Strona 1 z 2

Turbo K14 ładuje do 1.9 bara sprawdzone manometrem!!

: sob kwie 07, 2007 15:15
autor: Matii1986
Mam taki problem a mianowicie kupiłem wskaznik doladowania turbiny ktory zalaczam ponizej z pokazanym cisnieniem 1.7 gdyz to nie mozliwe zeby takie bylo no ale jest!!!zostal podlaczony do wezyka od kolektora i idacy do pompy wtryskowej!wskaznik pokazuje do 1.9 bara spokojnie!! zostal tylko zmieniony w silniku bosst pin i jest zalozony filter stozkowy powietrza!Dzwonilem do servisu diesla i powiedzieli ze dobrze pokazuje ze to cisnienie sie dzieli przez pol ale wiekszoc na forum pisze ze ma normalnie pokazywac jak zostanie turbo ustawione!!sprawdzalem cisnienie manometrem i pokazuje mi tak samo do 1.9 bara jak na wskazniku wiec wskaznik jest dobry 100%!!!wkrecalem srube od turbiny i cisnieie wzroslo do 2 barów ale nadal kopci z tym ze przy 2 tys jak mu depne mocniej a dawka nic nie byla ruszona!!!!Prosze pomozcie dlaczego pokazuje mi takie duze cisnieie???i nadal kopci??

: sob kwie 07, 2007 17:34
autor: Michnik
Mam ten sam wskaźnik i fabrycznie było 0.54 na nim....teraz jest 0.95. Turbina KKK K03.

: sob kwie 07, 2007 17:57
autor: zaprzal
mialem dwa takie same i fabrycznie bylo 0,6... u 100% moich znajomych podobnie

: sob kwie 07, 2007 19:11
autor: piow11
To wykręć śrubę od turbiny i wtedy sprawdz.Jak to nic nie da to pewnie zaciął się zawór i turbo ładuje maksymalnie.

: sob kwie 07, 2007 19:56
autor: Matii1986
piow11, juz wykrecalem tylko skoro laduje maksymalnie to dlaczego jeszcze dymi jak by sie zawor przycial???a jak wykrece to i tak nic niedaje

: sob kwie 07, 2007 20:00
autor: piow11
Matii1986, Czyli zawór masz zacięty na 100%.

[ Dodano: 07 Kwi 2007 20:06 ]
Diesel zawsze bedzie dymił jak go "ciśniesz"

: sob kwie 07, 2007 20:39
autor: Matii1986
piow11, no tak z tym ze wykrecilem ze 3 obroty i zrobil sie mulowaty!a kopci przy niskich obrotch jak mu depniesz a potem jest juz dobrze!Tylko skad takie nagle wysokie cisnienie jak tam nigdy nic nie krecilem chyba ze niemcy cos grzebali!!!a co do tego zaworu to jak moge go odblokowac jak faktycznie jest zaciety??

: sob kwie 07, 2007 20:49
autor: piow11
Matii1986, Ale jak wykręciłeś te 3 obroty i nic się nie zmieniło tzn. cisnienie dalej takie samo to zawór zaciety i krecenie nic nie pomoze,a z tym dymieniem to moze przez pin.Mi tez dymił jak zmieniłem podkładkę i przekręciłem go.

: sob kwie 07, 2007 20:54
autor: Matii1986
piow11, no moze i masz racjie sprobuje tez obrocic tego pina moze cos da alepowiedz mi co zrobicz tym zaworem jak go ruszyc??zeby zaczal dzialac??

: sob kwie 07, 2007 20:58
autor: piow11
Daj turbine fachowcowi i niech ci zrobi ten zawór.Nie wiem jak to mozna zrobic samemu, poszukaj na forum moze cos juz bylo.

[ Dodano: 07 Kwi 2007 21:00 ]
Gdzies kiedys wyczytałem jeszcze ze mozna dmuchną tam wysokim cisnieniem i moze sie rozrusza.Pewnie odkrecic całkiem śrubę i jakims kompresorem potraktowac.Ale nie jestem pewien czy to coś da.

: sob kwie 07, 2007 21:14
autor: Matii1986
piow11, to jak juz jestes na forum to jak szukac o tym zaworze jak to sie fachowo nazywa???i czemu takie wysokie cisnieie jest w tym samochodzi a jezdze juz nim 3 lata i nic sie nie dzieje:)masz moze gg jak cos to podeslij to sie odezwe

: sob kwie 07, 2007 21:20
autor: piow11
Matii1986, Może niemcy dawkę paliwa ruszali.To że jeżdzisz 3 lata nie oznacza ze cały czas na takim cisnieniu,bo nie miales wczesniej wskaznika.Moze takie cisnienie masz od miesiąca i nie dowiesz sie od kiedy na tak wysokim jezdzisz, zawór sie zacioł ale kiedy???Tago sie nie dowiesz.Jest to zawór regulacji ciśnienia turbiny.Wastgate

: ndz kwie 08, 2007 13:03
autor: zaprzal
dwa pytania
1. czy k14 da rade napompowac 1,9bar
2. czy seryjna pompa da rade dymic przy 1,9bar?

: ndz kwie 08, 2007 13:38
autor: Giugiaro1
Skoro kopci to mogą wtryski lać. Turbine oddaj do speca, niech sprawdzi ten zaworek. A pompy nie dotykaj sam. Można tylko namieszać.