Nie wchodzi na obroty - muł totalny i śmierdzi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Nie wchodzi na obroty - muł totalny i śmierdzi

Post autor: Tominator » ndz mar 25, 2007 03:11

Dzisiaj skopała mi sie Ibi, własnie miałem zamiar wyjechać do kina, włączyłem autko i próbowałem ruszyć ale mi zgasło miże nie dałem za mało gazu - pomyślalem że jednak może za mało ,zapaliłem jescze raz dałem już dużo gazu i ledwo mi auto ruszyło tak jakby wogóle obrotów nie miało dałem prawie cały gaz a Ibi ledwo się toczyła, dałem dwójke i zgasła, zaczęło coś śmierdzieć z nawiewu tak jakby padliną. Wyjechałem na ulice już praktycznie noga w podłoge i auto wogóle nie chciało jechac , noga w podłoge a tam obroty praktycznie wogóle nie rosły ani silnik głośniej nie wył - zrobił sie taki muł. Pojechałem do garażu spod maski czuć było ten smród ale nic nie widziałem. Dodam ze bez biegu oboty idą ładnie ale po włączeniu biegu totalna lipa. Co się stało?(Ibiza GT TDI AFN)



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz mar 25, 2007 05:56

Hmm coś go w takim razie hamuje... Może hamulce się z przodu troszkę zblokowały... To chyba jest jedyna opcja że w hamulcach coś się stało...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz mar 25, 2007 10:36

Tominator pisze:Dodam ze bez biegu oboty idą ładnie ale po włączeniu biegu totalna lipa. Co się stało?(Ibiza GT TDI AFN)
Może potencjometr pedału gazu? Sparwdź, przeczysć złącza. Jeśli nie to, to można spróbować ejchać na VAGa (albo raczej VAG przyjechać do Ciebie)
Tominator pisze:zaczęło coś śmierdzieć z nawiewu tak jakby padliną
Tominator pisze:spod maski czuć było ten smród
Może szczura wessało przez dolot :D
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » ndz mar 25, 2007 11:06

To chyba nie szczur. Byłęm ostatnio w Krakowie to mi się ta wajcha od zmiany biegów urwała(ta pod maską z prawej strony co wygląda jak klamka) i jak wbiłem jedynke to na jedynce zostało i nie mozna było biegu zmienić wogóle. Zjechałem na pariking i z kumplem założyliśmy obejme metalową żeby to sie jakoś trzymało, wtedy biegi już działały do przodu ale wstecznego nie mozna było wbić . Wróciłem A4 do domu 350km przejechałem i wszystko spoko oprócz wstecznego. Wczoraj byłem u mechanika żeby mi to zaspawał - rozkręcił zaspawał i wszystkie biegi do przodu działały idealnie,ale jak wyjezdzałem od niego to właśnie zrobił sie jakiś mułowaty(mam do niego 50m wiec wrzuciłem 1 i 2 bieg i już byłem w grażu) Potem przed samym wyjazdem do Wrocka takie kino, w szczura to mi sie nie bardzo chce wierzyć



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz mar 25, 2007 11:18

Tominator pisze:w szczura to mi sie nie bardzo chce wierzyć
no co Ty, żartowaęłm :pub:
A co z tym potencjometrem położenia pedału przyspieszenia? Ja bym na to stawiał. Dodam, że w 10 letnim samochodzie, jedna usterka nie wyklucza wystąpienia drugiej w tym samym czasie. Nie musi to być związane z tym od skrzyni.
Tominator pisze:ta wajcha od zmiany biegów urwała(ta pod maską z prawej strony co wygląda jak klamka)
o to chodzi, co u mnie dstaje zza korka zbiorniczka wspomagania- takie sza5re śeliwne cuś, podobne do klamki? To jest chyba po to, by lżej się biegi zmieniało, coś w rodzaju wyrównoważenia, nie wiem jak to nazwać.
Pozdrawiam.
Obrazek

[ Dodano: 25 Mar 2007 11:27 ]
Pomierz rezystancje na poszczególnych pinach:
Obrazek



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » ndz mar 25, 2007 11:27

A co z tym potencjometrem położenia pedału przyspieszenia?
A co to jest ten potencjometr, dodam że wszystko chodzi normalnie na luzie wkręca sie wszystko elegancko tylko jak się zapali auto to śmierdzi, a jak bieg wrzuce to mułi i praktycznie wogóle obroty nie idą w górę mimo pedału w podłodze :(

[ Dodano: 25 Mar 2007 11:33 ]
A gdzie te piny są?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz mar 25, 2007 11:39

Tominator, W AFN (i wszystkich TDI) nie ma linki gazu, tylko sterownik dostaje sygnał od potencjometra (analogicznie jak wskaźnik paliwa i potencjometr w baku). Nie ma połączenia mechanicznego pedału z pompą. Jeśli padnie potencjometr to nie pojedzie, bo jak :bigok: To jest gdzieś tam koło pedału gazu.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » ndz mar 25, 2007 11:40

Ale dlaczego tam zaśmierdziało, musiało się coś spalić :( tylko co?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz mar 25, 2007 11:48

Tominator pisze:Ale dlaczego tam zaśmierdziało, musiało się coś spalić :( tylko co?
Pojęcia nie mam, ale mówiłeś, że to padlina a nie spalenizna :hmm: Wątpię, żeby jakieś zwarcie i coś się przypaliło, bo by bezpiecznik strzelił.

U mnie (serio mówię!) na osiedlu jest kot, który tylko czeka na 2 stronie uliczki aż cieplutkim dieselkiem zajeżdżałęm późnym wieczorem. Nie doszedłem do domu jak już był pod sopdem :D Kiedyś zatargał 20 cm kość koło akumulatora, a jakiś czas później kawałęk smażonej ryby położył przy mocowaniu mcpersona :rotfl: Nie wierzysz, to zrobię fotke :P Ale to nic nie śmierdzi :kac:
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32815
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz mar 25, 2007 11:52



Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » ndz mar 25, 2007 11:53

Tak mi sie wydaje że padlina no chyba że tak olej śmierdzi spalony?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz mar 25, 2007 12:08

Tominator pisze:Tak mi sie wydaje że padlina no chyba że tak olej śmierdzi spalony?
zdecydowanie inne zapachy :kac: ;)



Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » ndz mar 25, 2007 12:28

(Strzelam!) A może mu się katalizator zniszczył i zapchał wylot??


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » ndz mar 25, 2007 12:49

Mechanik był i powiedział że sprzęgła nie ma - spaliło sie, prawdopodobnie coś w skrzyni opierało czy coś takiego i spaliło się sprzęgło przez to :(



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości