Strona 1 z 8

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: pt mar 30, 2007 22:52
autor: jark26
panowie mam pytanie niedawno gośc mi wymieniał rozrząd i wartało by ustawic kąt wtrysków
jakie powinny byc parametry i jak to zrobic ma koleś vaga ale nie wie jak sie za to zabrać żeby nic nie popsuć coś musi być nie tak bo jak zimny to pali od strzała a jak rozgrzany to trza pochełtać może ktoś zna speca co by mi to zrobił z okolic sandomierza albo ostrowca świętokrzyskiego i ile to mniej więcej kosztuje

: sob mar 31, 2007 00:21
autor: leo...
VAG 01->04->000
2ga pozycja od lewej - zakres między 49 a 52 będzie idealnym ustawieniem kąta wtrysku

: ndz kwie 01, 2007 12:59
autor: jark26
troche pogrzebałem w stercie postów i załączam link może komuś sie przyda są tam tabele aut

http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_Main.html

: ndz kwie 01, 2007 14:15
autor: daro31ie
Kolego problem trudnego palenia jak cieply to nie kont wtrysku tylko mapy startowe a jak jeszcze dochodzi akumulator starawy to tak jest. Borykaja sie z tym wszyscy posiadacze MK4 do 2002 roku!

Ale latwo to mozesz zmienic zmieniajac mapy!
pozdrawiam daro :okej:

: ndz kwie 01, 2007 15:31
autor: jark26
dzięki ale kto może mi to zrobić bo aso to za duży koszt dobrze by było z woj świętokrzyskiego kumpel ma vaga i czy te mapy jest łatwo zmienić i jak może jest jakaś instrukcja
dzięki

: ndz kwie 01, 2007 17:17
autor: mirass
jark26 pisze:dzięki ale kto może mi to zrobić bo aso to za duży koszt dobrze by było z woj świętokrzyskiego kumpel ma vaga i czy te mapy jest łatwo zmienić i jak może jest jakaś instrukcja
dzięki
tego nie robi sie na vagu - trzeba pogrzebac w programie-jakbys był na terenie dolnego slaska to odezwij sie - mam mozliwośc tego skorygowania ->priv

: ndz kwie 01, 2007 17:42
autor: jark26
mirass,
dzięki dane zapisałem ale troche mam kawałek jak nie znajde kogoś bliżej to sie odezwę

: pn kwie 02, 2007 22:58
autor: mirass
jark26 pisze:mirass,
dzięki dane zapisałem ale troche mam kawałek jak nie znajde kogoś bliżej to sie odezwę

no kawałek jest..o ile z kątem wtrysku porządniejszy zakład nie będzie miał problemów o tyle z modyfikacją mapy tak...

pozdro

: śr paź 31, 2007 23:04
autor: korfanty
Odgrzebuje temat, po podpięciu vaga wyskakuje mi taki bład którego nie idzie skasować:
17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
P1248 - 35-10 - - - Intermittent
Obrazek

pozycja 2 z tego co wyczytałem na forum powinna się zawierać miedzy 45-52
rozrząd - wał z wałkiem rozrządu dziś sprawdziłem i jest ok zostaje więc korekta kąta na pompie. I teraz pytanie do osób które to robiły - po popuszczeniu tych 3 śrub i załozeniu klucza na dużą nakrętke w którym kierunku w moim przypadku mam przesunąć klucz lewo/prawo aby zbliżyć się do prawidłowej wartości kąta.

Obrazek

I na koniec jeszcze jedno pytanie - co jeśli skonczy się zakres regulacji na tych eliptycznych otworach a kąt dalej nie będzie odpowiedni?

----------------

Dziś pomęczyłem się troche z ustawieniem właściwego kąta - mały opis:

- przed popuszczeniem tych 3 śrub (klucz13) sprawdzamy dokładnie ich położenie (najlepiej po tej szczelinie zaznaczonej na zielono)

- po popuszczeniu śrub zakładamy klucz22 na centralną nakrętke i bardzo bardzo delikatnie przestawimy w odpowiednim kierunku (w moim przypadku przestawienie z 136 na 52 rozmiar szczeliny zmienił się ok 0.5mm

- i teraz kierunki - kręcąc kluczem w lewo wartości kąta się zmniejszają, kręcąc w prawo zwiększaj się.

: wt lip 29, 2008 10:19
autor: jaro001
U mnie kąt wtrysku waha się w granicach 65-67 na VAG-u. Korygować to czy zostawić ?????

: ndz sty 18, 2009 10:30
autor: Tyfus500
Korfanty a jak obracałeś kołem pompy o te 0,5mm to należy rozumieć że obracałeś całym rozrządem no bo na tym kole jest przecież pasek rozrządu. Napisz czy dobrze rozumiem bo chcę się za to wziąć ale nie chciałbym czegoś pogorszyć przez moją niewiedzę. Dodam tylko że obecnie kąt wtrysku u mnie to 79 i na wykresie Vag punkt jest minimalnie poza polem tolerancji (wtrysk jest lekko opóźniony). Nie wiem czy jest konieczność ustawiania ale jeżeli nie byłoby to trudne to bym spróbował.

: ndz sty 18, 2009 15:37
autor: korfanty
Tyfus500 pisze:Korfanty a jak obracałeś kołem pompy o te 0,5mm to należy rozumieć że obracałeś całym rozrządem no bo na tym kole jest przecież pasek rozrządu. Napisz czy dobrze rozumiem bo chcę się za to wziąć ale nie chciałbym czegoś pogorszyć przez moją niewiedzę. Dodam tylko że obecnie kąt wtrysku u mnie to 79 i na wykresie Vag punkt jest minimalnie poza polem tolerancji (wtrysk jest lekko opóźniony). Nie wiem czy jest konieczność ustawiania ale jeżeli nie byłoby to trudne to bym spróbował.
Nie koło stoi w miejscu po poluzowaniu tych 3 śrub, jak będziesz robił to zanim popuścisz wszystkie wykręć jedną całkiem bez popuszczania pozostałych, i zobacz jak jest zakończona - na forum jest gdzieś opisane że stary typ śrub trzeba zastąpić nowym bo się lubiły popuszczać - już nie pamiętam dokładnie ale jak są zakończone stożkiem to trzeba je wymienić na płaskie (niech mnie ktoś poprawi jeśli jest odwrotnie)

: ndz sty 18, 2009 16:25
autor: Tyfus500
No tak teraz kumam czyli koło pozostanie w miejscu tylko ten trzpień czy też wałek pompy muszę obrócić kluczem. Dzięki za to pojaśnienie a co do śrub to rzeczywiście gdzieś na forum była o tym mowa że powinno sie je wymienic po każdym rozkręceniu.

: pt lut 20, 2009 20:42
autor: korfanty
Znalazłem zdjęcie w przyszłości się może przydać

Obrazek

Uwaga:
Typ A: wymienić śruby.
Typ B: śruby mogą być nadal używane