temperatura silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

temperatura silnika

Post autor: gOOzOl » pt mar 16, 2007 21:54

mam pytanko. chodzi o uklad chlodzenia. problem pojawil sie niedawno, polegal na tym ze temp w trakcie jazdy nie dobijala do optymalnej czyli 90, a przy hamowaniu albo postoju rosla to bardzo wysokiej, rzedu nawet 110. wymienilem termostacik na wahler, efektu wiekszego brak poza tym ze szybciej dogrzewal ale dalej byly skoki w gore, dzis wymienilem termostat zalanczajacy went i jest lepiej. przy normalnej jezdzie wszystko gra, temp trzyma sie w zasadzie jednej wartosci (85-90), no ale jesli np troszke go przycisne przykladowo 3 tys obrotow,zahamuje, temp w gore, went sie wlancza, sprawne oba biegi, a wskaznik na chwile potrafi mi pokazac nawet temp zblizona do 110... czy to jest norma? przyznam sie ze takie cuda nigdy mi sie nei dzialy czy lato czy zima.autko jest po lekkim biciu, czy jakies zakamienienie chlodnicy wchodzi w gre? musialem wlozyc inna niz orginal ale w zasadzie niczym sie nie roznila poza tym ze przewody troszke krotsze do niej sa. moje doswiadczenie jest dosc marne dlatego zwracam sie do was. prosze o pomoc, z gory dzieki.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob mar 17, 2007 11:57

to rzeczywiscie dziwne zwłaszcza że wymieniłeś termostat. Temp. nie powinna byc wieksza niz 90. Może masz czujnik popsuty sprawdz rezystancje czujnika, gdzies na forum byly rozpisane ile przy jakiej temp.

Moze wchodzic w gre zamulona chlodnica poprostu temp rosnie termostat sie otwiera a chlodnica nie daje rady wychodzic bo jest poprzytykana.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob mar 17, 2007 12:00

Ja kiedys się spotkałęm z podobnym przypadkiem jak urwało sie smigiełko od pompy wody, jak się jechało było ok ale jak stanał mimo, ze wentylator chodził temp. rosła. Sprawdz czujnik - a termostat dobra stroną założyłeś do silnika???? W tym autku powinno być cały czas 90st nie zależnie od stylu jazdy.



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » sob mar 17, 2007 13:28

PinkFloyd pisze:Ja kiedys się spotkałęm z podobnym przypadkiem jak urwało sie smigiełko od pompy wody, jak się jechało było ok ale jak stanał mimo, ze wentylator chodził temp. rosła. Sprawdz czujnik - a termostat dobra stroną założyłeś do silnika???? W tym autku powinno być cały czas 90st nie zależnie od stylu jazdy.
dzis to wogole odmowil mi posluszenstwa, odpala, 1, 2, 3 - 70 stopni, zgasilem. przed chwilka bylem i juz niby wszystko ok. ale boje sie wyjechac. termostat wlozylem tak jak powinno byc, uszczelka jest ok, went kreci. bardzo ciekawe co piszesz o pompie. dam rade sam to obejrzec? jaki jest koszt ewentualnej naprawy?

sprostowanie!! chodnica nie jest z benzyny, po prostu inny model ale wyciagnieta z TDi, wiec ten watek odpada, chyba ze jest zabita syfem ale sprawdzalismy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 216 gości