Strona 1 z 1

ECU do 1Z ???

: śr mar 14, 2007 20:23
autor: Tajny
Witam!

Golf TDI 94r, zamontowany jest w nim sterownik o numerze 028 906 021 C i w sterowniku tym tkwi tzw. "CHIP" którego ja poprostu nie chce, pytanie jaki moge założyć sterownik w zamian tego, tak aby było wszystko OK ?
Na alledrogo znalazłem tylko coś takiego ale na końcu jest 'B' zamiast 'C' może byc taki ?

Samochód kupiłem w " Faterlandzie" w briefie wpisana adnotacja ( tłumaczenie) '... zwiększenie mocy przez zmiane sposobu pracy, znak urządzenia sterującego Hardware nr 248, Software nr 8945/8946 i Chip 8945K, 8946T, po czym skreślona jest moc 60 Kw a wpisana nowa wartość 80 Kw..) po tym jak szwaby zdemontowali komputer to odechciało mi sie tego ECU więc szukam seryjnego żeby mieć z głowy. Czy auto jest bardzo mocne tego nie moge powiedzieć bo nie mam porównania, ale napewno pali więcej ( jest to mój pierwszy golf z silnikiem TDI), dopuszczam też taką opcje żeby sprawdzić czy to co tam pozmieniene jest w ECU jest w miare bezpieczne dla silnika ale nie wiem zabardzo gdzie i podejrzewam że wiązałyby się z tym dosyc duże koszta w stosunku do nieruszanej używki ECU.

Troszke przydługawy ten mój problem ale jesli ktoś pomoże to będe bardzo wdzięczny :pub:

[ Dodano: 14 Mar 2007 19:24 ]
silnik to oczywiście 1Z

: śr mar 14, 2007 21:00
autor: Adamm
rozkrec obudowe kompa i zobacz czy kosci masz na podstawkach, jesli tak to mozesz wsadzic nowe z ori softem (da sie zalatwic) a te komus sprezentowac :D i nie bedziesz musial wymioeniac kompa

: śr mar 14, 2007 21:06
autor: Tajny
Hmm.. pomysł całkiem całkiemi chyba tak zrobie ale.. no własnie czy moge sobie poprostu odłączyc aku i wypiąc kompa pózniej spowrotem popodłączac ? gdzies tam wyczytałem że niby trzeba po odłączeniu ECU podbić z VAG'iem do furki co by dobrze chodziła :chytry: ale już w końcu sam nie wiem jak to z tym jest ](*,)

: śr mar 14, 2007 21:07
autor: djtom
czy moge sobie poprostu odłączyc aku i wypiąc kompa pózniej spowrotem popodłączac ?
tak
wyczytałem że niby trzeba po odłączeniu ECU podbić z VAG'iem do furki co by dobrze chodziła
nie

daj mu tylko chwile spokojnie popracować żeby połapał wszystkie czujniki.

: śr mar 14, 2007 21:29
autor: uysy
Tajny pisze:jesli ktoś pomoże to będe bardzo wdzięczny
Pójdziesz do sklepu z elektroniką, zanabędziesz drogą kupna 2szt 27c512 (ca. 20zł szt.)
poszukasz kogoś z programatorem - dobry serwis GSM, kumaty elektronik (zreszta prawie każdy zaprogramuje ten typ pamięci) Wepchniesz w kostki pliki z załącznika. I masz gotowe do podmianki (myślę, że w sterowniku będą podstawki)
Możesz od razu zgrać u magika ten tuning i posłać mi to ci powiem co jest wart.

Aha, 021B to ster z passata - może robić problemy z czujnikiem pedału hamulca (nie mam tu schematów więc nie powiem na 100%
Mam gdzieś 021C nietknięty jeśli nie chce Ci się bawić.

: śr mar 14, 2007 22:01
autor: Tajny
uysy, pozwole sobie zapytać ile bym musiał wykręcic z kiesy za ten "..nietkniety.." ?

I ewentualnie czy dałbyś rade przygotowac same kości jesli cena za caly sterownik byłaby dla mnie nie do przyjęcia?

: śr mar 14, 2007 22:06
autor: uysy
Tajny pisze:uysy, pozwole sobie zapytać ile bym musiał wykręcic z kiesy za ten "..nietkniety.." ?
stówę i oddasz stary ster jak założysz mój :)
50,- za ori kostki (cena pamięci i przesyłki) - sprawdź najpierw czy masz podstawki, chyba, że się nie boisz lutownicy

: śr mar 14, 2007 23:28
autor: Tajny
No to nie pozostało mi nic innego jak rozbebeszyc kompa :hehe: Dzieki wielkie za pomoc!

: śr mar 14, 2007 23:39
autor: Adamm
no a o mnie zapomnieli :D sorry za spam :P