Strona 1 z 1

Kontrolka oleju miga 10s po odpaleniu + sygnal dzwiekowy

: pt mar 30, 2007 19:46
autor: czlowiek123
WITAM!!!!

Topik dotyczy
1,9 GTD AAZ 93 235 tys.
1. Po zapaleniu kontrolka oleju miga przez jakies 10 sek. potem przestaje i spokoj.
Po kazdej wymianie oleju + filtr jest taki sam objaw raz miga dluzej a raz krocej

2.Po zjezdzie z autostrady ten sam objaw + znany wszystkim piszczacy sygnal dzwiekowy po chwili wszystko ustaje.
Jade dlugo z okreslona predkoscia i potem jak puszczam gaz i zwalniam 80-70-60 to
zapala sie moja kochana czerwona kontrolka + sygnal dzwiekowy:) :crazy:

Prosze o podpowiedzi jak pokonac temat ?

pzdr

: pt mar 30, 2007 19:52
autor: PinkFloyd
Jeżeli pompa oleju sprawna i silnik też-tzn. panewki i itd. to pewnie padł Ci jeden z czujników oleju - jeden jest przy filtrze a jeden w głowicy.
O czujnikach masz tu Obrazek

: pt mar 30, 2007 21:50
autor: RobertP
PinkFloyd pisze:Jeżeli pompa oleju sprawna i silnik też-tzn. panewki i itd. to pewnie padł Ci jeden z czujników oleju - jeden jest przy filtrze a jeden w głowicy.
O czujnikach masz tu [url=http://images20.fotosik.pl/182/744fd2da3e1be6a3med.jpg]Obrazek[/URL]
czlowiek123 wszystko Ci już powiedział/napisał PinkFolyd
zacznij może od najtańszych rzeczy i od tego co możesz sam zrobić bez kanbału
czyli podmień czujniki jeden kosztuje ok. 13zł drugi 11zł
zmień na bardzo dobrej jakości filtr oleju, przed przykręceniem zalej go nowym olejem
jak to nic nie da jedź do gości niech zmierzą ciśnienia, możliwe że pompa już nie wydolna
oraz panewki kwalifikują się do wymiany,
koszt panewek głownych ok. 200zł, panewek korbowodowych ok 120zł
i szlif wału od 150 do 400zł ....
masz już jakąś wiedzę w co zajrzeć i o co pytać i ile co może kosztować ...
ciekaw jestem jak z braniem oleju przez silnik czy dużo Ci bierze od wymiany do wymiany

: pt mar 30, 2007 22:07
autor: grinio
Witam
Jestem nowy na tym forum ale proponowałbym ci podjechać do jakiegoś mechanika który będzie miał jakiś manometr do sprawdzania ciśnienia(chyba że masz coś takiego), wkręcić go w miejsce czujnika oleju i sprawdzić jakie ciśnienie podaje pompa. Krytyczne ciśnienie przy którym zapala się kontrolka to 0,5 atmosfery.
10min i będziesz miał jasność co się dzieje. Czy pompa, panewki czy jakiś czujnik.
Pozdrawiam

Chyba nie doczytałe postu powyżej już napisane było o ciśnieniu :)

: ndz kwie 01, 2007 22:34
autor: czlowiek123
Dzieki:)

: ndz kwie 01, 2007 23:04
autor: Darass
ja tez mam chyba problem z tymi czujniczkami bo mam cos takiego ze jak dłuzej jade z wyższą predkoscią, np 150-160 a potem zwolnie czy np wrzue na luz to po jakims czasie zapala sie kontrolka cisnienia i piszczy mi jakies cudo :) ale wystarczy dodac tylko gazu do konca prawie (na luzie jak jade) i sie uspokaja. chyba tez musze pokombinowac z tymi czujniczkami.

: ndz kwie 01, 2007 23:10
autor: czlowiek123
WITAm w klubie:)))))))))))))))))