wymiana paska rozrządu...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
- Lokalizacja: pomorskie
wymiana paska rozrządu...
może troszkę nie pasuje temat do tego forum, ale zapytać można...
znajomy ma a3 z 98 roku...1.9 tdi, silnik pewnie taki sam jak w innych autkach rodziny vw...
chce w nim wymienić pasek rozrządu...pomyślał "pojadę do serwisu. zapłacę więcej ale gwarancję dają'...był i pan serwisant go zastrzelił...za samą wymianę paska z napinaczem krzyknął 1500 zł!!!...wariat jakiś...
jako że to te same lub bardzo podobne silniki poradźcie...wymieniać samemu czy jednak warsztat?
jak samemu to na co zwracać szczególną uwagę??...jakieś pułapki może gdzieś są...
wiem, można zmienić bez odkręcania kół zębatych...
poradźcie proszę...autko niedawno kupione, z belgii ściągnięte, a pasek nowy trzeba wsadzić...
napinacz oczywiście też...
znajomy ma a3 z 98 roku...1.9 tdi, silnik pewnie taki sam jak w innych autkach rodziny vw...
chce w nim wymienić pasek rozrządu...pomyślał "pojadę do serwisu. zapłacę więcej ale gwarancję dają'...był i pan serwisant go zastrzelił...za samą wymianę paska z napinaczem krzyknął 1500 zł!!!...wariat jakiś...
jako że to te same lub bardzo podobne silniki poradźcie...wymieniać samemu czy jednak warsztat?
jak samemu to na co zwracać szczególną uwagę??...jakieś pułapki może gdzieś są...
wiem, można zmienić bez odkręcania kół zębatych...
poradźcie proszę...autko niedawno kupione, z belgii ściągnięte, a pasek nowy trzeba wsadzić...
napinacz oczywiście też...
-
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
- Lokalizacja: pomorskie
ja za wymiane samego paska rozrzadu zapłacilem 50 pln do tego w cenie wymiana paska alternatora nie wiem skąd Ty tych mechaniorów wyskrobałes. W sumie to krzycza tak wysoko bo byc moze pekaja ze źle założa i poniosa koszt naprawy motoru w razie czego . Mój tatusiek zapłacił za wymiane 850 pln z gwarancja w nowym oplu vivaro 1.9 tdci. O wyzszych cenach nie słyszalem
-
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
- Lokalizacja: pomorskie
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
- Lokalizacja: Katowice
Kolego w serwisie jak pytałem do mojego TDI mk3 1Z powiedzieli z częściami około 2000 zł, ocipieli, ale takie ceny mają serwisy VW. Cześci do mojego silnika do wymiany rozrządu razem z paskiem alternatora i pompą wody zapłaciłem jakieś niecałe 400 zł hurtownia Stachura największa chyba w Polsce, ale trzeba mieć sklep żeby u nich kupić. A wymieniają mi mechanicy z serwisu VW Audi po godzinach pracy i za to biorą około 150 - 200 zł. Więc płace około 600 zł, ale podkreślam z pompą wody, paskiem alternatora i wszystkimi zimeringami które są po stronie rozrządu. Dużo rzeczy sam robię w swoich autkach, ale rozrządu bym sam nie wymienił, poprostu sie boję. 200 zł nie majątek a przynajmniej wiem że nie spieprzę czegoś. Nie chcę być nie miły, ale jak nie masz kasy tyle zeby wymieić rozrzad to kup sobie np. malucha albo inny samochod gdzie wymienią Ci za 50 zł.
Na tym forum było już wiele postów, że auto po wymianie ciężko pali, albo idzie max 120 km/h, bo mymieniali sami, albo mechanicy od FSO.
Na tym forum było już wiele postów, że auto po wymianie ciężko pali, albo idzie max 120 km/h, bo mymieniali sami, albo mechanicy od FSO.
-
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
- Lokalizacja: pomorskie
Mariusz napisał
Wał sie ustawia wg koła zamachowego, wałek rozrządu i pompe się blokuje, (liniał na wałek i trzpień czy śruba fi16mm jak dobrze pamiątam na koło pompy) I ważne aby popuścić następnie koło pasowe wałka rozrządu o czym mechaniory w FSO raczej nie wiedzą... a pózniej pompa jest przestawiona o ząbek jak się napina koło napinacza..
Ważne też aby mieć dostęp do kanału inaczej będzie znacznie ciężej. Wymieniałem paski we wszystkich swoich autach i w tdi'ku wymienia się najprościej.. Więc dlaczego te serwisy zdzierają 1500 czy 2tyś zeta za tę robote???? wiem każdy musi zarobić ale to już lekka przesada to co oni chcą w kilka godzin to człowiek zapiernicza na to miesiąc lub dwa...
