Strona 1 z 2

dlaczego diesel jest glosniejszy niz benzyna??

: czw mar 22, 2007 21:20
autor: ghoost
tak sie zaczalem zastanawiac ostatnio dlaczego silnik diesla jest glosniejszy niz benzyniak, wiem ze cisnienie sprezania jest blisko dwukrotnie wieksze, ale czy to tylko od tego zalezy?? bo sama konstrukcja silnika niewiele sie rozni :chytry:
jak macie jakies wlasne pomysly badz jestescie ekspertami to prosze o wypowiedzi, pzdr for all :helm: :pub:

: czw mar 22, 2007 21:32
autor: S1BART1
w bezynie do spalania jest potrzebna iskra a w dieslu jest samozaplon wiec juz jest pierwsza róznica w dzwieku silnika

: czw mar 22, 2007 22:15
autor: Seaman
plus klekot pompy wtryskowej, dzwiek wtryskiwaczy (mniejszy zdecydowanie ale...)

: czw mar 22, 2007 22:15
autor: daro31ie
ropniaczek to samozaplon wiec i klekot jest wiekszy! Przypomnij sobie sobie disla z MK1 to bylo dopiero cos! a jak wspomne wibracje :okej:

: pt mar 23, 2007 01:43
autor: phanteon
daro31ie pisze:ropniaczek to samozaplon wiec i klekot jest wiekszy! Przypomnij sobie sobie disla z MK1 to bylo dopiero cos! a jak wspomne wibracje
O tak...mama koleżanki mnie kiedyś przewiozła takim...jestem pełen podziwu,że te auta nie rozpadały się i lakier na nich sie trzymał...

: pt mar 23, 2007 03:11
autor: ROF
CHarakterystyczny klekot powstaje, ponieważ zapłon następuje nierównomiernie wewnątrz cylindra, płomień przenosi się od zawnątrz (od ścianek) do wewnątrz wydając kletkot :)

pozdro

[ Dodano: 23 Mar 2007 02:13 ]
w benzynowym tego nie ma, ponieważ zapłon powoduje iskra ze świecy i mmieszanka wybucha całą objętością

: pt mar 23, 2007 11:27
autor: ghoost
a w silniku benzynowym tez zachodzi w cylindrach przemiana adiabatyczna, czy nie bo szukalem w wikipedii ale nie bylo akurat przemian dla silnikow z zaplonem iskrowym.
ROF pisze:CHarakterystyczny klekot powstaje, ponieważ zapłon następuje nierównomiernie wewnątrz cylindra, płomień przenosi się od zawnątrz (od ścianek) do wewnątrz wydając kletkot
hmmm zastanowilo mnie to, wyczytales to w jakiejs ksiazce czy z wlasnych doswiadczen??
Seaman pisze:plus klekot pompy wtryskowej, dzwiek wtryskiwaczy
chyba sama pompa nie wydaje jakis specjalnych dzwiekow, a wtryskiwacze.. chyba zaczne nasluchiwac :bigok:

: pt mar 23, 2007 14:19
autor: Seaman
wydaje, wydaje...jest nawet na to fachowe okreslenie "granie" lub "chrypienie" wtryskiwacza, po tym sie nawet poznaje czy dobrze pracuje, ale to juz na inna opowiesc :bajer: sluchaj i pompy, sluchaj i wtryskow, latwo po tym poznac czy sie juz cos nie zaczyna rozsypywac

: pt mar 23, 2007 16:58
autor: ROF
ROF pisze:CHarakterystyczny klekot powstaje, ponieważ zapłon następuje nierównomiernie wewnątrz cylindra, płomień przenosi się od zawnątrz (od ścianek) do wewnątrz wydając kletkot
hmmm zastanowilo mnie to, wyczytales to w jakiejs ksiazce czy z wlasnych doswiadczen??
Przeczytałem w auto świecie, było przy artykule o silniku VW, który jest połączeniem silnika benzynowego i diesla :)

: pt mar 23, 2007 18:53
autor: piter13
klepnie zaworów wydaje inny tez dzwiek niz w benzynie

: pt mar 23, 2007 18:59
autor: jacekd
ROF pisze:Przeczytałem w auto świecie, było przy artykule o silniku VW, który jest połączeniem silnika benzynowego i diesla
ZE CO? :blush: :bajer:

: pt mar 23, 2007 19:00
autor: aw69
dlaczego silnik diesla jest glosniejszy niz benzyniak
A od kiedy to ? Jakas innowacja czy mi sie zdaje ? Bo odkad zyje silnik diesla jest o wiele cichszy niz benzynowy, obejrzyj sobie chociazby wyscigi na 1/4 mili i porownaj sobie natęzenie dźwieku podczas przejazdu, które bardziej slychac benzynowe czy diesle.

A co do pracy silnika to owszem kultura benzynowego jest nieporównywalnie lepsza ale napewno nie cichsza.

