Strona 1 z 2

Zimny b.mocno kopci na biało, pracuje nierówno

: pt mar 23, 2007 18:02
autor: BRX
Witam serdecznie.
Zaczne historie od początku...
Jakiś czas temu miałem moim golfem (1.9 tdi 90ps AHU '97) stłuczkę. Uszkodzony był intercooler, dojechałem do domu i tydzień golf stał.
Po tym tygodniu chciałem odpalić auto by odstawić je do blacharza.
Niechciał odpalić z rozrusznika objawy jakby słaby akumulator ale ten dobry więc dziwne. Niechciał zakręcić jakby za mało prądu. Maska zacięta po wypadku - pozostało na pych.
Próbowałem z trójki kilkakrotnie jednak nie chciał zaskoczyć (nagrzewałem świece).
Spróbowałem ponownie z rozrusznika i ku mojemu zdziwieniu akumulator wyzdrowiał i kreciłęm kilka razy aż wkońcu zapalił ale chodził bardzo nierówno i kopcił niemiłosiernie na biało - w życiu nie widziałem tyle dymu naprawde. gdy po dłuższym czasie silnik sie nagrzał przestał tak kopcić i zaczął chodzić równo ale nadal troche głośnawo i niekulturalnie.
Po wizycie u blacharza auto trafiło odrazu do mechanika gdzie sprawdzony został na komputerze:
- injection timing w normie
- maf w normie
- przepływomierz w normie
- turob boost w normie
brak failure reports
wymieniłem rozrząd bo myślałęm ze moze przeskoczył ale nie.
byłem z autem u 3 mechaników i 3 komputery go skanowały.
nikt niema pomysłu czemu zimny tak bardzo kopci na biało/siwo.
Dodam że gdy atuo sie rozgrzeje i złapie temperature oleju ok 80*c plus wody w normie nie kopci wcale, choć nadal chodzi odrobine "niekulturalniej" (głośniej ciut inny klekot jakby i troszke wieksze wibracje wydaje mi sie).
Nie odczułem braków mocy, węże intercoolera szczelne.
Wydaje mi sie że auto dostaje dużo za dużo paliwa ale to ustaje gdy jest ciepły.
Kopcenie zmniejsza się stopniowo wraz ze wzrostem temp silnika.
Generalnie chodzi głośniej zarówno na jałowych jak i przy dodaniu gazu.
POMOCY!

: pt mar 23, 2007 22:02
autor: Corvax
a ja bym sie jednak upierał przy kącie wtrysku i standardowo koło na wale.

: pt mar 23, 2007 23:29
autor: skubix
Hmm podłącze sie bo moja bestyjka podobnie jak BRX-owi kopci zaraz po odpaleniu na biało po czym stopniowo słabnie chmurka, oprócz tego ma jeszcze problem z odpaleniem. Rozrusznik kręci i kręci i kręci i obrotomierz powoli się rozkręca, ale jak nie osiągnie około 1000 obr/min to silnik na bank zamilknie jak odpuszcze i nie przytrzymam kluczyka w stacyjce.

Dziś rano zrobiłem mały test, przekręciłem kluczyk świece zapaliły się na chwile sekunda, dwie i jak zgasły policzyłem do 5 i zapalił normalnie, a wieczorem (postał 12h) powtórzyłem i znów kręcił kręcił i sam już nie wiem bo słyszałem że tak można sprawdzić czy to faktycznie kąt wtrysku przestawiony.

W poprzedniku MK III 1Z od strzały palił przy takich temperaturach i szlak mnie trafia :panna: .

Mam pytanie do kogo z tym w Wawie się udać żeby nie spieprzył roboty tylko zrobił jak się należy??

Corvax mówisz koło na wale :-k ?

: pt mar 23, 2007 23:58
autor: rob555
Rozrzad koniecznie do sprawdzenia.
A pozatym to za malo danych....moze cos z pompa paliwa sie powalilo> Moze od stania szklanka ktoras sie przytarla. Ciezko powiedziec. Generalnie to mi wyglada na objaw krzywej korby albo przestawionego rozrzadu.

: sob mar 24, 2007 00:10
autor: skubix
korba krzywa [-o< to nieźle. Oby to był tylko rozrząd :(

: sob mar 24, 2007 00:27
autor: BRX
pajac który sprawdzał rorzrząd przy wymianie paska i napinaczy niby sprawdził timing i gra wiec niewiem...

: sob mar 24, 2007 01:23
autor: rob555
wez jeszcze zdejmij rure od IC do kolektora i wtedy odpal. Mialem raz przypadek ze turbo rzygalo olejem. Po dluzszym postoju olej splywal do IC i po odpaleniu byl zasysany. Jak sie wypalil to juz OK.

: sob mar 24, 2007 01:47
autor: BRX
niestety to nie to (chciałbym żeby to było tak proste)

: sob mar 24, 2007 02:01
autor: uysy
BRX pisze:sprawdzony został na komputerze:
- injection timing w normie
- maf w normie
- przepływomierz w normie
- turob boost w normie
brak failure reports
BRX pisze:niby sprawdził timing
Musisz się zdecydować co jest sprawdzone a co niby sprawdzone.

: sob mar 24, 2007 02:19
autor: KAFEL
no to i ja sie podlacze co jest grane ze po tym stozku nie moge go odpalic stozek wywalony krece i krece i odpali kupa dymu i potem nic silnik pracuje rowno postoi troche i znowu to samo juz mnie szlak trafil dawno.....przeplywka nowka od wczoraj i nic na kompie nie bylem wiec pewnie trzeba by pojechac zamiast gdybac....

: sob mar 24, 2007 17:23
autor: BRX
napisałem niby bo mechanik cały czas twierdził ze wie lepiej i nie mógł rozrząd na pompie przeskoczyć. wiec niewiem czy zbagatelizował moje słowa.
ponaddt timing był sprawdzany przezemnie darmowym programem VAG (laptop + kabel usb) i wartosci były prawidłowe. Słyszałem opinie ze czasem komputer nie pokaze. wiec sam juz niewiem.

: sob mar 24, 2007 18:29
autor: uysy
BRX pisze:timing był sprawdzany przezemnie darmowym programem VAG (laptop + kabel usb)
Darmowy VAG-COM nie pozwala przejść w grundeistellung...
Nie pisz czym, napisz tylko czy zblokowałes nastawy. albo opisz jak sprawdziłeś kąt wtrysku.

: ndz mar 25, 2007 14:02
autor: predo
hej uysy - ja sprawdzalem to auto vag'iem 311 po tych wszystkich zabawach juz i timing wtrysku sprawdzalem zgodnie z procedura na:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

odczyty z grupy 000 przy chodzacym zagrzanym silniku, pola 2 i 9 i sprawdzenie wartosci na wykresie na powyzszej stronie... wyniki byly pole 2 - 50 a pole 9 - 120 czyli wg tego wykresu idealnie w normie...

Jesli jest cos co mozemy jeszcze sprawdzic vagiem to napisz to dzis mozemy wieczorem sie przyjrzec bo akurat sie spotykamy...
Pozdr.

: pn mar 26, 2007 13:38
autor: BRX
koniec pomysłów ?