Strona 1 z 2

Dlaczego turbinka mi popuszcza

: sob mar 24, 2007 20:10
autor: eldorado84
prosiłbym o pomoc na zdjęciu przedstawiona jest moja turbina k14, mam podniesione ciśnienie i dawke paliwa; kiedy jade i obroty mam ok 2,7-3,0tys zaczyna mi popuszczać turbina, czytałem że gdzieś sie zaślepia blaszką ale nie wiem gdze, czy u mnie można coś z tym zrobić???
to moja turbina

http://img110.imageshack.us/my.php?image=qqqqqqqcw3.jpg

a tu zdjęcie zaporzyczone gdzie jest pokazane gdzie sie zaślepia (u nie czegoś takiego nie ma :( )


http://img110.imageshack.us/my.php?image=egrsd0.jpg

: sob mar 24, 2007 20:19
autor: marcinoGTI
Zobacz czy masz zawor przy turbinie. Jezeli tak to wystarczy tylko opoznic otwarcie zaworu

: sob mar 24, 2007 20:21
autor: ZWIREK1
witam
to znaczy że nie masz egr
egr był po 95r montowany chyba

: sob mar 24, 2007 20:23
autor: marcinoGTI
ZWIREK1 pisze:witam
to znaczy że nie masz egr
egr był po 95r montowany chyba
EGR byl montowany duzo wczesniej. Jezeli nie masz EGR'a to moze poprzedni wlasciciel wymontowal

: sob mar 24, 2007 20:27
autor: eldorado84
ale jaki zawór przy czym on jest

: sob mar 24, 2007 20:33
autor: marcinoGTI
eldorado84 pisze:ale jaki zawór przy czym on jest
Wytlumacz mi o co Ci konkretnie chodzi. Albo przekrec do mnie. Nr. poszedl na PRW

: ndz mar 25, 2007 10:58
autor: eldorado84
no nie już sam nie wiem o co mi chodzi :? wczoraj przed wyjściem do barówy troche poczytałem i dziś też i dochodze do wniosku że źle sprecuzowałem pytanie (nie o to sie pytam).
Wpierw zmieniłem tytuł tematu
Jeszcze raz. Mam taki problem że, mam dawke paliwa podniesioną i mam na turbince podniesione ciśnienie, przy jeździe na obrotach 2,7-3,0 tys zaczyna mi popuszczać turbinka, poprostu przy tych obrotach patrze sie na wskaźnik od ciśnienia w turbince i widzie że pompuje 0,6bara a potem popuszcza i spada na 0,2 i wtedy już samochód nie przyspiesza co zrobić żeby to zlikwidować chce żeby turbinka pompowała do końca nie popuszczała - właśnie o to mi chodzi - myślałem że to EGR ale już wiem że to napewno to nie jest

: ndz mar 25, 2007 11:09
autor: tuha
sprawdz moze szczelnosc ukladu bo moze przedmuch sie robi jakis przy wyzszym cisnieniu tzn przy malym trzyma a gdy pojawia sei wieksze robi sie nieszczelnosc i zaczyna uciekac wszystki opaski stan gum itp i zajrzyj jak tam stan wirnika sie ma bo moze turbo sie konczy(oby nie)

: ndz mar 25, 2007 11:17
autor: marcinoGTI
tuha pisze:sprawdz moze szczelnosc ukladu bo moze przedmuch sie robi jakis przy wyzszym cisnieniu tzn przy malym trzyma a gdy pojawia sei wieksze robi sie nieszczelnosc i zaczyna uciekac wszystki opaski stan gum itp i zajrzyj jak tam stan wirnika sie ma bo moze turbo sie konczy(oby nie)
Dokladnie. Najpierw sprawdz i wyeliminuj wszelkie nieszczelnosci w ukladzie powietrznym.

: ndz mar 25, 2007 11:42
autor: zaprzal
eldorado84, na tej fotce tu gdzie u mnie jest takie okragle zaspawane cos ;) powinienes miec czarny zawor z sruba na srodku. Zakrec go na amen, a jak nie pomoze to wykrec srube, wloz jakies podkladki do srodka i ponownie zakrec na maxa

Obrazek

: ndz mar 25, 2007 12:20
autor: eldorado84
tak szczerze to ja nie mam czegoś takiego (chyba - przedchwilą patrzyłem)
kolektor mam ABL
1 - gumowa rura idzie do IC
2 - gumowa rura idzie do IC
3 - rura idzie do filtra powietrza

http://img86.imageshack.us/my.php?image ... dddzw4.jpg

[ Dodano: Nie Mar 25, 2007 12:22 ]
zaprzal pisze:eldorado84, na tej fotce tu gdzie u mnie jest takie okragle zaspawane cos ;) powinienes miec czarny zawor z sruba na srodku. Zakrec go na amen, a jak nie pomoze to wykrec srube, wloz jakies podkladki do srodka i ponownie zakrec na maxa

Obrazek

bo z tego co widze to jest zaspawane przy kolektorze
a u mnie nie ma

: ndz mar 25, 2007 12:33
autor: zaprzal
eldorado84, generalnie na tej fotce nawet gdyby bylo to zaslanialby przewod z odmy