Strona 1 z 1
Świece żarowe - jak długo mają grzac??
: śr mar 14, 2007 21:28
autor: DJ Tomekk
Po wymianie swiec zarowych na nowe pierwsze odpalenie bylo ok,swiece grzaly sie przez ok 5 sek i auto odpalilo za pierwszym obrotem rozrusznika.Teraz swiece grzeja ponownie przez ok 2 sek i auto odpala za 2gim lub 3cim obrotem rozrusznika., najczesciej po dlugim, dwudniowym lub trzydniowym postoju puszcza oblok bialego dymu. Co moze byc tego powodem??
: czw mar 15, 2007 09:47
autor: inspire
Nie masz innych problemów na głowie. Przecież to TDi tak ma być.
Czujnik temperatury sprawdza temperature na zewnątrz i w zależności od wyniku tak długo grzeje świece, im zimniej tym dłużej, przy powtórnym odpaleniu skraca ten czas.
Komputer również dawkuje wtrysk gnojówki gdy da większą dawkę rano to masz większą chmurę. Ja jeżdze codziennie i rano też przy odpaleniu mam małą chmurę dymu szczególnie gdy jest zimno. jak będzie ciepło też będzie palił po pierwszym obrocie.
: czw mar 15, 2007 13:31
autor: inek01
inspire pisze:Czujnik temperatury sprawdza temperature na zewnątrz i w zależności od wyniku tak długo grzeje świece, im zimniej tym dłużej, przy powtórnym odpaleniu skraca ten czas.
Od kiedy to grzanie swiec zalezy od temperatury zewnetrznej ?
DJ Tomekk, zima sie skonczyla i w obecnych temperaturach TDI powinien palic nawet bez swiec.
Ja bym na Twoim miejscu szukal przyczyny gdzies indziej.
: czw mar 15, 2007 17:25
autor: DJ Tomekk
Nie szukam problemow, ale chodzi mi o to, ze w mk4 SDi, ktorym jezdzi moj ojciec swiece grzeja przez ok 7 sekund (gdy jest zimny) i autko pali "na dotyk".Moze ktos mial podobne objawy, ale czuje, ze bez podpiecia VAG-a niewiele sie dowiem

: czw mar 15, 2007 17:59
autor: inspire
Bo-ojciec ma SDI a ty TDI i to pewnie PD
Wydaje mi się że zależy, jak jest -20 to grzeją 7sekund , jak jest -2 to grzeją 3sekundy , jak jest +10 nie grzeją co widać po długości palenia się kontrolki. Jeśli tak nie jest to dlaczego im zimniej na dworze tym kontrolka dłużej świeci. Komputer mierzy temperature płynu chłodniczego.
A silnika z komorami wstępnymi nie da się uruchomić bez sprawnych świeczek.
: czw mar 15, 2007 18:36
autor: inek01
inspire pisze:Komputer mierzy temperature płynu chłodniczego.
No wlasnie, a nie zewnetrzna. Jesli plyn ma juz powywej 5 stopni a na zewnatrz jest -20 to EDC nie wlaczy grzania...
inspire pisze:Bo-ojciec ma SDI a ty TDI i to pewnie PD
Co to sie am do odpalania ? Jedno i drugie ma bezposredni wtrysk.
: czw mar 15, 2007 18:45
autor: DJ Tomekk
u mnie swieca tyle samo, bez wzgledu na temperture
: czw mar 15, 2007 18:59
autor: inek01
DJ Tomekk pisze:u mnie swieca tyle samo, bez wzgledu na temperture
Moze z czujnikiem cos nie tak

: czw mar 15, 2007 19:06
autor: DJ Tomekk
Moze z czujnikiem cos nie tak
czy to wyjdzie podczas testu VAG-iem??
: czw mar 15, 2007 19:19
autor: inek01
DJ Tomekk pisze:czy to wyjdzie podczas testu VAG-iem??
Nie wiem dokladnie, ale jakos chyba mozna sprawdzac czujniki Vag'iem.
: pt mar 16, 2007 08:56
autor: inspire
Ja widzę różnicę między zwykłym tdi a pd tdi. Jak miałem zwykłego tdi to palił od strzała nawet przy -20 a teraz mam pd i już tak łatwo nie pali. Chociaż nie mówię że nie pali bo odpala przy -30. Ale porównanie łatwości odpalania przemawia na korzysć zwykłego tdi na pompie. Przynajmniej u mnie.
Nie chce wprowadzać cię w błąd kolego ale wydaje mi się że jak odepniesz ten czujnik temp z węza to komputer podstawi wartości jakby było zimno i za każdym razem bedzie grzal jednakowo świeczki. Kiedyś o tym czytałem na innym dobrym forum. i jeżeli po odpięciu go będzie dobrze odpalal zawsze to chyba znalazłeś przyczynę swego nieszczęścia, a tak nawiasem vag kosztuje tylko 50zeta