeła przeciekać. Proszę o wypowiedzi na ten temat, czy mam coś z tym robić czy założyć taką jaka jest i się tym nie przejmować.



KrisT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:44
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: KrisT » ndz kwie 08, 2007 13:23

teoretycznie pęknięcia między zaworami w głowicy sa dopuszczalne, niestety musi to sprawdzić specjalistyczny zakład zajmujący się planowanie i naprawom głowic. Przy większych pęknięciach głowica wymaga naprawy bądz wymiany .



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Re: Pęknięta głowica, konsekwencje...

Post autor: NEMESIS » ndz kwie 08, 2007 13:35

. Na każdym toku między zaworami, na jednym między zaworem a wrtyskiwaczem.
Zgodnie z serwisówką seatowską ..bo taką dysponuje głowice z pęknieciami miedzy zaworami szerokości do 0.5mm nadaja się do użytku i jest to całkiem normalne...rzadko..a nawet bardzo rzadko spotyka sie głowice bez pęknieć... :bajer: ..słownie raz.. :smoke: ..bo zakładałem nową !!!!!!! :grin: :rotfl: martwiłbym sie tym peknięciem koło wtryskiwacza ale jak kolego wspomniał daj to do oblookania jakiemuś fachowcowi !! :pub:



djozi21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn gru 25, 2006 17:15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: djozi21 » ndz kwie 08, 2007 13:47

Jeśli było wszystko Ok to możesz spokojnie zakładac tak jak jest , miałem tak samo w mk2 gtd , pytałem sie w specjalistycznym warsztacie że tak jest i niema to wpływu na prace silnika, no chyba że jakies bardzo duże pęknięcie.
Ja jeździłem nim jeszcze 3 lata i niebyło problemu z tym silnikiem !
Pozdrawiam



sobiking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: śr maja 18, 2005 20:51
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: sobiking » ndz kwie 08, 2007 14:10

Dziękuję wszytkim za wypowiedzi, pęknięcia są dosłownie minimalne i na początku ich nie widziałem dopiero po tym jak oczyściłem ją papierem ściernym zauważyłem że jest popękana także ją założe i wszystko. Jeszcze raz dziękuje za wypowiedzi kolegów. :okej:



Awatar użytkownika
Kubecek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pt lip 14, 2006 17:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kubecek » pn kwie 09, 2007 11:46

Czy ma ktos fotke gdzie moglbym zoabczyc gdzie sie znajduje ta uszczelka?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn kwie 09, 2007 12:03

Kubecek pisze:Czy ma ktos fotke gdzie moglbym zoabczyc gdzie sie znajduje ta uszczelka?
chodzi Ci o uszczelkę pod głowicą ?
jest pod głowicą a blokiem silnika
na fotce masz po zdjeciu głowicy
dodatkowo widać ze sa wyjete tłoki z korbowodami na 2 i 3
Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Kubecek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pt lip 14, 2006 17:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kubecek » pn kwie 09, 2007 13:17

RobertP, dziekuje



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn kwie 09, 2007 14:10

a jaka jest procedura wumiany uszczelniaczy tym przyrzadem?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt kwie 10, 2007 02:51

dziechu pisze:a jaka jest procedura wumiany uszczelniaczy tym przyrzadem?
mnie sie pytasz ? ;-) :bigok:
więc jeśli chcesz wymienić a masz zdjętą głowice i wałek rozrządu
to sprawa jest bardzo prosta, w przedniej części masz zaczep (oczko)
które wkładasz na szpilkę od mostków od wałka rozrzadu, otworami na
górze regulujesz sobie (co 40mm) tak dłogość i nastawiasz tak żeby
było centralnie górze zaworu, pod spodem głowicy podkładasz coś
twardszego (ja mam grubą miedzianą tulejkę) tak aby było pod dołem
zaworu i wtedy dźwignią do dołu uciskasz sprężynę zaworu, i masz dostęp
do zabezpieczeń na trzonku zaworu, zdejmujesz je wyciągasz wszystko
do góry i masz dostęp do uszczelniaczy zaworów, wtedy wymieniasz
i składasz w odwrotnej kolejności, zakładasz nową uszczelkę pod głowicę,
nowe śruby i tak dalej .....
w przypadku nie zdejmowania głowicy trzeba zdejmować kolektor wydechowy
aby dostać się do komory, w jednej z książek chyba od mk2 wyczytałem
że włożyć trzeba w te komory tyle materiału żeby było aż ciasno i twardo
a to po to żeby zawór nie wpadł do środka, a nie wpadnie bo oprze sie na
materiale który wepchaliśmy do komory od strony wydechu,
reszta demontażu tak jak przy zdjętej głowicy ale mamy mniejsze wydatki
bo odchodzi nam uszczelka pod głowicą i śruby
to tak z grubsza zobrazowałem .... , chyba załapałeś :-) :pub: :bigok:

[ Dodano: Wto Kwi 10, 2007 02:51 ]
Kubecek pisze:RobertP, dziekuje
proszę bardzo :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Grzebyq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lis 10, 2009 17:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Grzebyq » śr maja 19, 2010 21:24

Czy takie pęknięcia (widoczne na zdjęciu) dyskwalifikują głowicę?
Jeden warsztat twierdzi, że są normalne, a w drugim powiedzieli, że głowica to złom... Kto ma rację?
Obrazek
Głowica pochodzi z silnika 2,4D w Volkswagenie LT 28.
PS. chodzi mi tutaj tylko o ocenę na podstawie tego co widać. Czy takie pęknięcia (pomijając zupełnie wynik próby w komorze ciśnieniowej) mogą z czasem przekształcić się w coś większego i wymusić kolejną naprawę?
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 21:29 przez Grzebyq, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr maja 19, 2010 22:10

Grzebyq pisze:Jeden warsztat twierdzi, że są normalne, a w drugim powiedzieli, że głowica to złom... Kto ma rację?
Grzebyq pisze:Jeden warsztat twierdzi, że są normalne
Ci mają.Większość TD -eków ma te pęknięcia i nic się nie dzieje
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 22:10 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Naparstek » śr maja 19, 2010 22:45

Grzebyq pisze:Czy takie pęknięcia (pomijając zupełnie wynik próby w komorze ciśnieniowej) mogą z czasem przekształcić się w coś większego i wymusić kolejną naprawę?
Skoro są już pęknięcia to na pewno będą się one powiększać z upływem czasu. Może to doprowadzić między innymi do wypadnięcia gniazda zaworu przy dużych pęknięciach międzyzaworowych.



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » śr maja 19, 2010 22:51

Z doświadczenia (nie swojego a kolegi) wiem ze nie warto zakładać popękanej głowicy, co prawda było to w escorcie 1.8td, ale po wymianie uszczelki pękniętą niewidocznie dla oka głowicą, skutkowało 7tys km bezawaryjnej jazdy która skończyła sie ugotowaniem nowej uszczelki i remontem całego motoru ;)
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 22:52 przez xxxGlaDxxx, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 148 gości