Strona 1 z 3

Napinacz paska alternatora

: wt mar 13, 2007 20:12
autor: gienekp007
Mam takie pytanko. Coś mi piszczy pod maską. Podejrzewam że to napinacz paska alternatora. Pasek jest luźny. Jak zapale rano silnik to przez moment jest spory pisk a obrotomierz przez moment 2 sek. stoi na 400 obr. Po 20 sek pisk słabnie i słychać jakby kanarki czyli sobie delikatnie popiskuje słychać to na zewnątrz a nie w aucie. myślę że to na 99% napinacz bo pasek trochę luźno waty. Jak to sprawdzić?? I jak bym ciał coś na szrocie wyrwać to też jak sprawdzić czy pochodzi?? Dzięki

: wt mar 13, 2007 20:25
autor: jaszczur
gienekp007, na poczatek proponuję ci polać pasek wodą,jeśli pisk ustanie to mozę być sam pasek u mnie była podobna sprawa wymieniałem napinacz(160zł)a pisk nie ustał,okazało się że pasek mi piszczał nowy goodyer tp koszt ok 30 zł

: wt mar 13, 2007 21:36
autor: Darass
jezeli to 1.9TD tak jak masz w podpisie to jaki tam masz napinacz hm? chyba ze masz TDI, ale jeżeli TD to pasek jest naciągany alternatorem, i najpierw polecam wymienić pasek. jezeli po tym bedzie dalej piszczał (tak jak to u mnie było) to pozostaje wymiana rolki alernatora. ja mialem wyślizganą, teraz juz jest ok.

P.S i jak bedziesz szukał paska, kupuj tylko firmy Contintech. Gates, Bosch, Kager itd itd olej ciepłym moczem ;)

: wt mar 13, 2007 22:01
autor: PinkFloyd
W td w wersji z klimatyzacją był napinacz, jezeli nie masz klimy to napinany jest alternatore- zobacz zdjecia nizej. Wymien pasek na Contintecha i napnij dobrz i bedzie ok :bigok: Jezeli dalej bedzie sie slizgac to pewnie koło z tłumikiem drgań ma wyrobioną gumę i się obarca- ale to skrajnosć .

Obrazek

: wt mar 13, 2007 23:05
autor: gienekp007
Nie mam klimy. Tak silnik to 1.9 TD AAZ tylko to Audi ale to chyba bez różnicy bo to to samo co VW. Jest takie kółko na dole pomiędzy kołem alternatora a rozrządem i napina ten pasek i to mi się wydaje że to jest napinacz ( aluminiowy chyba) bardzo bym się cieszył żeby się dało alternatorem naciągnąć. Pasek jest luźny dosyć. Możecie mi wrzucić fotkę napinacza od tdi wtedy będę pewny. rocznik audi '92

[ Dodano: 13 Mar 2007 22:20 ]
pompa wodna jest ganiana innym paskiem tym od wspomagania

: wt mar 13, 2007 23:21
autor: MarcinRoz
do gienekp007, To co opisujesz jako rolkę,może być to tylko rolka prowadząca pasek micro(wielorowkowy).A napięcie paska (tak sądzę)reguluje się alternatorem... Jutro wrzuce Ci fotki z mojego TDI(a u mnie na bank jest napinacz).Wtedy sobie porównasz :bigok: .Pozdrawiam

: wt mar 13, 2007 23:27
autor: gienekp007
MarcinRoz, wielkie dzięki że mnie uświadomiłeś. Tak to może być rzeczywiście rolka. A może ktoś z was ma foto takiej rolki??

: śr mar 14, 2007 10:20
autor: Darass
przecież w AAZ ten pasek chodzi na trzech rolkach? główne koło od wału korbowego, koło pompy wody i kółko alternatora. nie widze tam u siebie żadnej rolki prowadzącej :roll:

: śr mar 14, 2007 11:12
autor: g_siekierda
co do napięcia paska sprawa jest prosta: trzeba poluzować dwie śruby przy alternatorze od strony paska, które mocuja alternator do silnika(są o ile pamiętam na klucz 14, 15, lub16). pod alternatorem jest sprężyna, która sama właściwie naciąga pasek - te dwie śruby tylko blokują ustawienie - no i śruby dokręcić. przy wymianie trzeba alternator nacisnąć dość mocno aby ścisnąć tą sprężynę i zdjąć/założyć pasek. mowa tu oczywiście o AAZ bez klimatyzacji

: śr mar 14, 2007 22:36
autor: gienekp007
I już wiem wszystko. Pisze bo może komuś się przyda. W Audi z '92 pasek od alternatoraa nie napędza pompy wodnej i jest napinacz na 100% przynajmniej u mnie a alternator nie ma żadnej regulacji. Dzięki za wszystkie sugestie

[ Dodano: 14 Mar 2007 21:40 ]
Jaki pasek do alternatora jest najlepszy bo od mego już guma zaczęła się odklejać na długości 5 cm

: śr mar 14, 2007 23:08
autor: szatanek
No toś kolego ładnie porównał pasek Gates do Kagera, paski Gates są najlepszymi paskami na rynku obok Conti, słyszałem wiele opini mechaników zeby kupowac tylko paski Gates,bo jesli chodzi o Conti to prawdopodobienstwo ze trafimy na podróbke jest kilka razy wieszke niz w przypadku Gatesa, oczywiscie orginalne paski Conti są zajebiste ale na rynku coraz czesciej mozna trafi na pasek wyprodukowany np. w Brazyli lub gdzies na wschodzie.

: śr mar 14, 2007 23:38
autor: PinkFloyd
szatanek tylko tu chodzi o to ze Gates ok, ale na wielorolkowym w TD się nie sprawdza i popiskuje , tyko Conti zachowuje sie cicho sprawdzone i potwierdzone w wielu TD i także u kolegów z naszego forum.

: czw mar 15, 2007 11:16
autor: szatanek
A czy to tez dotyczny tych pasków w TDI? Bo niedługo bede kupował pasek do alterka.

: czw mar 15, 2007 11:19
autor: PinkFloyd
Szatanek wygląda to tak ze zdarza się to w MK III przy czym w MK IV nie, także dotyczy TDI, po prostu pasek wielorolkowy Gates ma za szerokie rowki w stosunku do kół w MK III gdzie też sa rowki i popiskuje rano lub cały czas słychac lekkie piski, Contintech tego nie ma. Robi się zazwyczaj tak Gates na rozrząd a Contintech na wielorolkowy i bedzie :bigok: Niektórym to nie przeszkadza ale mnie wkurzało i wielu kolegom na forum też to przeszkadzało i pozałożenieu Contintecha mineło :bigok:

[ Dodano: 15 Mar 2007 10:23 ]
Tu o problemie paska Gates było http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#863817