Strona 1 z 2

1Z nie odpala

: sob kwie 07, 2007 19:59
autor: dude79
Witam wszystkich forumowiczów,mam nadzieje że wspólnie uda nam się rozwiązać
zaistniały problem.Otóż auto od dwóch tygodni zapalało nie na dotyk tak jak
kiedyś lecz dopiero od 3 w póżniejszym czasie nawet 15 obrotów wału
zaobserwowoałem pęcherzyki powietrza.Lecz pewnego razu wyjeżdzam i chcę ruszyć z
krzyżówki a tu zero mocy jakbym z 5 ruszał dławił się i kupe dymu zostawiał za
autem chwile pochodził na wolnych i znowu wszystko dobrze i tak kilka razy kilka
razy zgasł po trudach odpalił i tak ze dwa razy aż na drugi dzień już nie
zapalił,więc pomyślałem że powietrze się dostaje do paliwa więc wymieniłem filtr
przewody,zaworek,sprawdziłem przewody przy baku i odpalam a tu nic nie chce
odpalić w przewodach nadal pęcherzyk na 3cm się cofał po 3 sekundach po próbie
rozruchulecz przy próbie odpalania powietrza w węzykach nie ma także według mnie
powinien odpalić bob wcześniej odpalał z większymi pęcherzykami.A tu nic więc
podłączyłem vaga i zczytał następujące błędy:

00550 - Regulacja poczatku wtrysku
17-10 - Roznica doregulowana - Intermittent
65535 - Sterownik Uszkodzony - Wymienic na nowy sterownik
00-00 - -
Błędy wykasowałem i ponownie próba odpalenia i nic nie zapala.ponownie czytam
błędy i nie powróciły może dlatego że auto nie odpaliło po wykasowaniu błędów no
więc auto stoi trzeci dzień.Output test vag-comem i pykanie przy wszystkich
testach za wyjątkiem zaworu N108,N109 i recykuacja gazów czy coś takiego,i teraz
mam pytanie czy powinno być pykanie przy testowaniu tych zaworów tak jak w
reszcie testów?Czy te zawory tylko na dopalonym aucie można sprawdzić?Czy te
zawory mogą być przyczyną nieodpalania auta? Oraz co powinienem teraz zrobić
oraz prośba o pokierowanie jak vagiem sprawdzić co jest nie tak!!
pozdrawiam somsa

: sob kwie 07, 2007 21:06
autor: Matii1986
dude79, skoro komputer pokazal ci takie bledy to nalezy je usunac te usterki i probowac odpalic wtedy a moze padly wtryski i dlatego nie zapla!!!

: sob kwie 07, 2007 21:16
autor: Adamm
przy tescie n108 (na pracujacym aucie) powinna sie zmieniac charakterystyka pracy

natomiast test n109 polega na tym ze progrsm gasi auto (wiec musi chodzic)

n108 to zawor znajdujacy sie w pompie pod przewodami do wtryskow ida do niego 2 kable z 3pinowej kotki przy pompie

: ndz kwie 08, 2007 00:05
autor: dude79
No tak tylko że nie sprawdze tego vagiem skoro auto nie odpala?A czy można sprawdzić regulacje poczatku wtrysku odwołującą się do błędu ,,00550 - Regulacja poczatku wtrysku 17-10 - Roznica doregulowana - Intermittent " nieodpalając silnika oraz pytanie czy te zawory mogą wywoływać ten błąd idąc dalej na co mogą wskazywać okoliczności że auto przestało palić,czy nie powinno wywalić tego błędu spowrotem przy próbie odpalenia?Bo drugi błąd wydaje się fałszywy bo sterownik działa i łączy się z vagiem.Wyczytałem że musi być prąd na N109 bo inaczej auto nie odpali jutro sprawdze może to jest przyczyną?Proszę o radę co i jak jeszcze sprawdzić

[ Dodano: Nie Kwi 08, 2007 00:49 ]
Dowiedziałem się że zawór N108 powinien pulsować przy outputtest vagiem i że powoduje też błąd 00550,proszę o sprawdzenie czy na włączonej stacyjce nie na odpalonym silniku słychać pulsowanie przy teście wyjścia tego zaworu a także zaworu N109 i coś o recykulacji spalin z góry dzięki za ospowiedż.

