pasek rozrządu - napięcie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

pasek rozrządu - napięcie

Post autor: piter13 » wt mar 13, 2007 11:34

witam , zmieniłem pasek rozrzadu i jak sprawdzic zeby miec pewnosc ze jest dobrze napiety zeby wrazie czego nie przeskoczył lub nie pękł?



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » wt mar 13, 2007 13:00

Ugięcie 1 centymetr dla amatorów
Fachowiec ma swoje doświadczenia i tych się trzyma


[img]http://images21.fotosik.pl/165/efbfbb2cd9e2731c.jpg[/img]

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » wt mar 13, 2007 15:39

Ja przekręcam pasek na najdłuższym odcinku o 90st. Oczywiście to też metoda chałupnicza.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » śr mar 14, 2007 17:30

Tomallus pisze:a najdłuższym odcinku o 90st.
to nie do paska rozrządu tylko do klinowego sie taką metode stosuje

piter13, pasek musi być dobrze naciągnięty ale nie za mocno... nie może "dzwonić"
jak "zagrasz" po nim palcem to nie może wydawać zadnego dzwięku :D
W innym przypadku będzie zbyt silno naciągnięty (dzwoni) i nie przejedzie 60 tyś. bo mozesz go przedwcześnie zerwać

sprawdzanie ugięcia to można spróbować z tym obkręcaniem paska.. powinien być kąt jakieś 60 stopni sie obrócić ,nie więcej



M.P.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lut 26, 2007 00:01
Lokalizacja: świdwin
Kontakt:

Post autor: M.P. » śr mar 14, 2007 23:40

mnie czeka to w piatek ale mam pytanko jak sprawdzić czy wymieniać rolke napinacza a może bez względnie ja wymienić bo słyszałem różnie ale nie wiem czy w MK2 też sie stosować do tego?????


Lepiej powoli jechać niż szybko iść

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » czw mar 15, 2007 08:24

M.P., wymien razem z paskiem koniecznie....



Jerry-diesel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw lut 22, 2007 16:13
Lokalizacja: Rudnik nad Sanem
Kontakt:

Post autor: Jerry-diesel » czw mar 15, 2007 08:51

wymień razem z rolką. Rolka to niewielki koszt


VW Golf MK1 1.6 D

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » czw mar 15, 2007 09:00

Jerry-diesel pisze:Rolka to niewielki koszt
heheh znośna rolka kosztuje więcej niż pasek :satan:



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » czw mar 15, 2007 16:32

nigdzie nie mogłem dostac rolki skf, wiec wcisneli mi jakąs inna firmy ina chyba , czy to jakies g.....?



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » czw mar 15, 2007 16:59

piter13, a jakiej firmy?? byle nie made in china... :chytry:



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » czw mar 15, 2007 19:02

double-d pisze:a jakiej firmy?? byle nie made in china...
firma INA , chyba jakis chłam ze słowacji tak cos mnie sie wydaje bo pisało na rolce słowacja czy tam słowenia nie pamietam ale napisy po niemiecku tez były



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » pt mar 16, 2007 11:47

double-d pisze:
Tomallus pisze:a najdłuższym odcinku o 90st.
to nie do paska rozrządu tylko do klinowego sie taką metode stosuje

piter13, pasek musi być dobrze naciągnięty ale nie za mocno... nie może "dzwonić"
jak "zagrasz" po nim palcem to nie może wydawać zadnego dzwięku :Dj

No tak to mu nie tłumaczcie. Dobrze naciąnięty pasek w najdłuższym punkcie miedzy kołami (czyli tam gdzie mamy najdłuższą część paska nie stykającą się z kołami - między pompą a wałkiem chyba) pasek powinien zgiąć się pod kątem 90o MAXIMUM.


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

M.P.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lut 26, 2007 00:01
Lokalizacja: świdwin
Kontakt:

Post autor: M.P. » pt mar 16, 2007 20:42

U mnie wymieniony dzis wachowiec właśnie tak sprawdzał napięcie 90stopni i narazie wszystko gra,


Lepiej powoli jechać niż szybko iść

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 138 gości