Strona 1 z 2

Pomozcie - pls - 1,9sdi w czasie jazdy lekko szarpnoł i ...

: śr mar 14, 2007 19:13
autor: golftdi
Witam Wszystkich

Pomozcie - pls - 1,9sdi 2002r w czasie jazdy lekko szarpnoł i osłabł, ponadto stał sie głosniejszy i poprostu głosno klekocze, czasami podczas pracy na jałowym nierówno popracuje. Dodam, ze auto odpala normalnie. Co sie stało macie jakies pomysły?

Z góry dzieki za wszelkie uwagi.

: śr mar 14, 2007 20:53
autor: Grześko
Może pasek o ząb przeskoczył?

: śr mar 14, 2007 21:18
autor: uysy
pasek rozrządu, koło na wale, czujnik wzniosu iglicy, nastawnik kąta wtrysku to tak na szybko mi przyszło do głowy

: śr mar 14, 2007 21:20
autor: djtom
najprawdopodobniej pasek. podjedz do zaprzyjaźnionego mechanika, niech zdejmie obudowę i zobaczy znaki - koszt mały a będziesz wiedział na bank. nie pałuj samochodu teraz żeby nie wiem co bo jak to to, to może przeskoczyć jeszcze lub nie daj Boże pęknie.

: śr mar 14, 2007 21:22
autor: vagin
uysy pisze:pasek rozrządu, koło na wale, czujnik wzniosu iglicy, nastawnik kąta wtrysku to tak na szybko mi przyszło do głowy
ale faktycznie VW nigdy się nie psują <lol>


a jak iodpala owy SDI po osłabnięciu? lekko ciężko? od strzała czy trzeba go troszke pokręcić ?

Pomozcie - pls - 1,9sdi w czasie jazdy lekko szarpnoł i ..

: śr mar 14, 2007 21:27
autor: golftdi
vagin pisze:
uysy pisze:pasek rozrządu, koło na wale, czujnik wzniosu iglicy, nastawnik kąta wtrysku to tak na szybko mi przyszło do głowy
ale faktycznie VW nigdy się nie psują <lol>


a jak iodpala owy SDI po osłabnięciu? lekko ciężko? od strzała czy trzeba go troszke pokręcić ?
Wlasnie, ze odpala normalnie. Jak zwykle od razu. Dzieki wszystkim za pomoc.

: śr mar 14, 2007 21:30
autor: twardy
A jesli scina klin to radze wogóle nie odpalać bo tłoki z zaworkami się przywitaja .
zacznij od paska rozrządu bo to najbardziej niebezpieczne

: śr mar 14, 2007 21:40
autor: uysy
vagin pisze:ale faktycznie VW nigdy się nie psują <lol>
Wszystko się psuje, po to mnie zacytowałeś żeby tą średnio potrzebną uwagę wtrącić?? Tym bardziej, że jest totalnie nietrafiona jeśli miała dotyczyć mojej osoby.
mogę wymienić jeszcze kilka rzeczy powodujących w/w objawy co nie wpłynie w żaden sposób na awaryjnośc tych silników, a raczej jej brak.

: śr mar 14, 2007 21:56
autor: SzmelcWagen
uysy to nie ten temat, tamten temat został zamknięty bo za dużo obraźliwych zwrotów szło z waszej strony!
W tym temacie należy pomóc golftdi z jego problemem!
Wedle mnie jako pierwsze należy się przyjrzeć paskowi rozrządu czy nie przeskoczył oraz czy wszystkie zęby są całe! Czasami się zdarza że podczas przeskoczenia paska jeden z zębów lekko się ścina (gdy jest założony pasek nędznej firmy), i wtedy nawet po poprawnym założeniu paska problem może się powtórzyć!

: śr mar 14, 2007 22:06
autor: vagin
vagin pisze:ale faktycznie VW nigdy się nie psują <lol>
Wszystko się psuje, po to mnie zacytowałeś żeby tą średnio potrzebną uwagę wtrącić?? Tym bardziej, że jest totalnie nietrafiona jeśli miała dotyczyć mojej osoby.
mogę wymienić jeszcze kilka rzeczy powodujących w/w objawy co nie wpłynie w żaden sposób na awaryjnośc tych silników, a raczej jej brak.
głośno klekota, ładnie odpala. wedle mnie za wczesny zapłon, jak pasek przeskakuje czy klin się ścina ( a ścina się często) to zapłon się opuźnia, silnik pracuje wtedy dość twardo, ale nie klekota jakoś specjalnie mocno, a i z odpalaniem jest problem. podłącz go pod vaga i sprawdź sinusoidę zapłonu.


uysy: sprawdx dmuchawe na chłodnicy, mozę to jest przyczyną. hehe
ale sprawdź ciśnienie w oponach to na pewno to...

: śr mar 14, 2007 22:09
autor: twardy
Wlasnie, ze odpala normalnie. Jak zwykle od razu
teraz doczytałem , gdyby przeskoczył o zab to by tak nie odpalał i nie wiem czy wogóle by zapalił , przy ściętym klinie tez byłby kłopot z odpaleniem

: śr mar 14, 2007 22:11
autor: uysy
vagin pisze:sinusoidę zapłonu.
że co?

: śr mar 14, 2007 22:15
autor: twardy
vagin,
nie przeginaj a najlepiej zmień chłopie forum

: śr mar 14, 2007 22:17
autor: uysy
nie przeginaj a najlepiej zmień chłopie forum
Twardy, proszę bez osobistych wycieczek... :bigok:

[ Dodano: Sro Mar 14, 2007 9:20 pm ]
golftdi pisze:Z góry dzieki za wszelkie uwagi.
Jedna, standardowa :)
Zapiąć VAGa :), jeśli po przełączeniu w grundeinstellung ucichnie i kąt będzie OK - szukać w czujniku/nastawniku - nie muszą wygenerować błędu, trzeba przemierzyć