Wymiana paska rozrządu w AXR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bobilee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lis 20, 2006 18:33
Lokalizacja: Konin - wielkopolska

Wymiana paska rozrządu w AXR

Post autor: bobilee » wt mar 13, 2007 21:07

Poszukuję opisu wymiany paska rozrządu silnika 1.9 TDI 100KM AXR. Mam przejechane 85 tyś. kilometrów.Czy konieczna jest wymiana rolek i kół zębatych.Mechanik zaśpiewał mi za robotę 200 zł bez części.To chyba za drogo.
Ostatnio zmieniony wt wrz 02, 2008 23:23 przez bobilee, łącznie zmieniany 1 raz.



yarok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 14:34
Lokalizacja: Wawa

Post autor: yarok » wt mar 13, 2007 21:39

Polecam lekturę wątku, który rozpocząłem jakiś czas temu przed wymianą rozrządu w moim AXR

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=658898

pzdr,
JM



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt mar 13, 2007 21:57

bobilee pisze:Mechanik zaśpiewał mi za robotę 200 zł bez części.To chyba za drogo.
Średnio na jeża ;) Jeśli tak, to oki, niech wystawi fakturę i da pisemną gwarancję. Te silniki nie tolerują partactwa przy rozrządzie. Jeśli coś walnie, to na gościa koszt. W takiej sytuacji warto nawet przepłacić ;) Najważniejsze- jedź tam, gdzie dają gwarancję, i masz spokój. Byle nie do ASO, bo potrafią i 2 tys ukraść ;)
Pozdrawiam.



bobilee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lis 20, 2006 18:33
Lokalizacja: Konin - wielkopolska

Post autor: bobilee » śr mar 14, 2007 18:37

Dzięki za radę.Przy takich kosztach powinna być gwarancja. :bigok:



Awatar użytkownika
Reksio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 17:41
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Reksio » wt wrz 02, 2008 23:12

Witam! Właśnie wczoraj wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody w ASO w moim MK4 AJM 115KM 2000 r. - koszt to 1300 zł. Dają 2 lata gwarancji lub 90 tyś. przebiegu. Przy okazji wymieniłem też napinacz i pasek alternatora i dzisiaj po przyjechaniu z pracy usłyszałem, że dochodzi z rozrządu jakiś dziwny odgłos tak jakby się obracała pusta tuleja, nie wiem czy to normalne, czy tak powinno być czy nie. Mam nadzieję, że to efekt docierania, układania się paska z rolkami i napinaczem, jeśli po jakichś 500 km nie ustąpi to jadę na reklamację. Jeśli ktoś miał podobny przypadek to proszę pisać!!!



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr wrz 03, 2008 10:01

Rozrząd nie ma się docierać, nie ma być adnego dźwięku. Trzeba jechać na reklamacje i nie jeździć do ASO więcej, bo robią Ci samochód chłopaki po 2 tygodniowym przeszkoleniu w centrali, a jedyne fachowe co mają to ubiór i szefa zmiany który siedzi w biurze. Gdzieś indziej zapłaciłbyś max połowę tej kwoty.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Reksio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 17:41
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Reksio » śr wrz 03, 2008 22:57

Dzisiaj rano po odpaleniu auta już nie słychać tego odgłosu pochodzącego z rozrządu jak na razie! Wymienili mi w ASO także napinacz hydrualiczny, gdyż stwierdzili, że cieknie, nie wiem na jakiej zasadzie on działa? Być może to ten napinacz musiał się ułożyć lub dotrzeć, żeby przestały sie wydostawać odgłosy? Niżej zamieszczam rysunek na którym strzałka pokazuje ten napinacz.

[ Dodano: 03 Wrz 2008 22:59 ]

[ Dodano: 03 Wrz 2008 23:04 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7ca6b.html



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » śr wrz 03, 2008 23:10

Reksio pisze:Niżej zamieszczam rysunek na którym strzałka pokazuje ten napinacz
a Ty przypadkiem nie piszesz o napinaczu paska wielorowkowego ?

raczej nic tam się nie układa, wszystko tam ma pasować jak klocki lego, jak coś źle żłożysz to nie pasuje i tyle, to nie spodnie które naciągniesz na tyłek i same Ci się ułożą :pub:
Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2008 23:12 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Reksio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 17:41
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Reksio » śr wrz 03, 2008 23:36

Sorry za strzałkę zapomniałem jej dorysowac, do tego napinacza jest zamontowana duża rolka powyżej i mała poniżej, pierwszy rysunek na górze.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » śr wrz 03, 2008 23:44

Reksio, masz na myśli coś takiego
http://www.allegro.pl/item425728172_ory ... 5_tdi.html


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Reksio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 17:41
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Reksio » czw wrz 04, 2008 22:41

Mam na myśli napinacz paska rozrządu, a nie paska wielorowkowego (alternatora) do którego podałeś link na allegro!

