Strona 1 z 4

Turbina a olej mineralny

: śr mar 28, 2007 22:55
autor: krzysiek82
Witam
Mam do Was kilka pytań gdyż planuje zakup MK2 TD. Auto ma teoretyczny przebieg 220tyś, silnik zalany jest olejem mineralny. Z tego co wiem turbina nie lubi takiego oleju, czy znacznie skróci się czas jej życia? Auto pije w granicach 0.5-1L oleju na 10tyś, czy to normalne jak na taki przebieg w tym silniku? Ubywa także przez uszczelke pod głowicą jakie mogą być waszym zdaniem koszty wymiany uszczelki wraz ze wszystkimi dodatkami które trzeba bedzie wymienic przy okazji takiej naprawy? To będzie mój pierwszy diesel dlatego zadaje takie pytania. Z góry dziękuje za odpowiedzi.

: śr mar 28, 2007 23:29
autor: bongo
krzysiek82 pisze:jakie mogą być waszym zdaniem koszty wymiany uszczelki wraz ze wszystkimi dodatkami które trzeba bedzie wymienic przy okazji takiej naprawy?
200-300zł.
Ja śmigam na Elfie turbo diesel 15W40 bo na takim autko śmigało u poprzedniego właściciela i jest O.K.W zimie zero problemów i takich tam.Ze dwie setki wciągnie od wymiany do wymiany.

: czw mar 29, 2007 00:05
autor: gniochu
bongo pisze:200-300zł.
200-300zł wymiana uszczelki?? A orientuje sie ktos ile uszczelniacze zaworow??

: czw mar 29, 2007 00:09
autor: sebal
gniochu pisze:A orientuje sie ktos ile uszczelniacze zaworow??
ja płaciłem z robocizną 120zł

: czw mar 29, 2007 00:10
autor: gniochu
bo u mnie olej ginie :(, tylko nie wiem czy to uszczelniacze puszczaja gdzies, czy pierscienie czy moze turbo.... ;/

: czw mar 29, 2007 12:33
autor: Cinek
turbina lubi każdy dobry olej, żeby tylko był.ważniejsze są zasady jej eksploatacji i terminowa wymiana oleju.
uszczelka jakieś 80zł ( dobra ), śruby ze 40, uszczelniacze, uszczelniacze, może jakiś popychacz. 300 przy opcji że wszystko pójdzie dobrze
a taka ilość oleju jest ok. książka golfa mówi o litrze/1000 :bigok: ale to wygląda na lekką przesadę. od max do min jak zejdzie między wymianami to jest dobrze

: czw mar 29, 2007 12:53
autor: RobertP
gniochu pisze:A orientuje sie ktos ile uszczelniacze zaworow??
same uszczelniacze zaworów to koszt 20 -30zł
a nie kazdy mechanik chce (lub nie umie lub nie ma przyrządów) je zmieniać bez zdejmowania głowicy,
zerknij na wpis pod moim opisem :-) może zrób sobie coś takiego i sam zmień :-) :bigok:

: czw mar 29, 2007 13:45
autor: gniochu
RobertP pisze:może zrób sobie coś takiego i sam zmień :-) :bigok:
tego sie nie podejme :P

olej

: czw mar 29, 2007 13:53
autor: wronio1
ja jezdze sobie na mobilu 15W40 i goli extra,bez problemowo. bierze mi tak ze dwie lub trzy setki oleju. a taka wymiana to do 300zl bedzie cie kosztowac.

: czw mar 29, 2007 21:10
autor: McFafik
gniochu pisze: A orientuje sie ktos ile uszczelniacze zaworow??
do wyminany uszczelki pod glowica musisz kupc sama uszczelke solo ok 80 zł
plus zestaw uszczelek na góre silnika cena podobna ....i w nim masz tez uszczelniacze na zawory

mnie remont gory silnika plus rozrzad .... termostat ....i pare innych rzeczy (planowani glowicy ) wyszlo ok 600 z robocizna .... licze całoś
wronio1 pisze:a taka wymiana to do 300zl bedzie cie kosztowac.
mowisz o samej robociźnie ?? bo za samo planowanie i sprawdzenie szczelnosci glowicy policzili mi 60 zł .... plus mechanik za robote przy wymianie wszytkiego ...swoja kase

: pt mar 30, 2007 16:38
autor: gniochu
McFafik, wielkie dzieki za info teraz mi zostaje poszukac ktory mechanik ma taki sprzet.

: pt mar 30, 2007 20:17
autor: luki234
to wam barzo tanio wyszlo, ja za planowanie glowicy , sprawdzenie szczelności i wymiane uszczelniaczy zaplacilem 200 zł , do tego komplet uszczelek Goetz i śruby 200 zł , oczywiscie uszczelki wszystkie a nie tylko pod glowice... no i mechanik do tego tez kosztował...

: pt mar 30, 2007 22:44
autor: gniochu
Dzisiaj zdjalem waz idacy od filtra powietrza do turbo i nie wiem czy dobrze mysle ale wedlug mnie turbo mam w miare ok bo jak zatkalem ten waz reka to miala taki zasys ze az silnik sie zadusil i zgasl.... Czy to dobrze czy zle??

: pt mar 30, 2007 22:58
autor: bongo
gniochu pisze:az silnik sie zadusil i zgasl.
A co miał zrobić jak powietrza nie miał?
I w wolnossącym też by zgasł.Nie tak sie turbine sprawdza.