Turbina a olej mineralny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Turbina a olej mineralny

Post autor: krzysiek82 » śr mar 28, 2007 22:55

Witam
Mam do Was kilka pytań gdyż planuje zakup MK2 TD. Auto ma teoretyczny przebieg 220tyś, silnik zalany jest olejem mineralny. Z tego co wiem turbina nie lubi takiego oleju, czy znacznie skróci się czas jej życia? Auto pije w granicach 0.5-1L oleju na 10tyś, czy to normalne jak na taki przebieg w tym silniku? Ubywa także przez uszczelke pod głowicą jakie mogą być waszym zdaniem koszty wymiany uszczelki wraz ze wszystkimi dodatkami które trzeba bedzie wymienic przy okazji takiej naprawy? To będzie mój pierwszy diesel dlatego zadaje takie pytania. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony pt mar 30, 2007 20:21 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr mar 28, 2007 23:29

krzysiek82 pisze:jakie mogą być waszym zdaniem koszty wymiany uszczelki wraz ze wszystkimi dodatkami które trzeba bedzie wymienic przy okazji takiej naprawy?
200-300zł.
Ja śmigam na Elfie turbo diesel 15W40 bo na takim autko śmigało u poprzedniego właściciela i jest O.K.W zimie zero problemów i takich tam.Ze dwie setki wciągnie od wymiany do wymiany.



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » czw mar 29, 2007 00:05

bongo pisze:200-300zł.
200-300zł wymiana uszczelki?? A orientuje sie ktos ile uszczelniacze zaworow??



Awatar użytkownika
sebal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 597
Rejestracja: pt lis 12, 2004 00:13
Lokalizacja: WWL

Post autor: sebal » czw mar 29, 2007 00:09

gniochu pisze:A orientuje sie ktos ile uszczelniacze zaworow??
ja płaciłem z robocizną 120zł


[img]http://images44.fotosik.pl/147/1f6725c578e36297.jpg[/img]

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » czw mar 29, 2007 00:10

bo u mnie olej ginie :(, tylko nie wiem czy to uszczelniacze puszczaja gdzies, czy pierscienie czy moze turbo.... ;/



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw mar 29, 2007 12:33

turbina lubi każdy dobry olej, żeby tylko był.ważniejsze są zasady jej eksploatacji i terminowa wymiana oleju.
uszczelka jakieś 80zł ( dobra ), śruby ze 40, uszczelniacze, uszczelniacze, może jakiś popychacz. 300 przy opcji że wszystko pójdzie dobrze
a taka ilość oleju jest ok. książka golfa mówi o litrze/1000 :bigok: ale to wygląda na lekką przesadę. od max do min jak zejdzie między wymianami to jest dobrze


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw mar 29, 2007 12:53

gniochu pisze:A orientuje sie ktos ile uszczelniacze zaworow??
same uszczelniacze zaworów to koszt 20 -30zł
a nie kazdy mechanik chce (lub nie umie lub nie ma przyrządów) je zmieniać bez zdejmowania głowicy,
zerknij na wpis pod moim opisem :-) może zrób sobie coś takiego i sam zmień :-) :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » czw mar 29, 2007 13:45

RobertP pisze:może zrób sobie coś takiego i sam zmień :-) :bigok:
tego sie nie podejme :P



Awatar użytkownika
wronio1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:07
Lokalizacja: Ostrowiec św.
Kontakt:

olej

Post autor: wronio1 » czw mar 29, 2007 13:53

ja jezdze sobie na mobilu 15W40 i goli extra,bez problemowo. bierze mi tak ze dwie lub trzy setki oleju. a taka wymiana to do 300zl bedzie cie kosztowac.



McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » czw mar 29, 2007 21:10

gniochu pisze: A orientuje sie ktos ile uszczelniacze zaworow??
do wyminany uszczelki pod glowica musisz kupc sama uszczelke solo ok 80 zł
plus zestaw uszczelek na góre silnika cena podobna ....i w nim masz tez uszczelniacze na zawory

mnie remont gory silnika plus rozrzad .... termostat ....i pare innych rzeczy (planowani glowicy ) wyszlo ok 600 z robocizna .... licze całoś
wronio1 pisze:a taka wymiana to do 300zl bedzie cie kosztowac.
mowisz o samej robociźnie ?? bo za samo planowanie i sprawdzenie szczelnosci glowicy policzili mi 60 zł .... plus mechanik za robote przy wymianie wszytkiego ...swoja kase


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » pt mar 30, 2007 16:38

McFafik, wielkie dzieki za info teraz mi zostaje poszukac ktory mechanik ma taki sprzet.



luki234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt lis 29, 2005 20:35
Lokalizacja: Debrzno
Kontakt:

Post autor: luki234 » pt mar 30, 2007 20:17

to wam barzo tanio wyszlo, ja za planowanie glowicy , sprawdzenie szczelności i wymiane uszczelniaczy zaplacilem 200 zł , do tego komplet uszczelek Goetz i śruby 200 zł , oczywiscie uszczelki wszystkie a nie tylko pod glowice... no i mechanik do tego tez kosztował...



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » pt mar 30, 2007 22:44

Dzisiaj zdjalem waz idacy od filtra powietrza do turbo i nie wiem czy dobrze mysle ale wedlug mnie turbo mam w miare ok bo jak zatkalem ten waz reka to miala taki zasys ze az silnik sie zadusil i zgasl.... Czy to dobrze czy zle??



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt mar 30, 2007 22:58

gniochu pisze:az silnik sie zadusil i zgasl.
A co miał zrobić jak powietrza nie miał?
I w wolnossącym też by zgasł.Nie tak sie turbine sprawdza.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 92 gości