: ndz kwie 08, 2007 08:31
autor: Adamm
bledem sterownika bym sie poki co nie przejmowal bo czasem sie zdarza ze go wywali

co do n108 to moze byc on, ale nie masz czasem luznego paska rozrzadu, i czy nie przestawil Ci sie kat wtrysku?

n108 po podaniu na niego 12V cyknie w jedna strone (przelacza sie)

: ndz kwie 08, 2007 09:30
autor: uysy
Adamm pisze:ale nie masz czasem luznego paska rozrzadu, i czy nie przestawil Ci sie kat wtrysku?
o to, to :) trzeba czasem łapki pobrudzić :)

: ndz kwie 08, 2007 09:39
autor: Scotto
ja bym patszyl na kolo pasowe moze sie zluzowalo i rozrzad sie przestawil, powodzenia

: ndz kwie 08, 2007 10:35
autor: Adamm
uysy pisze:
Adamm pisze:ale nie masz czasem luznego paska rozrzadu, i czy nie przestawil Ci sie kat wtrysku?
o to, to :) trzeba czasem łapki pobrudzić :)
tak wlasnie duze prawdopodobienstwo bo skoro stalo to sie nagle to tak jakby przeskoczyl pasek na pompie, zmienil kat wtrysku, i wywalil blad.

skoro wczesniej byly problemy z paleniem to juz pewnie wtedy byl przestawiony :P

: ndz kwie 08, 2007 11:41
autor: dude79
Dzięki wszystkim za rady!Jednak koło nie ma luzu a na pasku 30 tys przejechane,więc pomóżcie mi sprawdzić ten N108 a mianowicie Adamm czy to ,,n108 po podaniu na niego 12V cyknie w jedna strone (przelacza sie)" oznacza że po przekręceniu stacyjki,czy po podaniu kablami bezpośrednio z akumulatora?A dokładniej chodzi mi o to czy powinien cyknąć raz czy powinno pulsować cykanie przy teście wyjściowym vag-com-a na przekręconej stacyjce tak się dzieje jak sprawdzam inne części!Mam nadzieje że dobrze to wyjaśniłem,więc powinno cykać lub cyknąć raz przy teście wyjściowym vaga czy nie no i jak najlepiej sprawdzić czy ten zawór jest sprawny?

: ndz kwie 08, 2007 12:55
autor: Adamm
zawor powinien sie przesterowywac przy pracujacym silniku

sprawdz wg oznaczen czy sie rozrzad nie przestawil

ewentualnie przestaw kat wtrysku

: wt kwie 10, 2007 15:08
autor: dude79
Witam wszystkich więc sprawdzam rozrząd czy się pasek nie przesunął odkręciłem osłone i tak na kole od rozrządu mam zaznaczoną kreske korektorem i na górze na osłonie nad tym kołem oraz i teraz prośba jak ustawie równo te kreski na rozrządzie to jak mam sprawdziś czy koło na pompie jest dobrze ustawione dodam ze na tym kole od pompy jest jedna kreska nacięta i nie wiem jak powinna być ustawiona?z góry dzięki za pomoc!

: wt kwie 10, 2007 15:53
autor: Adamm
w kole pasowym pompy masz jedno male koleczko wyciete (najmniejsze) musi sie ono pokrywac z otworem w obudowie (tej przegrodzie miedzy kolem a pompa) - w tym miejscu wklada sie bolec blokujacy kolo pompy (jesli rozrzad ustawiany byl po bozemu to przy zablokowanej pompie powinny Ci sie pokryc znaki malowane - jesli nie to po zablokowaniu pompy musisz poustawic na znaki fabryczne

: wt kwie 10, 2007 17:36
autor: dude79
Dzięki ci Adamm zrobiłem tak jak napisałeś jednak znaki pasują idealnie,co jeszcze mogę sprawdzić czy po tej diagnozie mogę wykluczyć rozrząd,czy w tym silniku należałoby sprawdzić też znaki na kole pasowym i pośrednim?

: wt kwie 10, 2007 17:44
autor: Adamm
dude79 odezwij sie do mnie na gg

jesli masz sztywny pasek rozrzadu (dobrze naciagniety) to powinno byc ok, mozna sprobowac jeszcze ustawic odpowiednio kat wtrysku