Czy ktos mial problemy z kolem jednomasowym?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Czy ktos mial problemy z kolem jednomasowym?
Ciekawi mnie czy slyszeliscie o jakis awariach skrzyn badz silnikow po wymianie kola dwumasowego na jednomasowe?
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Ja nie pytam czy po zalozeniu jednomasa wszystko jest w porzadku bo wystarczylo by skorzystac z szukajki i bym sie dowiedzial.PinkFloyd pisze:pisałem już o tym tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 1a100a343f
Pytam za to czy znacie przypadek ze po wymianie na jednomasowe narobilo sie balaganu w silniku czy skrzyni. Pytam bo na wielu forach sa opinie przeciw ale nie ma dowodow ze jednomas sie nie nadaje. To jak, byly takie przypadki?
Ja nie słyszałem o jakichs awariach z tego powodu. Renomowana niemiecka firma od sprzęgieł Valeo ma w ofercie sztywne koło zamachowe i sprzęgło z tłumikiem drgan skrętnych. Tłumik w tarczy sprzęgła zastepuje wtedy ten który jest w kole 2-masowym, czyli jest to klasyczny zestaw ( w zestawie z 2-masówką tarcza spręgła jest sztywna).
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Kolo razem ze sprzeglem sachs z serii performance do ARLa w mkII, skrzynia V chyba CTN z mkIII.cowboy pisze:napisz do jakiego silnika chcesz założyć jednomasa i od czego ?
jakie moce?
[ Dodano: Czw Mar 29, 2007 00:46 ]
Ja tez nie slyszalem, ale czytalem duzo ze po takiej zamianie posypie sie skrzynia, silnik i choroba wie co. Mimo wszystko mysle ze mozna to miedzy bajki wlozyc...szatanek pisze:Ja nie słyszałem o jakichs awariach z tego powodu. Renomowana niemiecka firma od sprzęgieł Valeo ma w ofercie sztywne koło zamachowe i sprzęgło z tłumikiem drgan skrętnych. Tłumik w tarczy sprzęgła zastepuje wtedy ten który jest w kole 2-masowym, czyli jest to klasyczny zestaw ( w zestawie z 2-masówką tarcza spręgła jest sztywna).
[ Dodano: Czw Mar 29, 2007 00:47 ]
No a ta utrata komfortu jest odczuwalna?cowboy pisze:2 masowiec daje komfort i bardziej niz sprężyny w tarczy eliminuje drgania, ale spokojnie mozna załozyć tradycyjne rozwiązanie, gdy nie liczy się komfort a osiągi i konieczność przeniesienia dużego momentu
w jedenzecie nie ma 2 masowca ... w AFNie jest - czy jest różnica - chyba nieolozwirski pisze:No a ta utrata komfortu jest odczuwalna?
jeśli ktoś pakuje ARL do budy mk2 to nie po to by cicho i płynnie się toczyć

ten ARL i tak bedzie telepał tą budą, choć ori 2 masowiec spokojnie obsłuzy 400 NM przez długie kkm jeśli moment będzie łagodnie narastał i kierownik nie będzie strzelał ze sprzęgła ;P
[ Dodano: Czw Mar 29, 2007 08:57 ]
i jeszcze Olo kury we wsi przestaną nieść jaja, a krowy mleko dawaćolozwirski pisze:czytalem duzo ze po takiej zamianie posypie sie skrzynia, silnik i choroba wie co

masz to troche teorii:
artykuł o słynnym kole 2-masowym w TDI:
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=118


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości