Strona 1 z 1
Koło zębate na wale, jak ściągną?
: wt mar 27, 2007 15:53
autor: Wawro
Witam
Poradzono mi ściągniecie koła zębatego paska rozrządu na wale, żeby sprawdzić klin. Koleś od głowic stwierdził uszkodzenie jednego zaworu i szklanki, co mogło być spowodowane uszkodzeniem tego klina (ścięcie?). Nie udalo nam się odkręcić tej ostatniej śruby (19 torx zdaje się). Jest jakiś knif na to? I czy wogóle jest to możliw? Silnik to AHU
: wt mar 27, 2007 19:57
autor: leo...
jest możliwe - rura 2 metry - i dobry klucz ... ta śruba jest wklejona - odpowiednia dzwignia i puści
: wt mar 27, 2007 20:10
autor: Wawro
A jest możliwa taka awaria ? Uszkodzenie klina, przesunięcie na tym kole?
: wt mar 27, 2007 21:36
autor: leo...
tak - jest możliwa taka awaria
: wt mar 27, 2007 21:41
autor: Wawro
thx
, czyli warto się grzebać
: wt mar 27, 2007 23:34
autor: uysy
Wawro pisze:A jest możliwa taka awaria ? Uszkodzenie klina, przesunięcie na tym kole?
Jest możliwa jeśli koło (śruba) jest luźne... Nie widzę powodu odkręcania jej jeśli trzyma dobrze... No chyba, że zakładasz, że kiedyś była luźna, ściął się klin a później ktoś dokręcił ją na klej.
Ale - nowa śruba to koszt rzędu 11zł więc dla spokoju ducha sprawdzić możesz
Przykręca się 90Nm+90stopni
: śr mar 28, 2007 20:19
autor: Wawro
o, ważne , tego nie wiedziałem (z dokręcaniem)
Re: Koło zębate na wale, jak ściągną?
: czw mar 29, 2007 11:19
autor: RobertP
Wawro pisze:Koleś od głowic stwierdził uszkodzenie jednego zaworu i szklanki, co mogło być spowodowane uszkodzeniem tego klina (ścięcie?).
przy tylko jedenym zaworze i szklance to raczej nie
ale jak chcesz i wogole to warto sprawdzić te koo na dole,
bo chyba chcesz sprawdzić na wale a nie wałku rozrządu ?
: czw mar 29, 2007 23:17
autor: Wawro
dziś obadaliśmy: Znaki na sprzęgle nie zgadzają się z gornym martwym punktem pierwszego cylindra, a na kole zębatym i na bloku znaleźliśmy znaki zrobione markerem, które pokazują górny martwy punkt
ktoś przy wymiane sprzęgla solidnie spartarczył, i podczas wymiany rozrządu (jakiś następny mechanik) ustawiał na znaki na sprzęgle, no i musiało piznać kilka razy, potem poprawił. A ja musiałem kupić głowicę :/.
: pt mar 30, 2007 10:33
autor: RobertP
Wawro pisze:o, ważne , tego nie wiedziałem (z dokręcaniem)
wszystko jest opisane w ksiażce od mk3 i vento
poszukaj jak chcesz
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=40051