Dopisze swoje pięć groszy.. wymiana paska rozrządu w TDI'ku jest prosta, nawet bardzo prosta tylko trzeba wiedzieć co i w jakiej kolejności robić ale od tego są książki cyklu sam naprawiam. Trochę rozkręcania jest ale generalnie w 1Z można wymienić pasek bez ruszania dolnego koła pasowego ktore jeśli zostanie zbyt słabo przykręcone wybije nam klin.. Więc ja wolałem tego nie ruszać..Na tym forum było już wiele postów, że auto po wymianie ciężko pali, albo idzie max 120 km/h, bo mymieniali sami, albo mechanicy od FSO.
Wał sie ustawia wg koła zamachowego, wałek rozrządu i pompe się blokuje, (liniał na wałek i trzpień czy śruba fi16mm jak dobrze pamiątam na koło pompy) I ważne aby popuścić następnie koło pasowe wałka rozrządu o czym mechaniory w FSO raczej nie wiedzą... a pózniej pompa jest przestawiona o ząbek jak się napina koło napinacza..
Ważne też aby mieć dostęp do kanału inaczej będzie znacznie ciężej. Wymieniałem paski we wszystkich swoich autach i w tdi'ku wymienia się najprościej.. Więc dlaczego te serwisy zdzierają 1500 czy 2tyś zeta za tę robote???? wiem każdy musi zarobić ale to już lekka przesada to co oni chcą w kilka godzin to człowiek zapiernicza na to miesiąc lub dwa...
He he za 2000 to w TDI-ku pasek można 5 razy wymienić.
NO TAK właśnie wymieniają tacy niedoinformowani mechaniorzy. A pózniej jak nie wał rozrządu żle ustawiony to pompa. Na końcu powinno sie kąt statyczny wtrysku wyregulować, czego w większości warsztatów nie robią!!!skarredasch pisze:wiem, można zmienić bez odkręcania kół zębatych...
Adamm jakby pikuś okazał się za duży to wal tutaj to powiemAdamm pisze: i teraz juz wiem co i jak heh
wlasnie rozieram silnik wiec sam bede go zakladal i ustawial pikus
co i jak, ale wiem że Ty sobie poradzisz o wiele lepiej niż nie jeden "ASO-wiec"
poza tym oni mogliby sie wiele tez nauczyć stąd hehehe, a przedwszystkim realiów
brania kasy za swoje usługi,
Adamm a co z silniczkiem ?
Ostatnio zmieniony wt kwie 10, 2007 03:00 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
RobertP pisze:Adamm jakby pikuś okazał się za duży to wal tutaj to powiemAdamm pisze: i teraz juz wiem co i jak heh
wlasnie rozieram silnik wiec sam bede go zakladal i ustawial pikus
co i jak, ale wiem że Ty sobie poradzisz o wiele lepiej niż nie jeden "ASO-wiec"
poza tym oni mogliby sie wiele tez nauczyć stąd hehehe, a przedwszystkim realiów
brania kasy za swoje usługi,
Adamm[b/] a co z silniczkiem ?
na razie utknalem na etapie odkrecania sruby kola pasowego walka rozrzadu hehe, nie moge za cholere tego ruszyc :/
a co z silniczkiem? hmmm popsulem glowice hehe
zachcialo mi sie dociagnas sruby wtryskow i tak dociagalem srube sterujacego ze sie urwala
nawiercilem wkrecilem wykretaka i sie ulamal , pozniej przy wywiercaniu przebilem sie jakos do kanalu wodnego i zapadla decyzja ze robie remoncik silnika (cos gubil cisnienie na ostro rozgrzanym aucie - poniezej 1bara na jalowym i lekko poniezj 2 przy 2k obrotow)
odrazu zrobie zawieszke, heble (A S2 dwutloczkowe 280 ) i uklad kierowniczy
przy okazji moze zrobie pare porad - np wyjecie turbo , kolektorow itp itd
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
uuuu no to kiepściuchnoAdamm pisze:nawiercilem wkrecilem wykretaka i sie ulamal , pozniej przy wywiercaniu przebilem sie jakos do kanalu wodnego
próbe z zalaną naftą przy zdjętej głowicy zróbAdamm pisze:cos gubil cisnienie na ostro rozgrzanym aucie - poniezej 1bara na jalowym i lekko poniezj 2 przy 2k obrotow)
wyjdzie czy wciąga ją i na ile pierścienie są szczelne
(aha później ją zlej z misy olejowej)
no chyba że z góry zakładasz wymianę pierścieni ...,
tłoków, szlif, etc ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości