Strona 1 z 2
[SDI AEY] Wibracje silnika w zakresie obrotow
: sob mar 31, 2007 21:49
autor: froncek
Dzisiaj zauważyłem że na postoju w zakresie 1400-1700 obrotów na min silnik wpada w wibracje . Po przekroczeniu około 1700 obrotów wibracje ustaja i silnik pracuje bez zarzutu. Wobec tego mam pytanie czy to normalne zjawisko?
: sob mar 31, 2007 21:54
autor: marcin999
jezeli mowisz o wibracach na biegu i to pewnie piatym to przeciazasz silnik. Obrotomierz jest po to zeby dobrac te pradkosci i tak nie jezdzic. Staraj sie nie schodzic ponizej 2000 obr oczywiscie na 5 biegu
: sob mar 31, 2007 22:00
autor: froncek
Samochód nie poruszał się. Wszystko odbywało się na biegu jałowym.
: sob mar 31, 2007 22:02
autor: marcin999
Mozesz sprawdzic czy poduszki pod silnikiem sa dobre i czy wydech gdzies nie dotyka karoserii, ale moim zdaniem to ten typ tak ma. Jak na luzie to przeciez CI to nic nie przeszkadza bo i tak nie uzywasz takich obrotow...
: sob mar 31, 2007 22:08
autor: froncek
Wydech nie dotyka karoserii- to na bank. Jak można sprawdzić poduszki ? Czy nie obedzie sie bez warsztatu? Czy można to zrobic samodzielnie?
: sob mar 31, 2007 23:11
autor: MarcinRoz
Witam. u mnie jest podobnie.....tyle że też nie wiem czy to jest poduszka czy może źle ustawiony kąt wtrysku.Bije mi troszkę koło pasowe i luz ma pompa cieczy.Jestem w kropce..
: sob mar 31, 2007 23:14
autor: dziechu
MarcinRoz pisze:Bije mi troszkę koło pasowe
No to uwazaj, bo jak sie urwie to silnik do wymiany (bo bedzie taniej niz remont glowicy, wymiana tlokow itd...). Lepiej jedz na zmiane rozrzadu a przy okazji zrob to kolo, bo chyba jest luzne.
: sob mar 31, 2007 23:52
autor: MarcinRoz
dziechu pisze:MarcinRoz pisze:Bije mi troszkę koło pasowe
No to uwazaj, bo jak sie urwie to silnik do wymiany (bo bedzie taniej niz remont glowicy, wymiana tlokow itd...). Lepiej jedz na zmiane rozrzadu a przy okazji zrob to kolo, bo chyba jest luzne.
Powiadasz, że należy wymienić całe koło pasowe?Są to niewielkie odchyłki... a rozrząd był wymieniany 2 tyś. km temu.Jeśli potrafisz mi odp. na pytanie czy wszelkie luzy na innych urz. typu pompa cieczy(są napędzane z tego samego paska) są winą tego niewielkiego bicia na kole pasowym(głównym) to chylę czoła za znawstwo.Pozdrawiam
: ndz kwie 01, 2007 12:14
autor: cowboy
MarcinRoz pisze:Są to niewielkie odchyłki... a rozrząd był wymieniany 2 tyś. km temu
widocznie był źle wymieniony - może została stara śruba na kole pasowym ?
może śruba została dokręcona niewłaściwym momentem ?
jeżeli po wymianie koło zaczęło sie "gibac" to trzeba szybko zrobić to porządnie, bo okaże się że trzba frezowac wał...
: ndz kwie 01, 2007 12:40
autor: Bizon_21
Tak na marginesie te wibracje tez moga byc spowodowane tym ze samochod byl udezony jest troche przestawiona rama i tu zadna wymiana poduszki nie pomoze kiedy silnik jest wstawinny i podociagany na sile
: ndz kwie 01, 2007 12:54
autor: MarcinRoz
Bizon_21 pisze:Tak na marginesie te wibracje tez moga byc spowodowane tym ze samochod byl udezony jest troche przestawiona rama i tu zadna wymiana poduszki nie pomoze kiedy silnik jest wstawinny i podociagany na sile
Auto jest na bank bezwypadkowe i silnik również seryjny..
: ndz kwie 01, 2007 13:03
autor: Bizon_21
otworz mache i poruszaj silnikiem jak bedzie sztywno siedzial nie bedziesz mogl nim potrzesc to na bank cos z poduszkami a jak nie to proponuje podjechac do mechanika niech sie zajmom tym fachowcy.
pozdro
: ndz kwie 01, 2007 13:49
autor: marcin999
Bizon_21 pisze:jak bedzie sztywno siedzial nie bedziesz mogl nim potrzesc to na bank cos z poduszkami
chyba na odwót.
jak bedzie latał to poduchy wywalone, jak bedzie szytwny i prawie sie nie rusza to poduchy ok. Z reszta kazdy mechanik to sprawdzi migiem.
: ndz kwie 01, 2007 14:07
autor: MarcinRoz
Bizon_21 pisze:otworz mache i poruszaj silnikiem jak bedzie sztywno siedzial nie bedziesz mogl nim potrzesc to na bank cos z poduszkami a jak nie to proponuje podjechac do mechanika niech sie zajmom tym fachowcy.
pozdro
Silnik siedzi sztywno, spec od diesli powiedział że to może być wina pompy cieczy(ma luz) lecz nie cieknie.Próbowałem wczoraj wymienić, lecz nie obędzie się bez zciągnięcia rozrządu
Ktoś pisał że można to zrobić bez zdekopletoawania rozrządu ale ja nie widzę takiej możliwości...