: pt mar 23, 2007 19:09
autor: Krzylu
aw69, hehe dokladnie benzyne slychac z daleka moze koledze chodzi o prace na jałowym to faktycznie troche slychac klekota bardziej ale w czasie jazdy??
ja słysze tylko wysrane uszczelki w drzwiach ;)

: pt mar 23, 2007 19:11
autor: ROF
jacekd pisze:
ROF pisze:Przeczytałem w auto świecie, było przy artykule o silniku VW, który jest połączeniem silnika benzynowego i diesla
ZE CO? :blush: :bajer:
oto link:

http://autoswiat.redakcja.pl/wydania/ar ... ykul=15286


a tu kopiuję arykuł:

Tajemniczy skrót CCS na drzwiach prezentowanego Tourana pochodzi od Combined Combustion System. Przetłumaczenie pierwszego wyrazu nie jest zbyt zręczne. Bo "łączony" albo "mieszany system spalania" nie brzmi naturalnie. Zostawmy więc nazwę, zajmijmy się zasadą działania.
Benzyna + diesel = biesel
Każdy z napędów ma swoje zalety. Diesel jest oszczędny, za to "benzyna" pracuje ciszej i jest mniej kłopotliwa w eksploatacji. Nowy eksperymentalny silnik Volkswagena ma połączyć zalety obu rozwiązań i pozwolić kierowcom zapomnieć
o ich wadach. Zasilany jest specjalnym paliwem, które można uzyskać z gazu ziemnego (Gas to liquid, GTL), węgla albo biomasy (BTL). Volkswagen wybrał kooperację z koncernem Shell opartą na tej ostatniej technologii, gdyż jak twierdzą specjaliści zaangażowani w projekt CCS, "w idealnym przypadku nowy silnik wyemituje dokładnie tyle dwutlenku węgla, ile zużyją go rośliny do wyprodukowania paliwa, które zatankujemy do baku". Technicy potrafią otrzymać biomasę z różnych roślin, m.in. konopii, słoneczników i czegoś, co nazywa się
po polsku miskant olbrzymi.
Głównym celem projektu jest obniżenie emisji spalin. Już w początkowej fazie badań udało się ją obniżyć o 5 proc. w porównaniu z silnikiem 2.0 TDI, na którym to motorze bazuje eksperymantalny napęd Tourana CCS. Co więcej, o podobną wartość zmniejszyło się również spalanie. Ponieważ nowe paliwo ma inną szybkość spalania i wartość energetyczną, w silniku trzeba było wprowadzić nowe nastawy komputerowego sterowania dawką paliwa, momentem wtrysku, a także recyrkulacją spalin. Zbudowany na bazie 2-litrowego TDI eksperymentalny silnik ma 3 zawory na cylinder i mimo domieszki w paliwie 10 proc. benzyny syntetycznej pracuje bez udziału świec zapłonowych. Mieszanka paliwowo-powietrzna zapala się od wysokiej temperatury podczas sprężania.
Trzy nowe paliwa na stacjach w roku 2015
Na początku nowy system ma podbić Europę, a potem ruszyć w świat. W roku 2015 na stacjach ma być dostępny roślinny SunFuel, olej napędowy z 10-procentową domieszką syntetycznej benzyny oraz E10/E15 jako standardowa benzyna
z domieszką etanolu. Touran CCS jeździ dynamicznie, a dieslowski klekot słychać jedynie na biegu jałowym.

W razie potrzeby auto pojedzie również na zwykłym ON.

Zasada działania nowego systemu spalania CCS
Największa nowinka silnika Volkswagena CCS to sposób powstawania mieszanki paliwa z powietrzem. Suw ssania przypomina tradycyjnego diesla, ale w silniku CCS wprowadzono bardzo duży udział recyrkulacji spalin. W ten sposób znaczna ich część zamiast do rury wydechowej trafia z powrotem do cylindrów. Różnice podczas sprężania są już większe. W TDI wtrysk następuje, gdy tłok jest na samej górze, wtedy też następuje jego natychmiastowy zapłon. Niestety, paliwo nie zapala się równocześnie w całej swojej objętości, a w kilku miejscach. Płomień wędruje z zewnątrz do środka. Stąd pochodzi charakterystyczny dieslowski klekot. W silniku CCS wtrysk paliwa następuje znacznie wcześniej. Paliwo i powietrze mają dzięki temu znacznie więcej czasu na wymieszanie się ze sobą. Podobnie jak w silniku benzynowym taka mieszanka spala się znacznie efektywniej i co najważniejsze mniej uciążliwie dla środowiska. Aby było to możliwe, użyto specjalnego syntetycznego paliwa o mniejszej palności i obniżonym zakresie wrzenia, co pozwoliło przesunąć punkt jego zapłonu. Do prawidłowej pracy w nowym cyklu silnik wymaga dostosowania systemu wtrysku oraz czujników spalania stukowego.