Przejscie z 5W 40 na 10W 40

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Przejscie z 5W 40 na 10W 40

Post autor: research1 » czw kwie 05, 2007 12:31

Niedługo bedzie czekała mnie wymiana oleju i zastanawiam sie czy zmienieć z full syntetyka na półsyntetyka. Auto ma przejechane 217 300, przebieg - rzeczywisty (wszystko potwierdzone w karcie pojazdu). Wymieniłem olej przy 208 000 i zalałem go Castrolem 5W 40 GTD. Wczesniej w aucie (tzn w niemczech) tez był zalewany pełny syntetyk. Przez te troche ponad 9 tys dolałem coś niecały litr oleju (kupiłem 5l opakowanie na wymiane i akurat jakieś 500km temu wlałem ostatnie krople oleju do silnika). Olej wymieniałem zawsze co 12 000 km. Czy jeżeli silnika łyka około 1l/10000 to warto już zmienić na 10W 40 czy jeszcze raz zalać pełny syntetyk. Czy jest jakąś róznica w zachowaniu sie silnika na oleju 5W 40 w stosunku do 10W 40?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw kwie 05, 2007 13:18

Ja bym został przy tym co jest - fabryka nie przewiduje zmiany oleju - jak ma jeździć na fullsyntetyku to tak ma zostać - przy tej konsumpcji oleju moim zdaniem jest ok - zmieniałbym jednak co 10tys


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw kwie 05, 2007 13:53

research1, tak jak pisze Corvax, jeżeli bierze 1l na 10000 to nie ma tragedi !!! Zmieniaj olej co 10tyś jeżdzij jak najdłużej na syntetyku. To znaczy że silnik jest git ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw kwie 05, 2007 14:17

ja bym zalal 10w. Po co mam sie martwic ze bierze olej jak zalejesz na 10w to bedziesz mial spokój od wymiany do wymiany.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw kwie 05, 2007 15:15

marcin999, ale nie martwisz się że wkorku się przegrzeje czy w zime problemy z paleniem i ogólniej lżej jest silnikowi.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw kwie 05, 2007 15:17

zostan przy tym co jest. daj zyc silnikowi. 10w to sie leje jak nie wiadomo co bylo wczesniej.
to ze bierze olej to nie wina oleum tylko silnika/turbiny i zmiana nic tu nie da.
Ostatnio zmieniony czw kwie 05, 2007 15:18 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw kwie 05, 2007 15:18

research1,

a silnik dobrze cisnienie trzyma? jak dlugo nabija po odpaleniu na zimnym?

[ Dodano: 05 Kwi 2007 15:19 ]
SouleR, mysle ze sie mylisz...


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw kwie 05, 2007 16:02

marcin999 na zachodzie nikt kto serwisuje auto nie leje 10w ani 15w tylko smiga ciagle na 5w. jesli autor tematu wie, ze byl lany syntetyk to sie nie zmienia. poza tym myslisz, ze ludzie ktorzy robia zmiany z 10w, a nawet 15w na 5w robia to dla zartu?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw kwie 05, 2007 16:13

poza tym myslisz, ze ludzie ktorzy robia zmiany z 10w, a nawet 15w na 5w robia to dla zartu?
nie bede tego komentowal za duzo zepsutych silników widzialem po takich zabiegach...

SouleR, ja wiem i tylko doradzam kolega research1, pisze ze auto wsuwa litr/tys dla mnie to duzo, silnik jak jest dobry to oleju ma nie ubywac, a po to sa rozne gestosci oleju zeby go dobrac do aktualnego stanu silnika tym bardziej ze 200tys to nowka nie jest.

vw_vandal, raczej nie, sam jezdze na 15w i nigdy mi temp nie skoczyla powyzej 90 a w korkach czesto stoje i w gorach tez jezdze. W zimie tez nie mam problemow auto na dworze stoi.
Slyszałem cos o oporach wewnetrznych, ale mysle ze po zmianie z 5 na 10 to bedzie nie odczuwalne.

Nie ma sensu sie przegadywac w koncu mielismy pomóc research1, wiec moze sobie przeczytac nasza dyskusje, wyciagnac z niej wnioski i podjac decyzje co wlac do swojej maszyny.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » czw kwie 05, 2007 17:41

SouleR pisze:marcin999 na zachodzie nikt kto serwisuje auto nie leje 10w ani 15w tylko smiga ciagle na 5w. jesli autor tematu wie, ze byl lany syntetyk to sie nie zmienia. poza tym myslisz, ze ludzie ktorzy robia zmiany z 10w, a nawet 15w na 5w robia to dla zartu?
W silniku na na bank był cały czas stosowany olej syntetyczny - przynajmniej tak było napisane w ksiażce serwisowej z niemiec.
Troche nie bardzo moge sie zdecydować na konkretny olej bo róznie tu kazdy pisze. Jeszcze jeden wazny szczegół który zapomniałem podać - auto jest po chiptuningu i wymianie wtrysków na AFN wiec silnik jest chyba troszke bardziej obciazony niz seria.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw kwie 05, 2007 22:37

marcin999 pisze:silnik jak jest dobry to oleju ma nie ubywac,
nie ma takiego silnika w którym nie ubywa oleju, co najwyżej oleum miesza się z paliwem i stąd może się wydawać że silnik oleju nie bierze, jeśli research1, ma auto po chipie, to takie zużycie jest jak najbardziej w normie - zresztą wystarczy zdjąć nogę z gazu i zużycie spadnie :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt kwie 06, 2007 08:16

Ja jeszcze dorzuce auto ma nalatane 200 tyś. to już turbinka może brać. I spalanie 1l jak dla mnie to nic !! Mam znajomych, którzy mają auta z pod igły i te auta tyle biorą na zmiane i w serwisie mówią że to norma.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pt kwie 06, 2007 10:21

Corvax pisze: co najwyżej oleum miesza się z paliwem
co??? gdzie Ty widziales cos takiego? przeciez by CI sie silnik rozlecial


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości