Strona 1 z 2

Bierze olej i kopci

: śr mar 28, 2007 18:43
autor: Gregory477
co może być jestem tu nowy/...
turbina pracuje a po 2500 obr na czarno dymi
turbinka ma luzy może być przez to???

: śr mar 28, 2007 20:16
autor: norman
witam kolege to moze byc wina turbiny skoro ma luz , ale tez moga to byc wtryskiwacze proponuje powykrecac wtryski i zaniesc do sprawdzenia

: śr mar 28, 2007 20:39
autor: pawliszyn
norman pisze:witam kolege to moze byc wina turbiny skoro ma luz , ale tez moga to byc wtryskiwacze proponuje powykrecac wtryski i zaniesc do sprawdzenia
To nie wtryski a popierwsze za malo informacji.A jak pali? Ja obstawial bym turbine.Moim zdaniem jesli pokazal sie olej w przewodzie od filtra powietrza do turbiny i oska ma luz to wina turbiny i dmucha olej.A kopci jak zimny i po rozgrzaniu przestaje?

: śr mar 28, 2007 20:52
autor: Gregory477
pali normalnie po czym puści dym jak każdy diesel i czy jest zimny czy ciepły to na wyższych obrotach po około 3000-3500 kopci na czarno przy wyprzedzani czy ruszaniu z świateł .A byłem u mechanika z paskiem wymianą i mówił że są luzy na ośce turbiny
turbina dobrze pracuje choć nie gwizdże a wtryski były podobno wymieniane .
odp

: śr mar 28, 2007 21:14
autor: pawliszyn
Gregory477 pisze: turbina dobrze pracuje choć nie gwizdże
Jedni mowia ze jak gwizdze to ostatnie jej podrygi inni ze dziala wtedy jak nalezy.U mnie brala olej i nie gwizdala ale luz na osce byl spory oleju bylo pelno w przewodzie od filtra(filtr caly czarny-a moze masz filtr brudny to tez moze byc przyczyna) do turbiny i w icku.Po wymianie oleju na lepszy sprawa troche sie poprawila mniej kopcil a bylo tak jak u Ciebie przy ostrym ruszaniu ze swiatel zadyma.Wymiana turbiny rozwiazala sprawe teraz nie ma dymu.W turbince sa uszczelniacze i to one puszczaja olej jak sie sypna.

: śr mar 28, 2007 21:17
autor: Lukas-182
Podepnę się pod temat:

moja jettka ma tak samo, jadę spokojnie, nie depczę i jest ok, nic nie kopci, a jak tylko dam mu w dechę to kopci jak szalony, kolor dymu szarawy, nie czarny. Turbina po regeneracji (koszt 700zł :-( ), wtryskiwacze nowe, pompa sprawdzona, wymieniona uszczelka pod głowicą i klawiaturą, silnik suchy, wycieków oleju nie widać.
Może to być wina dawki paliwa, może gościu źle mi ustawił dawkę przy ustawianiu pompy. Co do osiągów to jest OK, autko wkręca się SUPER, turbina ładnie ciągnie od około 2500obr/min, spalanie tez w normie (6 - 6,5 l / 100km, średnie), tylko ten dym przy wyprzedzaniu.

: śr mar 28, 2007 21:19
autor: szatanek
A ja zapytam czy jest mozliwośc kupienia samych uszczelniaczy do turbinki? Wogóle ktoś to sprzedaje?

Re: mk2 bierze olej i kopci

: śr mar 28, 2007 21:24
autor: Gitner
Gregory477 pisze:co może być jestem tu nowy/...
Rozumiem ze jestes nowy, ale zanim cos napiszesz zapoznaj sie z Regulaminem, po drugie po co zakladasz do kazdego problemu nowy temat? Mogles obie sprawy (heh 3 sprawy bo i o zawieszeniu w innym dziale piszesz) opisac w jednym temacie !!! Po trzecie twoj silnik to TD a nie TDI. Nie wprowadzaj w blad.

Pozdro
Gitner

: śr mar 28, 2007 21:25
autor: pawliszyn
szatanek pisze:A ja zapytam czy jest mozliwośc kupienia samych uszczelniaczy do turbinki? Wogóle ktoś to sprzedaje?
Moze i jest ale kto to potem posklada tzn po takim zabiegu nalezalo by wywazyc oske turbiny, jesli ma kierownice to odpowiednio zlozyc.Ciezka sprawa.

[ Dodano: 28 Mar 2007 21:40 ]
Lukas-182 pisze: Może to być wina dawki paliwa, może gościu źle mi ustawił dawkę przy ustawianiu pompy
Tez mozliwe.Ja ze swoim problemem jezdzilem od jednego do drugiego i gadali inaczej.Bylem u kowala i tak pompe ustawil ze na 100km wyszlo z 15l ledwo do domu dojechalem i nie wiedzialem co sie stalo.Pojechalem do speca skasowal 400 setki pompe na maszynie ustawil pali przy mojej nodze 7l no w trasie mniej i jest ok zadymic zadymi ale jak to klekot.Zbytni bym sie tym dymem nie przejmowal jak oleju nie ubywa a z ustawienie pompy mozna sprawdzic.

[ Dodano: 28 Mar 2007 21:42 ]
Aha a pompe wyciagal?U mnie tak i potem wsadzil nie tak jak trzeba.

: śr mar 28, 2007 22:46
autor: Lukas-182
pawliszyn pisze:[ Dodano: 28 Mar 2007 21:42 ]
Aha a pompe wyciagal?U mnie tak i potem wsadzil nie tak jak trzeba.
Tak, pompa została oddana do sprawdzenia na "stole", być może mechanik ja krzywo zamontował podczas wkładania.

: czw mar 29, 2007 00:14
autor: gniochu
u mnie tez bierze olej i kopci. Jak ma wieksze obciazenie to puszcza taka chmure ze glowa mala :P. Jak np. jade na za wysokim biegu i dam wiecej gazu to kopci wtedy. Jak jest zimny i jade to tez widze czarna chmure.... I przy gwaltowniejszym dodaniu gazu to wiadomo. Nie wiem czy to uszczelniacze na zaworach czy turbo czy moze pierscionki :(.... Ile zaplace za sprawdzenie co mu dolega?? Orientuje sie ktos??

: czw mar 29, 2007 13:44
autor: tomogolf2
a mi nie przeszkadza ze kopci :) nawet podoba mi sie, jak szybko mu wstawiam to kopci, albo jak ma ciezko np pod gorke, a jak jezdze spokojnie to nic nie dymi :)

: czw mar 29, 2007 14:26
autor: Kazimir
tomogolf2 pisze:a mi nie przeszkadza ze kopci nawet podoba mi sie, jak szybko mu wstawiam to kopci, albo jak ma ciezko np pod gorke, a jak jezdze spokojnie to nic nie dymi
Mi także dymienie nie przeszkadza. Najlepiej jest na trasie podczas wyprzedzania na wysokich obrotach. Dymek leci sobie na auto za nami :bigok: :bajer:

: pn kwie 02, 2007 16:33
autor: Gregory477
A nie wiecie jakie są przyczyny źle ustawionego zapłonu (pompy)
Dzięki..