Strona 1 z 2
Suszarka z AWX do AFN - prosze o konkrety
: wt kwie 03, 2007 20:48
autor: tomasz25
czy po zastosowaniu turbo z awx będzie mozna smigać w miare dobrze na seryjnym coolerku + większa kierownica powietrza na niego(nie chce ruszac coolera bo mam klime)
czy moze wiekszy cooler w miejsce seryjnego np od mk4 ?
: wt kwie 03, 2007 21:04
autor: rob555
Smigac bedzie mozna. Pytanie jakie cisnienia chcesz tam rzucac?
Seryjny coolerek gotuje sie szybko ale wieksza kierownica troche pomoze. Ale po kilku palowaniach KM beda uciekac nie ma bata.
: wt kwie 03, 2007 21:09
autor: tomasz25
cisnienie nie wiem 1,3 ? nie wiem ile moge w awx tak bez przesady
[ Dodano: 03 Kwi 2007 21:12 ]
rob555, a w takim razie czy zrobic cooler wiekszy w miejsce ori?
: wt kwie 03, 2007 22:35
autor: rob555
tomasz25 pisze:cisnienie nie wiem 1,3 ? nie wiem ile moge w awx tak bez przesady
[ Dodano: 03 Kwi 2007 21:12 ]
rob555, a w takim razie czy zrobic cooler wiekszy w miejsce ori?
1.3 to lajt dla AWX i nie powinien sie cooler zagotowac masakrycznie. Wiadomo wiekszy w miejsce org albo FMIC poprawi. Ale powiem Ci ze poprostu bedziesz musial sprawdzic jakie temp masz i tyle.
: czw kwie 05, 2007 09:37
autor: cowboy
rob555, a jak wygląda montaz ?
masz jakieś foto AWX w golfie mkIII AFN ?
gruszka będzie na dole - więc dłuższy weżyk zN75
śuby pasują idealnie na kolektor... a przewód olejowy tez plug&play ?
czy do przeróbki jest wlot czy wylot po stronie zimnej ?
jaki jest zakres przeróbki ?
: czw kwie 05, 2007 14:41
autor: rob555
cowboy
turbo siedzi identycznie jak org. Gruszka do gory patrzy. Inny jest wylot na IC wiec trzeba z wezami ori pokombinowac albo przejsciowke wytoczyc. WOT cala filozofia
: czw kwie 05, 2007 15:20
autor: cowboy
rob555 pisze:Gruszka do gory patrzy.
a przysiągłbym że czytałem ze 20 razy że gruszka na odwrót - na dół...
z wężami to moge pokombinować bo i tak mam orurowanie w kierunku na IC własne i ma jeszscze pare rurek ale tu jest jakaś szybkosłączka ?
foto wylotu z AWX:
patrząc na turbine nie wydaje mi się żeby gruszka patryzła do góry - chyba że się przekręca część zimną ? bo inaczej wylot będzie do dołu ...
a tak to u mnie wygląda :
skoro wylot w AWX jest większej średnicy, to może przerobić już cały dolot na średnice 50mm tak jak mam orurowanie do FMIC-a ?
: czw kwie 05, 2007 17:53
autor: rob555
Tak slimaka musisz odwrocic. Oczywiscie tez mozesz slimaka zostawic w org polozeniu i odwrocic czesc goraca ale wtedy kanaly olejowe masz odwrotnie ;] wiec to raczej nie w ta strone zabawa
Szybko zlaczka to rura gumowa zakonczona metalowa opaska z oringiem i uszami za ktore sie blokuje. Popatrz na to to skumasz co trzeba dotaczac. Jak chcesz szybkozlaczke na fi 50 to mam taka na stanie. Pozdro
: czw kwie 05, 2007 19:38
autor: cowboy
rob555 pisze:Szybko zlaczka to rura gumowa zakonczona metalowa opaska z oringiem i uszami za ktore sie blokuje
coś takiego jak ten kawałek gumy ?
to akurat z T5
rob555 pisze:Jak chcesz szybkozlaczke na fi 50 to mam taka na stanie
przeslim fotke tej szybkzłaczki na
cowboy@o2.pl i podaj cene - chetnie nabedę w dobrej cenie
zawsze ori rozwiązanie jest OK - i skoro 50mm to mi podejdzie pod orurowanie
rob555 pisze:Tak slimaka musisz odwrocic
czyli w AWX-ie nominalnie ta turbinka ma gruszke do góry - czyli obracam tylo część zimną - wylot do IC ?
