Strona 1 z 1

Czy skrzynia 4T byla montowana w 1V i SB?

: śr kwie 04, 2007 21:59
autor: McMann
Witam. Jaka jest oryginalna skrzynia biegów w 1V?? Dzisiaj podczas wymiany oleju spojrzałem sobie na numer mojej skrzyni biegów i sie okazało że jest to 4T. Ostatnio mój kolega kupił sobie MK2 1.6 TD SB z fabrycznym IC. Jechałem kiedyś z nim i widziałem że on ma takie same obroty przy 110 co ja. Zastanawia mnie jedno czy możliwe jest że ta sama skrzynia może być w moim 60 konnym 1V jak i w jego 80 konnym SB?? Czy może ta skrzynia jest dla mojego silniczka za długa?
Skrzynia o jakim oznaczeniu jest najszybsza? ( w przypadku Diesli)
Pozdro 4All

: śr kwie 04, 2007 22:04
autor: piow11
Najszybsza to 4T, jest tez 4S i obie te skrzynie montowane były w td

[ Dodano: 04 Kwi 2007 22:12 ]
w 1V chyba montowane były te wolniejsze 4S ale może też czasem pakowali 4T albo poprzedni właściciel zmienił z 4s na 4t.Lepsza jest ta 4t bo mozesz troche szybciej jechac i silnik tak nie wyje.4S jest dobra na miejską jazdę.

: śr kwie 04, 2007 22:12
autor: PinkFloyd
W MK III do 93 roku w D i TD była skrzynia 4T , potem zastapiono ją CHD- poszukaj takiej jest trwalsza, poprawiono to i tamto i ma więkrze przełożenia- 4600 obr jest przy 185km/h, jeżeli daje radę w MK III D to i da w MK II

: śr kwie 04, 2007 22:44
autor: dawid018
w 1v byla 4S ale jak masz 4T to masz duże powody do zadowolenia.ta skrzynia jest super.kazdy ci to powie kto ma diesla

: śr kwie 04, 2007 23:18
autor: To_mas
dawid018 pisze:jak masz 4T to masz duże powody do zadowolenia.ta skrzynia jest super.kazdy ci to powie kto ma diesla
noo ja Ci to moge powiedzieć np :)) bo mam 4T :))

: czw kwie 05, 2007 08:30
autor: vw_vandal
piow11 pisze:Najszybsza to 4T, jest tez 4S i obie te skrzynie montowane były w td
I tu bym polenizował ;) Ja mam skrzynie 4S w silniku 1V i jestem zadowolony i na pewno jest szybsza niż 4T ale za to krótszy ma 5 bieg.
McMann, jeżeli masz zwykłego 1V z pompą bez grzybka myśle że 4S była by w sam raz !!
Obecnie mam troche tam zmodowanego tego 1V i w najbliższym czasie będę montował skrzynie 4T albo coś od TDi ale nie ze względu że 4S jest zła. Dlatego że na każdym biegu kręcę silnik do ponad 5 tyś. i wiem że silnik pociągnąłby dalej :).
Miałem przyjemność testować 4T i 4S i powiem tak jeżeli ktoś jeżdzi po mieście i lubi nieraz depnąć to 4S jest super, ale jeżeli jeździsz na dłuższe trasy spokojnie proponuje 4T. Zkwituje to tak na skrzyni 4S masz mniejszego laga bo silnik jest na wyższych obrotach no i go trochę słychać w środku ;) ale zawsze przyśpiesza ;)

: czw kwie 05, 2007 09:26
autor: McMann
U mnie przy prędkości 110 km/h na 5 biegu silnik ma obroty 3 tyś. Jak jest u was ??
Podajcie model skrzyni i obroty.

: czw kwie 05, 2007 09:35
autor: dawid018
McMann pisze:U mnie przy prędkości 110 km/h na 5 biegu silnik ma obroty 3 tyś. Jak jest u was ??
u mnie na skrzyni 4T przy 3000obr/min mam ok 120km/h

a co do skrzyni 4S to tak jak mówivw_vandal, ma krotsze przełożenia i fajnie przyśpiesza ale na dalekie trasy męczy szczególnie przy prędkościach powyżej 100km/h

: czw kwie 05, 2007 09:50
autor: jedrekk
mam 4s na silniku 1V i predkosc max wynosi u mnie ok 140km/h... czy wymiana na 4T odbije sie bardzo na przyspieszeniu?

: czw kwie 05, 2007 12:23
autor: vw_vandal
dawid018 pisze:fajnie przyśpiesza ale na dalekie trasy męczy szczególnie przy prędkościach powyżej 100km/h
Mnie nie męczy ;) Jadąc do budy do Koszalina na trasie srednia prędkość 150 km\h troche słychać silnik ale przy tej prędkości to samo jest na 4T. 4S jest głośniejsza przy predkości 110-130 od 4T ;).
jedrekk, to nie wina skrzyni ty lepiej kup sobie pompe z grzybkiem od JR albo SB. W 1V były montowane pompy od zwykłego diesla one podają mało paliwa i dlatego taka prędkość i muł totalny !! Tak samo było z moim jak sprowadziłem go z niemiec max 135 km\h. Miałem już w dorobku TD i zobaczyłem tą pompe zmieniłem ją na tą z grzybkiem i nie te auto !! A przy okazji wywal katalizator ;)

: czw kwie 05, 2007 12:29
autor: piow11
vw_vandal, Może masz rację bo nie testowałem 4S tylko sugeruje sie przełożeniem głównym. 4S ma 3.94 a 4T ma 3.67 więc teoretycznie prędkość maksymalna powinna być nieco wyższa na 4T, ale jak jest w rzeczywistości to nie wiem.Pozdrawiam.

: czw kwie 05, 2007 14:24
autor: krzysvw
Ja mam 1V z skrzynią 4s. Vmax na zimówkach 185 na autobahnie z gliwic z lekkiej górki to 160km\h. Miał wtedy jakieś 4300obr.

: czw kwie 05, 2007 14:25
autor: To_mas
dawid018 pisze:mam 4s na silniku 1V i predkosc max wynosi u mnie ok 140km/h... czy wymiana na 4T odbije sie bardzo na przyspieszeniu?
a jaki amsz silnik ??? i co za auto (tak z ciekawości poytam)

chyba sie odbije !! ale napewno pojedziesz więcej chociaż skoro twoj jedzie max 140 to sorry ale yle to ja moim dieslem jechałem :))) nie masz cos porypane tam ??

: czw kwie 05, 2007 16:50
autor: dawid018
To_mas, tego posta z 4s i 1v to nie ja pisalem :bigok: