dlaczego diesel jest glosniejszy niz benzyna??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

dlaczego diesel jest glosniejszy niz benzyna??

Post autor: ghoost » czw mar 22, 2007 21:20

tak sie zaczalem zastanawiac ostatnio dlaczego silnik diesla jest glosniejszy niz benzyniak, wiem ze cisnienie sprezania jest blisko dwukrotnie wieksze, ale czy to tylko od tego zalezy?? bo sama konstrukcja silnika niewiele sie rozni :chytry:
jak macie jakies wlasne pomysly badz jestescie ekspertami to prosze o wypowiedzi, pzdr for all :helm: :pub:


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » czw mar 22, 2007 21:32

w bezynie do spalania jest potrzebna iskra a w dieslu jest samozaplon wiec juz jest pierwsza róznica w dzwieku silnika



Awatar użytkownika
Seaman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 21:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Seaman » czw mar 22, 2007 22:15

plus klekot pompy wtryskowej, dzwiek wtryskiwaczy (mniejszy zdecydowanie ale...)
Ostatnio zmieniony czw mar 22, 2007 22:16 przez Seaman, łącznie zmieniany 1 raz.



daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » czw mar 22, 2007 22:15

ropniaczek to samozaplon wiec i klekot jest wiekszy! Przypomnij sobie sobie disla z MK1 to bylo dopiero cos! a jak wspomne wibracje :okej:


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pt mar 23, 2007 01:43

daro31ie pisze:ropniaczek to samozaplon wiec i klekot jest wiekszy! Przypomnij sobie sobie disla z MK1 to bylo dopiero cos! a jak wspomne wibracje
O tak...mama koleżanki mnie kiedyś przewiozła takim...jestem pełen podziwu,że te auta nie rozpadały się i lakier na nich sie trzymał...



Awatar użytkownika
ROF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 12, 2007 01:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ROF » pt mar 23, 2007 03:11

CHarakterystyczny klekot powstaje, ponieważ zapłon następuje nierównomiernie wewnątrz cylindra, płomień przenosi się od zawnątrz (od ścianek) do wewnątrz wydając kletkot :)

pozdro

[ Dodano: 23 Mar 2007 02:13 ]
w benzynowym tego nie ma, ponieważ zapłon powoduje iskra ze świecy i mmieszanka wybucha całą objętością



Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » pt mar 23, 2007 11:27

a w silniku benzynowym tez zachodzi w cylindrach przemiana adiabatyczna, czy nie bo szukalem w wikipedii ale nie bylo akurat przemian dla silnikow z zaplonem iskrowym.
ROF pisze:CHarakterystyczny klekot powstaje, ponieważ zapłon następuje nierównomiernie wewnątrz cylindra, płomień przenosi się od zawnątrz (od ścianek) do wewnątrz wydając kletkot
hmmm zastanowilo mnie to, wyczytales to w jakiejs ksiazce czy z wlasnych doswiadczen??
Seaman pisze:plus klekot pompy wtryskowej, dzwiek wtryskiwaczy
chyba sama pompa nie wydaje jakis specjalnych dzwiekow, a wtryskiwacze.. chyba zaczne nasluchiwac :bigok:


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

Awatar użytkownika
Seaman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 21:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Seaman » pt mar 23, 2007 14:19

wydaje, wydaje...jest nawet na to fachowe okreslenie "granie" lub "chrypienie" wtryskiwacza, po tym sie nawet poznaje czy dobrze pracuje, ale to juz na inna opowiesc :bajer: sluchaj i pompy, sluchaj i wtryskow, latwo po tym poznac czy sie juz cos nie zaczyna rozsypywac



Awatar użytkownika
ROF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 12, 2007 01:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ROF » pt mar 23, 2007 16:58

ROF pisze:CHarakterystyczny klekot powstaje, ponieważ zapłon następuje nierównomiernie wewnątrz cylindra, płomień przenosi się od zawnątrz (od ścianek) do wewnątrz wydając kletkot
hmmm zastanowilo mnie to, wyczytales to w jakiejs ksiazce czy z wlasnych doswiadczen??
Przeczytałem w auto świecie, było przy artykule o silniku VW, który jest połączeniem silnika benzynowego i diesla :)



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » pt mar 23, 2007 18:53

klepnie zaworów wydaje inny tez dzwiek niz w benzynie



Awatar użytkownika
jacekd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 29, 2005 19:15
Lokalizacja: Poznan
Auto: MK6 TSI160
Silnik: CAVD

Post autor: jacekd » pt mar 23, 2007 18:59

ROF pisze:Przeczytałem w auto świecie, było przy artykule o silniku VW, który jest połączeniem silnika benzynowego i diesla
ZE CO? :blush: :bajer:


MK6 HL - TSI160

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pt mar 23, 2007 19:00

dlaczego silnik diesla jest glosniejszy niz benzyniak
A od kiedy to ? Jakas innowacja czy mi sie zdaje ? Bo odkad zyje silnik diesla jest o wiele cichszy niz benzynowy, obejrzyj sobie chociazby wyscigi na 1/4 mili i porownaj sobie natęzenie dźwieku podczas przejazdu, które bardziej slychac benzynowe czy diesle.

