Spadek mocy, cos pstryka, glosno chodzi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

stahu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 16:49
Lokalizacja: Olsztyn

Spadek mocy, cos pstryka, glosno chodzi

Post autor: stahu » śr kwie 04, 2007 08:36

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!

Mam kilka pytań odnośnie mojego golferka :D

1.Krótko po odpaleniu silnika (ok. 5 minut) słychać "pstryknięcie" jakby przekaznieka (gdzies w okolicy tabli rozdzielczej) i silnik wchodzi na wyzsze obroty podswietlanie deski staje sie intensywniejsze.Że niby świece żarowe sie odpalają bez mojej wiedzy??

2.Zauważyłem znaczny spadek mocy.Widac to szczegolnie kiedy probuje przyspieszyc maxymalnie szybko.Od polowy zakresu obotow silnik traci kopa wrecz hamuje cale auto.Co moze byc przyczyną?

3.strasznie głośno chodzi.Słychać taki głośny rezonans(prawa stona komory silnikowej- patrzac od srodka),ale tylko czasami.

Prosilbym o porady czy np wszystkie te dolegliwosci maja cos ze soba wspolnego,co jest tego bezposrednia przytczyna, i ewentualnie jak szybko i tanio(najlepiej samemu) je usunąć.

Pozdrawiam

P.S.
Mam jeszcze jedno pytanie jaki olej silnikowy najlepiej lać rok prod.1992.Półsyntetik,minerał??
Ostatnio zmieniony śr kwie 04, 2007 09:33 przez stahu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr kwie 04, 2007 08:55

sprawa pierwsza i najwazniejsza nie podales zadnych danych auta !!

jaki to silnik bo nikt tu nie wrozy :P

ad 1 moze to byc przekaznik swiec i je wylacza (chociaz nie koniecznie)

ad 2 wyslil sie troche i poszukaj chociazby temtow o przeplywce i n-75


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr kwie 04, 2007 09:05

Mógłbyś uzupełnić swój profil jakie masz auto i silniczek. Co napisałeś to wnioskuję albo masz silnik 1Y albo AAZ, bo świece żarowe dogrzewają Ci sliniczek- w tych silnikach to normalne, ze świece ząrowe grzeją jeszcze ok 3 min lub do temp. silnika 68st. zależy co będzie szybciej po opdaleniu mimo, że kontrolka zgasłą, przekażnik je rozłącza i słychać cyknięcie zmniejsza sie obciązenie alternatora i podnoszą sie obroty. Co do tego, ze głosno chodzi to chodzi Ci o rezonans z parwej strony- takie buczenie, czy o głośne chodzenie- tkzw. klekot????
Co do mocy może kont wtrysku Ci się przestawia lub dolne koło rozrządu na wale i takie cyrki się dzieją- zdaża sie to w 1Y lub AAZ po niefachowej zmianie rozrządu. Poszukaj w szukam jest o tym wiele.A jeżeli masz AAZ to może zawór Ci spustowy sę zwiesza. Napisz dokłądniej objawy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr kwie 04, 2007 09:14

Adamm pisze:ad 2 wyslil sie troche i poszukaj chociazby temtow o przeplywce i n-75
stahu pisze:Mam jeszcze jedno pytanie jaki olej silnikowy najlepiej lać rok prod.1992.Półsyntetik,minerał??
więc to chyba nie tdi :jezor:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr kwie 04, 2007 09:19

pewnie 1Y albo AAZ. sprawdz kolo na wale. olej zalej polsyntetyk.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

stahu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 16:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stahu » śr kwie 04, 2007 09:25

Juz koryguję

Silnik 1,9 D typ 1Y a ten odgłos to własnie BUCZENIE!!!

[ Dodano: 11 Kwi 2007 21:11 ]
To buczenie znikło.Odgiołem taką blachę koło kolektora wydechowego.Aż dziw że to auto może być takie ciche :D
Odnośnie utraty mocy to zaczyna to być coraz bardziej uciążliwe i zaczyna sie przy wcześniejszych obrotach.Kurcze sam juz nie wiem ale to raczej nie sprzęgło...stawiałbym na pompę ale co tam mogło sie stać i jak wyregulować kąt wtrysku paliwa bo z tego co wiem są tam trzy śruby regulacyjne...

Pozdro :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 210 gości