Suszarka z AWX do AFN - prosze o konkrety

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomasz25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: sob mar 17, 2007 15:37
Lokalizacja: :)
Kontakt:

Suszarka z AWX do AFN - prosze o konkrety

Post autor: tomasz25 » wt kwie 03, 2007 20:48

czy po zastosowaniu turbo z awx będzie mozna smigać w miare dobrze na seryjnym coolerku + większa kierownica powietrza na niego(nie chce ruszac coolera bo mam klime)

czy moze wiekszy cooler w miejsce seryjnego np od mk4 ?
Ostatnio zmieniony pn kwie 16, 2007 21:23 przez tomasz25, łącznie zmieniany 1 raz.


mk3 afn 140ps300nm G-Lab było
A4 B5 akn 180ps 400nm G-Lab było
mk4 asz 230ps420nm Kingsoft było
E61 530d 283ps 620nm Compsport było
S3 bam 330ps 400nm Comsport jest :) ----sprzedam ,zamienie na vr6 4motion buda obojętna

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt kwie 03, 2007 21:04

Smigac bedzie mozna. Pytanie jakie cisnienia chcesz tam rzucac?
Seryjny coolerek gotuje sie szybko ale wieksza kierownica troche pomoze. Ale po kilku palowaniach KM beda uciekac nie ma bata.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
tomasz25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: sob mar 17, 2007 15:37
Lokalizacja: :)
Kontakt:

Post autor: tomasz25 » wt kwie 03, 2007 21:09

cisnienie nie wiem 1,3 ? nie wiem ile moge w awx tak bez przesady :)

[ Dodano: 03 Kwi 2007 21:12 ]
rob555, a w takim razie czy zrobic cooler wiekszy w miejsce ori?


mk3 afn 140ps300nm G-Lab było
A4 B5 akn 180ps 400nm G-Lab było
mk4 asz 230ps420nm Kingsoft było
E61 530d 283ps 620nm Compsport było
S3 bam 330ps 400nm Comsport jest :) ----sprzedam ,zamienie na vr6 4motion buda obojętna

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt kwie 03, 2007 22:35

tomasz25 pisze:cisnienie nie wiem 1,3 ? nie wiem ile moge w awx tak bez przesady :)

[ Dodano: 03 Kwi 2007 21:12 ]
rob555, a w takim razie czy zrobic cooler wiekszy w miejsce ori?
1.3 to lajt dla AWX i nie powinien sie cooler zagotowac masakrycznie. Wiadomo wiekszy w miejsce org albo FMIC poprawi. Ale powiem Ci ze poprostu bedziesz musial sprawdzic jakie temp masz i tyle.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw kwie 05, 2007 09:37

rob555, a jak wygląda montaz ?

masz jakieś foto AWX w golfie mkIII AFN ?

gruszka będzie na dole - więc dłuższy weżyk zN75 :)

śuby pasują idealnie na kolektor... a przewód olejowy tez plug&play ?

czy do przeróbki jest wlot czy wylot po stronie zimnej ?

jaki jest zakres przeróbki ?



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw kwie 05, 2007 14:41

cowboy
turbo siedzi identycznie jak org. Gruszka do gory patrzy. Inny jest wylot na IC wiec trzeba z wezami ori pokombinowac albo przejsciowke wytoczyc. WOT cala filozofia


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw kwie 05, 2007 15:20

rob555 pisze:Gruszka do gory patrzy.
a przysiągłbym że czytałem ze 20 razy że gruszka na odwrót - na dół...

z wężami to moge pokombinować bo i tak mam orurowanie w kierunku na IC własne i ma jeszscze pare rurek ale tu jest jakaś szybkosłączka ?

foto wylotu z AWX:

Obrazek

patrząc na turbine nie wydaje mi się żeby gruszka patryzła do góry - chyba że się przekręca część zimną ? bo inaczej wylot będzie do dołu ...

Obrazek

a tak to u mnie wygląda :

Obrazek


skoro wylot w AWX jest większej średnicy, to może przerobić już cały dolot na średnice 50mm tak jak mam orurowanie do FMIC-a ?

Obrazek



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw kwie 05, 2007 17:53

Tak slimaka musisz odwrocic. Oczywiscie tez mozesz slimaka zostawic w org polozeniu i odwrocic czesc goraca ale wtedy kanaly olejowe masz odwrotnie ;] wiec to raczej nie w ta strone zabawa ;)
Szybko zlaczka to rura gumowa zakonczona metalowa opaska z oringiem i uszami za ktore sie blokuje. Popatrz na to to skumasz co trzeba dotaczac. Jak chcesz szybkozlaczke na fi 50 to mam taka na stanie. Pozdro


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw kwie 05, 2007 19:38

rob555 pisze:Szybko zlaczka to rura gumowa zakonczona metalowa opaska z oringiem i uszami za ktore sie blokuje
coś takiego jak ten kawałek gumy ?