A co do pracy silnika to owszem kultura benzynowego jest nieporównywalnie lepsza ale napewno nie cichsza.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt mar 23, 2007 19:09

aw69, hehe dokladnie benzyne slychac z daleka moze koledze chodzi o prace na jałowym to faktycznie troche slychac klekota bardziej ale w czasie jazdy??
ja słysze tylko wysrane uszczelki w drzwiach ;)



Awatar użytkownika
ROF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 12, 2007 01:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ROF » pt mar 23, 2007 19:11

jacekd pisze:
ROF pisze:Przeczytałem w auto świecie, było przy artykule o silniku VW, który jest połączeniem silnika benzynowego i diesla
ZE CO? :blush: :bajer:
oto link:

http://autoswiat.redakcja.pl/wydania/ar ... ykul=15286


a tu kopiuję arykuł:

Tajemniczy skrót CCS na drzwiach prezentowanego Tourana pochodzi od Combined Combustion System. Przetłumaczenie pierwszego wyrazu nie jest zbyt zręczne. Bo "łączony" albo "mieszany system spalania" nie brzmi naturalnie. Zostawmy więc nazwę, zajmijmy się zasadą działania.
Benzyna + diesel = biesel
Każdy z napędów ma swoje zalety. Diesel jest oszczędny, za to "benzyna" pracuje ciszej i jest mniej kłopotliwa w eksploatacji. Nowy eksperymentalny silnik Volkswagena ma połączyć zalety obu rozwiązań i pozwolić kierowcom zapomnieć
o ich wadach. Zasilany jest specjalnym paliwem, które można uzyskać z gazu ziemnego (Gas to liquid, GTL), węgla albo biomasy (BTL). Volkswagen wybrał kooperację z koncernem Shell opartą na tej ostatniej technologii, gdyż jak twierdzą specjaliści zaangażowani w projekt CCS, "w idealnym przypadku nowy silnik wyemituje dokładnie tyle dwutlenku węgla, ile zużyją go rośliny do wyprodukowania paliwa, które zatankujemy do baku". Technicy potrafią otrzymać biomasę z różnych roślin, m.in. konopii, słoneczników i czegoś, co nazywa się
po polsku miskant olbrzymi.
Głównym celem projektu jest obniżenie emisji spalin. Już w początkowej fazie badań udało się ją obniżyć o 5 proc. w porównaniu z silnikiem 2.0 TDI, na którym to motorze bazuje eksperymantalny napęd Tourana CCS. Co więcej, o podobną wartość zmniejszyło się również spalanie. Ponieważ nowe paliwo ma inną szybkość spalania i wartość energetyczną, w silniku trzeba było wprowadzić nowe nastawy komputerowego sterowania dawką paliwa, momentem wtrysku, a także recyrkulacją spalin. Zbudowany na bazie 2-litrowego TDI eksperymentalny silnik ma 3 zawory na cylinder i mimo domieszki w paliwie 10 proc. benzyny syntetycznej pracuje bez udziału świec zapłonowych. Mieszanka paliwowo-powietrzna zapala się od wysokiej temperatury podczas sprężania.
Trzy nowe paliwa na stacjach w roku 2015
Na początku nowy system ma podbić Europę, a potem ruszyć w świat. W roku 2015 na stacjach ma być dostępny roślinny SunFuel, olej napędowy z 10-procentową domieszką syntetycznej benzyny oraz E10/E15 jako standardowa benzyna
z domieszką etanolu. Touran CCS jeździ dynamicznie, a dieslowski klekot słychać jedynie na biegu jałowym.

W razie potrzeby auto pojedzie również na zwykłym ON.

Zasada działania nowego systemu spalania CCS
Największa nowinka silnika Volkswagena CCS to sposób powstawania mieszanki paliwa z powietrzem. Suw ssania przypomina tradycyjnego diesla, ale w silniku CCS wprowadzono bardzo duży udział recyrkulacji spalin. W ten sposób znaczna ich część zamiast do rury wydechowej trafia z powrotem do cylindrów. Różnice podczas sprężania są już większe. W TDI wtrysk następuje, gdy tłok jest na samej górze, wtedy też następuje jego natychmiastowy zapłon. Niestety, paliwo nie zapala się równocześnie w całej swojej objętości, a w kilku miejscach. Płomień wędruje z zewnątrz do środka. Stąd pochodzi charakterystyczny dieslowski klekot. W silniku CCS wtrysk paliwa następuje znacznie wcześniej. Paliwo i powietrze mają dzięki temu znacznie więcej czasu na wymieszanie się ze sobą. Podobnie jak w silniku benzynowym taka mieszanka spala się znacznie efektywniej i co najważniejsze mniej uciążliwie dla środowiska. Aby było to możliwe, użyto specjalnego syntetycznego paliwa o mniejszej palności i obniżonym zakresie wrzenia, co pozwoliło przesunąć punkt jego zapłonu. Do prawidłowej pracy w nowym cyklu silnik wymaga dostosowania systemu wtrysku oraz czujników spalania stukowego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 234 gości