Strona 1 z 1
Jaka róznica po wymianie wtrysków w TDI ?
: wt mar 13, 2007 15:32
autor: szatanek
Witam. Mam pytanie czy jest jakaś różnica w pracy silnika po wymianie wtrysków na nowe? Silnik pali mi bez problemu nawet w duzy mróz ale wydaje mi sie ze chodzi za twardo szczególnie na wyższych obrotach. Ogólnie powiedzcie mi dlaczego silniki TDI w MK4 chodzą duzo ładniej niz w MK3,bardziej miękko, czy to jest tylko wina większego wyeksploatowania silnika w MK3 czy chodzi o coś innego, przeciez w MK4 silniki tez nie raz mają najechane grubo ponad 200 tyś. Czy moze to są zalety silników ASV w MK4, w porównaniu do 1Z czy AFN? ale nie wydaje mi sie bo konstrukcyjnie silniki są takie same. A moze w gre wchodzi lepsze wytłumienie silnika w komorze? Jeśli ktoś kto jest w temacie wie od czego to zalezy do piszcie, pozdrawiam.
: wt mar 13, 2007 15:59
autor: GSOWIEC
szatanek pisze:A moze w gre wchodzi lepsze wytłumienie silnika w komorze?
Napewno tak! To jak rozchodzi się dźwięk ma znaczenie - np zimą, gdy postawię 1Z na dość solidnej "poduszcze śnieżnej"
(np. na parkingu, gdzie leży sobie kilka cm śniegu), da się zauważyć bardziej miękką pracę silnika... W garażu dźwięk odbija się po ścianach i motor jest o wiele głośniejszy niż gdy wyjedziesz nim na zewnątrz...
: wt mar 13, 2007 16:53
autor: Razal
GSOWIEC pisze:szatanek pisze:A moze w gre wchodzi lepsze wytłumienie silnika w komorze?
Napewno tak! To jak rozchodzi się dźwięk ma znaczenie - np zimą, gdy postawię 1Z na dość solidnej "poduszcze śnieżnej"
(np. na parkingu, gdzie leży sobie kilka cm śniegu), da się zauważyć bardziej miękką pracę silnika... W garażu dźwięk odbija się po ścianach i motor jest o wiele głośniejszy niż gdy wyjedziesz nim na zewnątrz...
Dokładnie tak !
Jeszze warto zobaczyć w jakim stanie jest wytłumienie silnika od spodu - jeśli masz nie oryginalną osłonę silnika np. nie masz na niej maty wygłuszającej i już będzie głośniej
Kolega miał nie oryginalną osłonę i sam wyklejał (nie wiem czym) i różnica zdecydowana !
Pozdrooooo
: wt mar 13, 2007 19:42
autor: leo...
nowe wtryski nie są tak wyrobione jak wtryskiwacze z przebiegiem kilkuset tysięcy km ... normalny objaw
BTW - wytłumienie dolne w MKIV z tego co pamiętam nie ma gąbki - za to są kostki plastikowe (teoretycznie nie będa tłumić tak dobrze jak gąbka )
: wt mar 13, 2007 21:02
autor: szatanek
No jasna sprawa ze wygłuszenie to podstawa, dodam ze u siebie nie mam osłony pod silnikiem, zamierzam ją założyć ,tylko nie wiem czy kupic podróbe i nakleic na nią jakąś mate typu gąbka czy filc, czy lepiej kupic orginalną z MK3 zeby była pewnośc ze bedzie pasowała na 100% ??
: wt mar 13, 2007 21:51
autor: Razal
szatanek pisze:No jasna sprawa ze wygłuszenie to podstawa, dodam ze u siebie nie mam osłony pod silnikiem, zamierzam ją założyć ,tylko nie wiem czy kupic podróbe i nakleic na nią jakąś mate typu gąbka czy filc, czy lepiej kupic orginalną z MK3 zeby była pewnośc ze bedzie pasowała na 100% ??
Podróby też SUPER pasują - zakładaliśmy u kolegi - kupił na allegro za 80zł - idealna ale bez wygłuszenia
TRzeba by coś dokleić - oryginalną w możliwie dobrym stanie kupić to cud
Pozdroo
: wt mar 13, 2007 22:52
autor: szatanek
Tylko z tego co wiem do TDI idą chyba inne osłony niz do benzyny ?
[ Dodano: 13 Mar 2007 21:56 ]
Ta osłona ma byc pełna czy z wycięciem na miske olejową.
Co to za kostki w tej osłonie?? :
http://www.allegro.pl/item174316184_osl ... skoda.html
: wt mar 13, 2007 23:14
autor: Razal
szatanek pisze:Tylko z tego co wiem do TDI idą chyba inne osłony niz do benzyny ?
[ Dodano: 13 Mar 2007 21:56 ]
Ta osłona ma byc pełna czy z wycięciem na miske olejową.
Co to za kostki w tej osłonie?? :
http://www.allegro.pl/item174316184_osl ... skoda.html
Inne inne - w TDI taka jak w 1,8E i 2,0E pozostałe mają inne, albo fabrycznie nawet nie miały wogóle
a te kostki to jest właśnie takie wygłuszenie - wysokość kostek rózna - dopasowana do elementów silnika
Do Golfa TDI jest coś takiego
OSŁONA TDI GOLF 3 - allegro.pl
ona jest bez wygłuszenia niestety - trzeba by coś samemu dorobić w tym temacie