Strona 1 z 1

Czy ktos mial problemy z kolem jednomasowym?

: śr mar 28, 2007 00:55
autor: olozwirski
Ciekawi mnie czy slyszeliscie o jakis awariach skrzyn badz silnikow po wymianie kola dwumasowego na jednomasowe?

: śr mar 28, 2007 08:16
autor: PinkFloyd
pisałem już o tym tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 1a100a343f

: śr mar 28, 2007 15:48
autor: olozwirski
PinkFloyd pisze:pisałem już o tym tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 1a100a343f
Ja nie pytam czy po zalozeniu jednomasa wszystko jest w porzadku bo wystarczylo by skorzystac z szukajki i bym sie dowiedzial.
Pytam za to czy znacie przypadek ze po wymianie na jednomasowe narobilo sie balaganu w silniku czy skrzyni. Pytam bo na wielu forach sa opinie przeciw ale nie ma dowodow ze jednomas sie nie nadaje. To jak, byly takie przypadki?

: śr mar 28, 2007 15:54
autor: cowboy
napisz do jakiego silnika chcesz założyć jednomasa i od czego ?

jakie moce?

: śr mar 28, 2007 21:26
autor: szatanek
Ja nie słyszałem o jakichs awariach z tego powodu. Renomowana niemiecka firma od sprzęgieł Valeo ma w ofercie sztywne koło zamachowe i sprzęgło z tłumikiem drgan skrętnych. Tłumik w tarczy sprzęgła zastepuje wtedy ten który jest w kole 2-masowym, czyli jest to klasyczny zestaw ( w zestawie z 2-masówką tarcza spręgła jest sztywna).

: śr mar 28, 2007 21:54
autor: cowboy
2 masowiec daje komfort i bardziej niz sprężyny w tarczy eliminuje drgania, ale spokojnie mozna załozyć tradycyjne rozwiązanie, gdy nie liczy się komfort a osiągi i konieczność przeniesienia dużego momentu

: czw mar 29, 2007 00:43
autor: olozwirski
cowboy pisze:napisz do jakiego silnika chcesz założyć jednomasa i od czego ?
jakie moce?
Kolo razem ze sprzeglem sachs z serii performance do ARLa w mkII, skrzynia V chyba CTN z mkIII.

[ Dodano: Czw Mar 29, 2007 00:46 ]
szatanek pisze:Ja nie słyszałem o jakichs awariach z tego powodu. Renomowana niemiecka firma od sprzęgieł Valeo ma w ofercie sztywne koło zamachowe i sprzęgło z tłumikiem drgan skrętnych. Tłumik w tarczy sprzęgła zastepuje wtedy ten który jest w kole 2-masowym, czyli jest to klasyczny zestaw ( w zestawie z 2-masówką tarcza spręgła jest sztywna).
Ja tez nie slyszalem, ale czytalem duzo ze po takiej zamianie posypie sie skrzynia, silnik i choroba wie co. Mimo wszystko mysle ze mozna to miedzy bajki wlozyc...

[ Dodano: Czw Mar 29, 2007 00:47 ]
cowboy pisze:2 masowiec daje komfort i bardziej niz sprężyny w tarczy eliminuje drgania, ale spokojnie mozna załozyć tradycyjne rozwiązanie, gdy nie liczy się komfort a osiągi i konieczność przeniesienia dużego momentu
No a ta utrata komfortu jest odczuwalna?

: czw mar 29, 2007 08:55
autor: cowboy
olozwirski pisze:No a ta utrata komfortu jest odczuwalna?
w jedenzecie nie ma 2 masowca ... w AFNie jest - czy jest różnica - chyba nie

jeśli ktoś pakuje ARL do budy mk2 to nie po to by cicho i płynnie się toczyć :)

ten ARL i tak bedzie telepał tą budą, choć ori 2 masowiec spokojnie obsłuzy 400 NM przez długie kkm jeśli moment będzie łagodnie narastał i kierownik nie będzie strzelał ze sprzęgła ;P

[ Dodano: Czw Mar 29, 2007 08:57 ]
olozwirski pisze:czytalem duzo ze po takiej zamianie posypie sie skrzynia, silnik i choroba wie co
i jeszcze Olo kury we wsi przestaną nieść jaja, a krowy mleko dawać :)

masz to troche teorii:

artykuł o słynnym kole 2-masowym w TDI:

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=118

Obrazek

Obrazek