Obrazek

to akurat z T5
rob555 pisze:Jak chcesz szybkozlaczke na fi 50 to mam taka na stanie
przeslim fotke tej szybkzłaczki na cowboy@o2.pl i podaj cene - chetnie nabedę w dobrej cenie

zawsze ori rozwiązanie jest OK - i skoro 50mm to mi podejdzie pod orurowanie :)
rob555 pisze:Tak slimaka musisz odwrocic
czyli w AWX-ie nominalnie ta turbinka ma gruszke do góry - czyli obracam tylo część zimną - wylot do IC ?

DZIEKI za info, szkoda że nie moge Ci dać punkta... ale moze autor tematu da :)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 16, 2007 21:08

MichalK pisze:tak to u mnie wyglada. Pozdro
dziękowac !!

juz jarze o co chodzi - ja bym wolał sobie zrobić juz cały dolot fi 50mm

looknij jak poprowadziłem rury do swojego FMIC-a (w moim temacie w dziele wykresy na TDI RACING i tu w podwieszonym temacie) wiem że bedziesz cos rzeźbił - może to Cie naprowadzi na jakiś pomysł :)

oto jak wyobrazam sobie taka idealną złączke do turbo AWX GT1749VA pod orurownie fi 50mm

rysunek powstał w 10 minut operowania suwmiarką z ori turbinka...

czy ktos moze to zweryfikować ?

Obrazek

i jeszcze fotka ze strony forum octawii

Obrazek



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Suszarka z AWX do AFN - prosze o konkrety

Post autor: kkk13 » pn kwie 16, 2007 22:22

tomasz25 pisze:czy po zastosowaniu turbo z awx będzie mozna smigać w miare dobrze na seryjnym coolerku + większa kierownica powietrza na niego(nie chce ruszac coolera bo mam klime)

czy moze wiekszy cooler w miejsce seryjnego np od mk4 ?
Witam koledzy, podłącze sie pod temat - obiecałem sobie że nie będę grzebał mojego AFNa, bo dużo km robię i auto ma byc niezawodne przede wszystkim, ale powoli mam dość i chyba porzucę pierwotne obietnice.. Nie chcę jednak przesadzać, turbina z AWXa chyba mi wystarczy, ale obawy moje są następujące - jeżdżę dość często w trasy (średnio raz w tygodniu), wtedy mój AFN dostaje prawdziwy przedmuch (dla obrazu spalam w trasie ok 8ltr ropy , podczas gdy zwykle w mieście jeżdżąc dynamicznie spalam ok 6,5).. Jadę przez 4-5 godzin i wskazówka obrotomierza rzadko schodzi ponizej 3,5 tys obr.. Na 5tym biegu, jak pałuje przez kilkanaście minut non stop 4,2-4,4 obr, temp oleju podchodzi mi do 106 st (ostatnio to sobie sprawdzałem), martwi mnie troche - co będzie po chipie i wiążącym się z tym podniesieniem doładowania o 2-3 setki, bo tyle chyba sie minimalnie podnosi (czy można uzyskać odczuwalne, pozytywne efekty przy podniesieniu o 100mBar - ale to z kolei bez sensu przy zakładaniu większej turbiny??).. Chciałbym miec jakieś 150 bezpiecznych koni, czy oprucz turbiny z AWXa, lepszego coolera i wydechu trzeba zmienic coś jeszcze (np wtryski 218ki)?? Przy jakim doładowaniu powinno sie uzyskać 150km w AFN, i czy wreszcie ten motorek to zniesie przy stylu jazdy przytoczonym powyżej, bez uszczerbku na żywocie..?? Aaa i jeszcze jedno - w związku z trasami i potrzebą jak największego Vmax, skrzynia w AFNie to nieporozumienie, jest za krótka, 5ty bieg szczególnie, czy mozna coś z tym zrobic?? Ponoć 1Z ma troche dłuższą skrzynke - prawda to?? Jeśli tak, może ktos chciałby sprzedać, zamienić się?? Dzieki za rzeczowe uwagi..



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt kwie 17, 2007 09:25

kkk13 pisze:skrzynia w AFNie to nieporozumienie, jest za krótka, 5ty bieg szczególnie
podzielam opinie, i przyłączam się do pytania, jak wydłuzyć całą skrzynię albo chociaz 5 bieg?
kkk13 pisze:Przy jakim doładowaniu powinno sie uzyskać 150km w AFN
moim zdaniem 1,35 Bara - czyli seryjne doładowanie w AWX-ie :)
kkk13 pisze:(np wtryski 218ki)
wtryski 0.216 - starczają do około 160KM i chodzą z pompą 10mm, więc są najlepszym rozwiązaniem....

na nówkach ASV też mozna próbowac dobić do 150...



Awatar użytkownika
tomasz25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: sob mar 17, 2007 15:37
Lokalizacja: :)
Kontakt:

Post autor: tomasz25 » wt kwie 17, 2007 22:07

podpowiecie mi czy moze jeden z nich to kolektor od awx ? http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?ite ... 5784#photo

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=185015286


mk3 afn 140ps300nm G-Lab było
A4 B5 akn 180ps 400nm G-Lab było
mk4 asz 230ps420nm Kingsoft było
E61 530d 283ps 620nm Compsport było
S3 bam 330ps 400nm Comsport jest :) ----sprzedam ,zamienie na vr6 4motion buda obojętna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 258 gości