DZIEKI za info, szkoda że nie moge Ci dać punkta... ale moze autor tematu da
: pn kwie 16, 2007 21:08
autor: cowboy
MichalK pisze:tak to u mnie wyglada. Pozdro
dziękowac !!
juz jarze o co chodzi - ja bym wolał sobie zrobić juz cały dolot fi 50mm
looknij jak poprowadziłem rury do swojego FMIC-a (w moim temacie w dziele wykresy na TDI RACING i tu w podwieszonym temacie) wiem że bedziesz cos rzeźbił - może to Cie naprowadzi na jakiś pomysł
oto jak wyobrazam sobie taka idealną złączke do turbo AWX GT1749VA pod orurownie fi 50mm
rysunek powstał w 10 minut operowania suwmiarką z ori turbinka...
czy ktos moze to zweryfikować ?
i jeszcze fotka ze strony forum octawii
Re: Suszarka z AWX do AFN - prosze o konkrety
: pn kwie 16, 2007 22:22
autor: kkk13
tomasz25 pisze:czy po zastosowaniu turbo z awx będzie mozna smigać w miare dobrze na seryjnym coolerku + większa kierownica powietrza na niego(nie chce ruszac coolera bo mam klime)
czy moze wiekszy cooler w miejsce seryjnego np od mk4 ?
Witam koledzy, podłącze sie pod temat - obiecałem sobie że nie będę grzebał mojego AFNa, bo dużo km robię i auto ma byc niezawodne przede wszystkim, ale powoli mam dość i chyba porzucę pierwotne obietnice.. Nie chcę jednak przesadzać, turbina z AWXa chyba mi wystarczy, ale obawy moje są następujące - jeżdżę dość często w trasy (średnio raz w tygodniu), wtedy mój AFN dostaje prawdziwy przedmuch (dla obrazu spalam w trasie ok 8ltr ropy , podczas gdy zwykle w mieście jeżdżąc dynamicznie spalam ok 6,5).. Jadę przez 4-5 godzin i wskazówka obrotomierza rzadko schodzi ponizej 3,5 tys obr.. Na 5tym biegu, jak pałuje przez kilkanaście minut non stop 4,2-4,4 obr, temp oleju podchodzi mi do 106 st (ostatnio to sobie sprawdzałem), martwi mnie troche - co będzie po chipie i wiążącym się z tym podniesieniem doładowania o 2-3 setki, bo tyle chyba sie minimalnie podnosi (czy można uzyskać odczuwalne, pozytywne efekty przy podniesieniu o 100mBar - ale to z kolei bez sensu przy zakładaniu większej turbiny??).. Chciałbym miec jakieś 150 bezpiecznych koni, czy oprucz turbiny z AWXa, lepszego coolera i wydechu trzeba zmienic coś jeszcze (np wtryski 218ki)?? Przy jakim doładowaniu powinno sie uzyskać 150km w AFN, i czy wreszcie ten motorek to zniesie przy stylu jazdy przytoczonym powyżej, bez uszczerbku na żywocie..?? Aaa i jeszcze jedno - w związku z trasami i potrzebą jak największego Vmax, skrzynia w AFNie to nieporozumienie, jest za krótka, 5ty bieg szczególnie, czy mozna coś z tym zrobic?? Ponoć 1Z ma troche dłuższą skrzynke - prawda to?? Jeśli tak, może ktos chciałby sprzedać, zamienić się?? Dzieki za rzeczowe uwagi..
: wt kwie 17, 2007 09:25
autor: cowboy
kkk13 pisze:skrzynia w AFNie to nieporozumienie, jest za krótka, 5ty bieg szczególnie
podzielam opinie, i przyłączam się do pytania, jak wydłuzyć całą skrzynię albo chociaz 5 bieg?
kkk13 pisze:Przy jakim doładowaniu powinno sie uzyskać 150km w AFN
moim zdaniem 1,35 Bara - czyli
seryjne doładowanie w AWX-ie
kkk13 pisze:(np wtryski 218ki)
wtryski 0.216 - starczają do około 160KM i chodzą z pompą 10mm, więc są najlepszym rozwiązaniem....
na nówkach ASV też mozna próbowac dobić do 150...
: wt kwie 17, 2007 22:07
autor: tomasz25