Strona 1 z 1

Spadek mocy, cos pstryka, glosno chodzi

: śr kwie 04, 2007 08:36
autor: stahu
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!

Mam kilka pytań odnośnie mojego golferka :D

1.Krótko po odpaleniu silnika (ok. 5 minut) słychać "pstryknięcie" jakby przekaznieka (gdzies w okolicy tabli rozdzielczej) i silnik wchodzi na wyzsze obroty podswietlanie deski staje sie intensywniejsze.Że niby świece żarowe sie odpalają bez mojej wiedzy??

2.Zauważyłem znaczny spadek mocy.Widac to szczegolnie kiedy probuje przyspieszyc maxymalnie szybko.Od polowy zakresu obotow silnik traci kopa wrecz hamuje cale auto.Co moze byc przyczyną?

3.strasznie głośno chodzi.Słychać taki głośny rezonans(prawa stona komory silnikowej- patrzac od srodka),ale tylko czasami.

Prosilbym o porady czy np wszystkie te dolegliwosci maja cos ze soba wspolnego,co jest tego bezposrednia przytczyna, i ewentualnie jak szybko i tanio(najlepiej samemu) je usunąć.

Pozdrawiam

P.S.
Mam jeszcze jedno pytanie jaki olej silnikowy najlepiej lać rok prod.1992.Półsyntetik,minerał??

: śr kwie 04, 2007 08:55
autor: Adamm
sprawa pierwsza i najwazniejsza nie podales zadnych danych auta !!

jaki to silnik bo nikt tu nie wrozy :P

ad 1 moze to byc przekaznik swiec i je wylacza (chociaz nie koniecznie)

ad 2 wyslil sie troche i poszukaj chociazby temtow o przeplywce i n-75

: śr kwie 04, 2007 09:05
autor: PinkFloyd
Mógłbyś uzupełnić swój profil jakie masz auto i silniczek. Co napisałeś to wnioskuję albo masz silnik 1Y albo AAZ, bo świece żarowe dogrzewają Ci sliniczek- w tych silnikach to normalne, ze świece ząrowe grzeją jeszcze ok 3 min lub do temp. silnika 68st. zależy co będzie szybciej po opdaleniu mimo, że kontrolka zgasłą, przekażnik je rozłącza i słychać cyknięcie zmniejsza sie obciązenie alternatora i podnoszą sie obroty. Co do tego, ze głosno chodzi to chodzi Ci o rezonans z parwej strony- takie buczenie, czy o głośne chodzenie- tkzw. klekot????
Co do mocy może kont wtrysku Ci się przestawia lub dolne koło rozrządu na wale i takie cyrki się dzieją- zdaża sie to w 1Y lub AAZ po niefachowej zmianie rozrządu. Poszukaj w szukam jest o tym wiele.A jeżeli masz AAZ to może zawór Ci spustowy sę zwiesza. Napisz dokłądniej objawy.

: śr kwie 04, 2007 09:14
autor: damcio151
Adamm pisze:ad 2 wyslil sie troche i poszukaj chociazby temtow o przeplywce i n-75
stahu pisze:Mam jeszcze jedno pytanie jaki olej silnikowy najlepiej lać rok prod.1992.Półsyntetik,minerał??
więc to chyba nie tdi :jezor:

: śr kwie 04, 2007 09:19
autor: souler
pewnie 1Y albo AAZ. sprawdz kolo na wale. olej zalej polsyntetyk.

: śr kwie 04, 2007 09:25
autor: stahu
Juz koryguję

Silnik 1,9 D typ 1Y a ten odgłos to własnie BUCZENIE!!!

[ Dodano: 11 Kwi 2007 21:11 ]
To buczenie znikło.Odgiołem taką blachę koło kolektora wydechowego.Aż dziw że to auto może być takie ciche :D
Odnośnie utraty mocy to zaczyna to być coraz bardziej uciążliwe i zaczyna sie przy wcześniejszych obrotach.Kurcze sam juz nie wiem ale to raczej nie sprzęgło...stawiałbym na pompę ale co tam mogło sie stać i jak wyregulować kąt wtrysku paliwa bo z tego co wiem są tam trzy śruby regulacyjne...

Pozdro :)