[ Dodano: 04 Wrz 2008 22:46 ]
Jak otworzysz ten link to na foto z zestawem naprawczym jest tez ten napinacz, na nim zakłada się małą rolkę! http://www.allegro.pl/item431798790_roz ... _audi.html



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt wrz 05, 2008 12:08

Reksio pisze:Witam! Właśnie wczoraj wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody w ASO w moim MK4 AJM 115KM 2000 r. - koszt to 1300 zł. Dają 2 lata gwarancji lub 90 tyś. przebiegu. Przy okazji wymieniłem też napinacz i pasek alternatora i dzisiaj po przyjechaniu z pracy usłyszałem, że dochodzi z rozrządu jakiś dziwny odgłos tak jakby się obracała pusta tuleja, nie wiem czy to normalne, czy tak powinno być czy nie. Mam nadzieję, że to efekt docierania, układania się paska z rolkami i napinaczem, jeśli po jakichś 500 km nie ustąpi to jadę na reklamację. Jeśli ktoś miał podobny przypadek to proszę pisać!!!
z tą gwarancją na 2 lata i 90.000 km przebiegu to jakaś ściema!!! Masz to na piśmie jasno napisane??? Wiem że ASO VW na takie rzeczy daje rok gwarancji ale bez przebiegu.
A nawet jeżeli, to wyegzekwowanie odszkodowania za zniszczony silnik w wyniku zerwania paska lub uszkodzenia napinacza do długa, długa droga, bo ty reklamujesz do serwisu a serwis do producenta i czas jest naprawdę potężnie długi
Ostatnio zmieniony pt wrz 05, 2008 12:16 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Reksio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 17:41
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Reksio » ndz wrz 07, 2008 16:12

Na piśmie tego nie mam, ale podstawą gwarancji na usługę i części jest faktura, podobnie jak na wszystkie zakupione towary i czynności w innych placówkach. Myślę, że najlepszą gwarancją jest wykonanie tej czynności w ASO, bo żaden inny mechanik nawet tak jak mówisz na ten rok nie da gwarancji, albo się wykręci szybciej i latwiej niż salon VW. Jutro jadę do ASO, żeby zobaczyli czy ten odgłos to normalna praca nowego paska, rolek i napinacza, czy też coś źle ustawili, naciągnęli lub skręcili.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » ndz wrz 07, 2008 16:47

Reksio pisze:Na piśmie tego nie mam, ale podstawą gwarancji na usługę i części jest faktura, podobnie jak na wszystkie zakupione towary i czynności w innych placówkach. Myślę, że najlepszą gwarancją jest wykonanie tej czynności w ASO, bo żaden inny mechanik nawet tak jak mówisz na ten rok nie da gwarancji, albo się wykręci szybciej i latwiej niż salon VW. Jutro jadę do ASO, żeby zobaczyli czy ten odgłos to normalna praca nowego paska, rolek i napinacza, czy też coś źle ustawili, naciągnęli lub skręcili.
Nie , no OK! Tylko jak ja robiłem w ASO to dawali na rok gwarancję, chyba że co ASO to inne obyczaje. A co do faktury to tak jak wyżej pisałem, ty reklamujesz w ASO, zaś ASO u producenta i tak kółko się otwiera - to tak na marginesie i uwierz mi, że salon potrafi się skuteczniej wykręcić aniżeli zwykły mechanik, miałem z tym przygodę, zwykłego mechanika pozwiesz bardzo szybko do sądu a spróbuj swerwis ASO i spróbuj z ich prawnikami wygrać :helm: Najlepszym tego przykładem jest kupowanie u nich autka, jak kupujesz to traktują ciebie jak jajko i środek wszechświata, a jak już kupisz to mają cię w dupie i (prawie) bez wyjątku
Ostatnio zmieniony ndz wrz 07, 2008 16:52 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 148 gości