Strona 1 z 2

Przejscie z 5W 40 na 10W 40

: czw kwie 05, 2007 12:31
autor: research1
Niedługo bedzie czekała mnie wymiana oleju i zastanawiam sie czy zmienieć z full syntetyka na półsyntetyka. Auto ma przejechane 217 300, przebieg - rzeczywisty (wszystko potwierdzone w karcie pojazdu). Wymieniłem olej przy 208 000 i zalałem go Castrolem 5W 40 GTD. Wczesniej w aucie (tzn w niemczech) tez był zalewany pełny syntetyk. Przez te troche ponad 9 tys dolałem coś niecały litr oleju (kupiłem 5l opakowanie na wymiane i akurat jakieś 500km temu wlałem ostatnie krople oleju do silnika). Olej wymieniałem zawsze co 12 000 km. Czy jeżeli silnika łyka około 1l/10000 to warto już zmienić na 10W 40 czy jeszcze raz zalać pełny syntetyk. Czy jest jakąś róznica w zachowaniu sie silnika na oleju 5W 40 w stosunku do 10W 40?

: czw kwie 05, 2007 13:18
autor: Corvax
Ja bym został przy tym co jest - fabryka nie przewiduje zmiany oleju - jak ma jeździć na fullsyntetyku to tak ma zostać - przy tej konsumpcji oleju moim zdaniem jest ok - zmieniałbym jednak co 10tys

: czw kwie 05, 2007 13:53
autor: vw_vandal
research1, tak jak pisze Corvax, jeżeli bierze 1l na 10000 to nie ma tragedi !!! Zmieniaj olej co 10tyś jeżdzij jak najdłużej na syntetyku. To znaczy że silnik jest git ;)

: czw kwie 05, 2007 14:17
autor: marcin999
ja bym zalal 10w. Po co mam sie martwic ze bierze olej jak zalejesz na 10w to bedziesz mial spokój od wymiany do wymiany.

: czw kwie 05, 2007 15:15
autor: vw_vandal
marcin999, ale nie martwisz się że wkorku się przegrzeje czy w zime problemy z paleniem i ogólniej lżej jest silnikowi.

: czw kwie 05, 2007 15:17
autor: souler
zostan przy tym co jest. daj zyc silnikowi. 10w to sie leje jak nie wiadomo co bylo wczesniej.
to ze bierze olej to nie wina oleum tylko silnika/turbiny i zmiana nic tu nie da.

: czw kwie 05, 2007 15:18
autor: marcin999
research1,

a silnik dobrze cisnienie trzyma? jak dlugo nabija po odpaleniu na zimnym?

[ Dodano: 05 Kwi 2007 15:19 ]
SouleR, mysle ze sie mylisz...

: czw kwie 05, 2007 16:02
autor: souler
marcin999 na zachodzie nikt kto serwisuje auto nie leje 10w ani 15w tylko smiga ciagle na 5w. jesli autor tematu wie, ze byl lany syntetyk to sie nie zmienia. poza tym myslisz, ze ludzie ktorzy robia zmiany z 10w, a nawet 15w na 5w robia to dla zartu?

: czw kwie 05, 2007 16:13
autor: marcin999
poza tym myslisz, ze ludzie ktorzy robia zmiany z 10w, a nawet 15w na 5w robia to dla zartu?
nie bede tego komentowal za duzo zepsutych silników widzialem po takich zabiegach...

SouleR, ja wiem i tylko doradzam kolega research1, pisze ze auto wsuwa litr/tys dla mnie to duzo, silnik jak jest dobry to oleju ma nie ubywac, a po to sa rozne gestosci oleju zeby go dobrac do aktualnego stanu silnika tym bardziej ze 200tys to nowka nie jest.

vw_vandal, raczej nie, sam jezdze na 15w i nigdy mi temp nie skoczyla powyzej 90 a w korkach czesto stoje i w gorach tez jezdze. W zimie tez nie mam problemow auto na dworze stoi.
Slyszałem cos o oporach wewnetrznych, ale mysle ze po zmianie z 5 na 10 to bedzie nie odczuwalne.

Nie ma sensu sie przegadywac w koncu mielismy pomóc research1, wiec moze sobie przeczytac nasza dyskusje, wyciagnac z niej wnioski i podjac decyzje co wlac do swojej maszyny.

: czw kwie 05, 2007 17:41
autor: research1
SouleR pisze:marcin999 na zachodzie nikt kto serwisuje auto nie leje 10w ani 15w tylko smiga ciagle na 5w. jesli autor tematu wie, ze byl lany syntetyk to sie nie zmienia. poza tym myslisz, ze ludzie ktorzy robia zmiany z 10w, a nawet 15w na 5w robia to dla zartu?
W silniku na na bank był cały czas stosowany olej syntetyczny - przynajmniej tak było napisane w ksiażce serwisowej z niemiec.
Troche nie bardzo moge sie zdecydować na konkretny olej bo róznie tu kazdy pisze. Jeszcze jeden wazny szczegół który zapomniałem podać - auto jest po chiptuningu i wymianie wtrysków na AFN wiec silnik jest chyba troszke bardziej obciazony niz seria.

: czw kwie 05, 2007 22:37
autor: Corvax
marcin999 pisze:silnik jak jest dobry to oleju ma nie ubywac,
nie ma takiego silnika w którym nie ubywa oleju, co najwyżej oleum miesza się z paliwem i stąd może się wydawać że silnik oleju nie bierze, jeśli research1, ma auto po chipie, to takie zużycie jest jak najbardziej w normie - zresztą wystarczy zdjąć nogę z gazu i zużycie spadnie :)

: pt kwie 06, 2007 08:16
autor: vw_vandal
Ja jeszcze dorzuce auto ma nalatane 200 tyś. to już turbinka może brać. I spalanie 1l jak dla mnie to nic !! Mam znajomych, którzy mają auta z pod igły i te auta tyle biorą na zmiane i w serwisie mówią że to norma.

: pt kwie 06, 2007 10:21
autor: marcin999
Corvax pisze: co najwyżej oleum miesza się z paliwem
co??? gdzie Ty widziales cos takiego? przeciez by CI sie silnik rozlecial