[SDI AEY] Wibracje silnika w zakresie obrotow

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

froncek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lip 07, 2006 18:30
Lokalizacja: lubuskie

[SDI AEY] Wibracje silnika w zakresie obrotow

Post autor: froncek » sob mar 31, 2007 21:49

Dzisiaj zauważyłem że na postoju w zakresie 1400-1700 obrotów na min silnik wpada w wibracje . Po przekroczeniu około 1700 obrotów wibracje ustaja i silnik pracuje bez zarzutu. Wobec tego mam pytanie czy to normalne zjawisko?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 08, 2007 19:50 przez froncek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob mar 31, 2007 21:54

jezeli mowisz o wibracach na biegu i to pewnie piatym to przeciazasz silnik. Obrotomierz jest po to zeby dobrac te pradkosci i tak nie jezdzic. Staraj sie nie schodzic ponizej 2000 obr oczywiscie na 5 biegu


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

froncek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lip 07, 2006 18:30
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: froncek » sob mar 31, 2007 22:00

Samochód nie poruszał się. Wszystko odbywało się na biegu jałowym.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob mar 31, 2007 22:02

Mozesz sprawdzic czy poduszki pod silnikiem sa dobre i czy wydech gdzies nie dotyka karoserii, ale moim zdaniem to ten typ tak ma. Jak na luzie to przeciez CI to nic nie przeszkadza bo i tak nie uzywasz takich obrotow...


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

froncek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lip 07, 2006 18:30
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: froncek » sob mar 31, 2007 22:08

Wydech nie dotyka karoserii- to na bank. Jak można sprawdzić poduszki ? Czy nie obedzie sie bez warsztatu? Czy można to zrobic samodzielnie?



Awatar użytkownika
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Kontakt:

Post autor: MarcinRoz » sob mar 31, 2007 23:11

Witam. u mnie jest podobnie.....tyle że też nie wiem czy to jest poduszka czy może źle ustawiony kąt wtrysku.Bije mi troszkę koło pasowe i luz ma pompa cieczy.Jestem w kropce..



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob mar 31, 2007 23:14

MarcinRoz pisze:Bije mi troszkę koło pasowe
No to uwazaj, bo jak sie urwie to silnik do wymiany (bo bedzie taniej niz remont glowicy, wymiana tlokow itd...). Lepiej jedz na zmiane rozrzadu a przy okazji zrob to kolo, bo chyba jest luzne.



Awatar użytkownika
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Kontakt:

Post autor: MarcinRoz » sob mar 31, 2007 23:52

dziechu pisze:
MarcinRoz pisze:Bije mi troszkę koło pasowe
No to uwazaj, bo jak sie urwie to silnik do wymiany (bo bedzie taniej niz remont glowicy, wymiana tlokow itd...). Lepiej jedz na zmiane rozrzadu a przy okazji zrob to kolo, bo chyba jest luzne.
Powiadasz, że należy wymienić całe koło pasowe?Są to niewielkie odchyłki... a rozrząd był wymieniany 2 tyś. km temu.Jeśli potrafisz mi odp. na pytanie czy wszelkie luzy na innych urz. typu pompa cieczy(są napędzane z tego samego paska) są winą tego niewielkiego bicia na kole pasowym(głównym) to chylę czoła za znawstwo.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz kwie 01, 2007 12:14

MarcinRoz pisze:Są to niewielkie odchyłki... a rozrząd był wymieniany 2 tyś. km temu
widocznie był źle wymieniony - może została stara śruba na kole pasowym ?

może śruba została dokręcona niewłaściwym momentem ?

jeżeli po wymianie koło zaczęło sie "gibac" to trzeba szybko zrobić to porządnie, bo okaże się że trzba frezowac wał...



Awatar użytkownika
Bizon_21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 30, 2006 12:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Bizon_21 » ndz kwie 01, 2007 12:40

Tak na marginesie te wibracje tez moga byc spowodowane tym ze samochod byl udezony jest troche przestawiona rama i tu zadna wymiana poduszki nie pomoze kiedy silnik jest wstawinny i podociagany na sile


Turbo Direct Injection Rulez :)

Awatar użytkownika
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Kontakt:

Post autor: MarcinRoz » ndz kwie 01, 2007 12:54

Bizon_21 pisze:Tak na marginesie te wibracje tez moga byc spowodowane tym ze samochod byl udezony jest troche przestawiona rama i tu zadna wymiana poduszki nie pomoze kiedy silnik jest wstawinny i podociagany na sile
Auto jest na bank bezwypadkowe i silnik również seryjny..



Awatar użytkownika
Bizon_21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 30, 2006 12:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Bizon_21 » ndz kwie 01, 2007 13:03

otworz mache i poruszaj silnikiem jak bedzie sztywno siedzial nie bedziesz mogl nim potrzesc to na bank cos z poduszkami a jak nie to proponuje podjechac do mechanika niech sie zajmom tym fachowcy.
pozdro


Turbo Direct Injection Rulez :)

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz kwie 01, 2007 13:49

Bizon_21 pisze:jak bedzie sztywno siedzial nie bedziesz mogl nim potrzesc to na bank cos z poduszkami
chyba na odwót.

jak bedzie latał to poduchy wywalone, jak bedzie szytwny i prawie sie nie rusza to poduchy ok. Z reszta kazdy mechanik to sprawdzi migiem.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Kontakt:

Post autor: MarcinRoz » ndz kwie 01, 2007 14:07

Bizon_21 pisze:otworz mache i poruszaj silnikiem jak bedzie sztywno siedzial nie bedziesz mogl nim potrzesc to na bank cos z poduszkami a jak nie to proponuje podjechac do mechanika niech sie zajmom tym fachowcy.
pozdro
Silnik siedzi sztywno, spec od diesli powiedział że to może być wina pompy cieczy(ma luz) lecz nie cieknie.Próbowałem wczoraj wymienić, lecz nie obędzie się bez zciągnięcia rozrządu :grrr: Ktoś pisał że można to zrobić bez zdekopletoawania rozrządu ale ja nie widzę takiej możliwości...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 119 gości