Strona 1 z 2

Jak jeździć ekonomicznie / wyczynowo

: pn mar 26, 2007 12:39
autor: klekocix
Witam

Do niedawna śmigam sobie ślicznym Golfikiem 1.9 TDi (1Z)

Narazie próbowałem różnych stylów jazdy jednak żaden nie dawał mi satysfakcjonującego rezultatu.

Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda ekonomiczna jazda tym samochodem, w jakim przedziale obrotów wrzucać wyższy bieg i przy jakich obrotach redukować na niższy?

Chciałbym się też dowiedzieć jak powinna wyglądać jazda bardziej energiczna, do jakich obrotów na poszczególnych biegach ciągnąć auto żeby go nie zabić i mieć frajdę z jazdy?

Obecnie przy moich próbach gdy jeździłem do 2200rpm auto paliło mi ok. 5.7-5.9L a gdy pozwoliłem sobie i pocisnąłem nim troszkę spalanie wzrosło nieznacznie do poziomu 6.3-6.5L

Będę wdzięczny za małą podpowiedź

: pn mar 26, 2007 12:45
autor: Gitner
Tak trudno bylo spojrzec chociaz na pierwsza strone? Przeciez jest podwieszony temat ad jazdy dieslem w dziale DIESEL !!! Podnies wzrok wyzej od swojego tematu.. Poza tym na dole storny jest wyszukiwarka, warto tez przesledzic tematy w tym dziale, abys nie powielal problemow juz opisanych, tylko zapoznal sie z odpowiedziami juz napisanymi..

Gitner

: pn mar 26, 2007 12:50
autor: souler
wg. danych max moment jest przy 1900 obr czyli przy jezdzie ekonomicznej, gdy wrzucasz wyzszy bieg obroty nie powinny spadac ponizej tego poziomu. prosciej mowiac ekonomia = zakres 1900-2700/3000 obr.

ostra jazda to tak 2500-4100, przy 4000obr masz max mocy. powyzej 4000 spada moc, a momentu juz dawno nie ma.

oczywiscie to tak czysto teoretycznie. poczekaj na inne wypowiedzi 1Z-owcow. moj ma inna charakterystyke.

: pn mar 26, 2007 12:51
autor: klekocix
Czytam i czytam i ...

...i proszę o Wasze odczucia jak się powinno jeździć. Niby między mocą max a momentem max ale niestety ja nie znam tych wartości :crazy:

Kapeluszniczego stylu jazdy też nie uprawiam (mam nadzieję) i niezależnie jakbym wolno czy szybko nie jechał to różnicy w spalaniu brak praktycznie...

Dlatego proszę doświadczonych użytkowników aut z silnikiem TDi o opinie na temat jazdy autem.

A jak dla mnie opis który jest podwieszony wyżej nie odpowiada na moje pytanie :chytry:

I jeszcze jedna sprawa - czy w Dieslu jest sens hamować silnikiem, czy wpływa to na ekonomiczność jazdy?

: pn mar 26, 2007 12:52
autor: djtom
ze tak wtrącę: w dieslu opłaca się jeździć z międzygazem?

: pn mar 26, 2007 13:09
autor: ROF
ja jeżdżąc do 3 tyś obrotów miałem spalanie 6,3 ostatnio jak sie ociepliło.

Jak było zimno to przy takiej jeźdezie spalił mi 8,3 raz. Normalnie wtedy palił ok 7.

Więc wynik masz jak najbardziej ok i tez życzyłbym sobie takiego :)

: pn mar 26, 2007 13:21
autor: Gitner
klekocix pisze:...i proszę o Wasze odczucia jak się powinno jeździć. Niby między mocą max a momentem max ale niestety ja nie znam tych wartości
Seria moment 202Nm przy 1900obr, max moc 90PS przy ok 3800obr..
I jeszcze jedna sprawa - czy w Dieslu jest sens hamować silnikiem, czy wpływa to na ekonomiczność jazdy?
Tak wplywa na ekonomike..

Pozdro
Gitner

: pn mar 26, 2007 14:23
autor: zuberek
klekocix pisze:Obecnie przy moich próbach gdy jeździłem do 2200rpm auto paliło mi ok. 5.7-5.9L a gdy pozwoliłem sobie i pocisnąłem nim troszkę spalanie wzrosło nieznacznie do poziomu 6.3-6.5L
ROF pisze:ja jeżdżąc do 3 tyś obrotów miałem spalanie 6,3 ostatnio jak sie ociepliło.
Duzo wam pala wasze TDi Moj na pompkach 100km cykl mieszany Jazda do 3200obr przy ostatnim pomiarze spalania otrzymalem 5.8 l :) Aby jezdzic ekonomicznie nie tzrymaj silnika ponizej 2000 obr i nie ciagnij do wiecej jak 4000 tys bo wtedy auto traci moc mimo ze obroty rosna z reszta w naszych polskich warunkach w miare dynamiczna jazda to juz jest do 3000 rpm i silniczek przy takiej wartosc fajnie mruczy

: pn mar 26, 2007 14:43
autor: Giugiaro1
Ja w swojej 2-jce nie mam obrotka, jeżdże "na ucho" i nie przekraczam nigdy 5l na 100km. Musisz posłuchać silnika, usłyszeć jak pracuje, to jest jak muzyka! No i w czasie jazdy powinieneś utrzymywać stałą prędkość. Ja głównie poza terenem zabudowanym śmigam, stąd takie niskie spalanie.
Pozdrawiam i życze ekonomicznej jazdy:)

: pn mar 26, 2007 14:47
autor: zuberek
Giugiaro1 pisze: Musisz posłuchać silnika, usłyszeć jak pracuje, to jest jak muzyka
racja!!!!!! :pub:

: pn mar 26, 2007 14:50
autor: Giugiaro1
zuberek
:pub: :pub: :pub: :pub: :pub:

: pn mar 26, 2007 18:29
autor: skubix
Mnie jakoś mniej paliło to znajome czerwone cacuszko :D fakt, że sporo hamowałem silnikiem . Może poprostu ostro hamujesz i gwałtownie przyspieszasz, ale jak chodzi o miasto samo to i tak nieźle 5.7l-5.9l/100km

Pozdro :piwka:

: pn mar 26, 2007 19:14
autor: marcin999
djtom pisze:ze tak wtrącę: w dieslu opłaca się jeździć z międzygazem
a o co konkretnie Ci chodzi?

: pn mar 26, 2007 19:31
autor: djtom
zmieniać biegi nie puszczając gazu