Nie wchodzi na obroty - muł totalny i śmierdzi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie wchodzi na obroty - muł totalny i śmierdzi
Dzisiaj skopała mi sie Ibi, własnie miałem zamiar wyjechać do kina, włączyłem autko i próbowałem ruszyć ale mi zgasło miże nie dałem za mało gazu - pomyślalem że jednak może za mało ,zapaliłem jescze raz dałem już dużo gazu i ledwo mi auto ruszyło tak jakby wogóle obrotów nie miało dałem prawie cały gaz a Ibi ledwo się toczyła, dałem dwójke i zgasła, zaczęło coś śmierdzieć z nawiewu tak jakby padliną. Wyjechałem na ulice już praktycznie noga w podłoge i auto wogóle nie chciało jechac , noga w podłoge a tam obroty praktycznie wogóle nie rosły ani silnik głośniej nie wył - zrobił sie taki muł. Pojechałem do garażu spod maski czuć było ten smród ale nic nie widziałem. Dodam ze bez biegu oboty idą ładnie ale po włączeniu biegu totalna lipa. Co się stało?(Ibiza GT TDI AFN)
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Hmm coś go w takim razie hamuje... Może hamulce się z przodu troszkę zblokowały... To chyba jest jedyna opcja że w hamulcach coś się stało...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Może potencjometr pedału gazu? Sparwdź, przeczysć złącza. Jeśli nie to, to można spróbować ejchać na VAGa (albo raczej VAG przyjechać do Ciebie)Tominator pisze:Dodam ze bez biegu oboty idą ładnie ale po włączeniu biegu totalna lipa. Co się stało?(Ibiza GT TDI AFN)
Tominator pisze:zaczęło coś śmierdzieć z nawiewu tak jakby padliną
Może szczura wessało przez dolotTominator pisze:spod maski czuć było ten smród

Pozdrawiam.
To chyba nie szczur. Byłęm ostatnio w Krakowie to mi się ta wajcha od zmiany biegów urwała(ta pod maską z prawej strony co wygląda jak klamka) i jak wbiłem jedynke to na jedynce zostało i nie mozna było biegu zmienić wogóle. Zjechałem na pariking i z kumplem założyliśmy obejme metalową żeby to sie jakoś trzymało, wtedy biegi już działały do przodu ale wstecznego nie mozna było wbić . Wróciłem A4 do domu 350km przejechałem i wszystko spoko oprócz wstecznego. Wczoraj byłem u mechanika żeby mi to zaspawał - rozkręcił zaspawał i wszystkie biegi do przodu działały idealnie,ale jak wyjezdzałem od niego to właśnie zrobił sie jakiś mułowaty(mam do niego 50m wiec wrzuciłem 1 i 2 bieg i już byłem w grażu) Potem przed samym wyjazdem do Wrocka takie kino, w szczura to mi sie nie bardzo chce wierzyć
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
no co Ty, żartowaęłmTominator pisze:w szczura to mi sie nie bardzo chce wierzyć

A co z tym potencjometrem położenia pedału przyspieszenia? Ja bym na to stawiał. Dodam, że w 10 letnim samochodzie, jedna usterka nie wyklucza wystąpienia drugiej w tym samym czasie. Nie musi to być związane z tym od skrzyni.
o to chodzi, co u mnie dstaje zza korka zbiorniczka wspomagania- takie sza5re śeliwne cuś, podobne do klamki? To jest chyba po to, by lżej się biegi zmieniało, coś w rodzaju wyrównoważenia, nie wiem jak to nazwać.Tominator pisze:ta wajcha od zmiany biegów urwała(ta pod maską z prawej strony co wygląda jak klamka)
Pozdrawiam.

[ Dodano: 25 Mar 2007 11:27 ]
Pomierz rezystancje na poszczególnych pinach:

A co to jest ten potencjometr, dodam że wszystko chodzi normalnie na luzie wkręca sie wszystko elegancko tylko jak się zapali auto to śmierdzi, a jak bieg wrzuce to mułi i praktycznie wogóle obroty nie idą w górę mimo pedału w podłodzeA co z tym potencjometrem położenia pedału przyspieszenia?

[ Dodano: 25 Mar 2007 11:33 ]
A gdzie te piny są?
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Tominator, W AFN (i wszystkich TDI) nie ma linki gazu, tylko sterownik dostaje sygnał od potencjometra (analogicznie jak wskaźnik paliwa i potencjometr w baku). Nie ma połączenia mechanicznego pedału z pompą. Jeśli padnie potencjometr to nie pojedzie, bo jak
To jest gdzieś tam koło pedału gazu.
Pozdrawiam.

Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Pojęcia nie mam, ale mówiłeś, że to padlina a nie spaleniznaTominator pisze:Ale dlaczego tam zaśmierdziało, musiało się coś spalićtylko co?

U mnie (serio mówię!) na osiedlu jest kot, który tylko czeka na 2 stronie uliczki aż cieplutkim dieselkiem zajeżdżałęm późnym wieczorem. Nie doszedłem do domu jak już był pod sopdem




Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
- Remigiusz78
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości