Strona 1 z 2

pęknięta głowica ?

: pn mar 12, 2007 13:15
autor: McFafik
witam .... dziś auto oddane do lekarza :)
powód .... cieknąca uszczelka pod głowicą
ale .... auto jest u mechanika - ja jestem w pracy - ciężko mi stac nad nim i patrzec co robi :(
wiem ze w naszych silnikach czesto pękają głowice :(
co robic ?
jak sprawdzic zeby mnie mechanior nie wycyckał :) ze niby pęknieta a zalozy mi starą ...albo cos podobnego wymysli

i inna sprawa ... podobno niektórzy zakłądaja takie głowice "lekko" peknięte - czy to jest prawda ? czy to nieszkodzi ?

p.s.
po samochodzie nic nie czuc zeby go cos bolało ... poza wyciekami na zewnątrz spod glowicy

: pn mar 12, 2007 14:35
autor: vagin
pękają miejsca między zaworami kamertony( komory wstępne) przynajmnie w więkrzości klekotów wtarego typu, jest to usterka seryjna, która nie jest zagrożeniem pod warunkiem że ciśmnienie nie przedostaje się do układu chłodniczego, w przeciwnym razie można ową głowice zakładać beż żadnych kombinacji typu spawanie itd. bo to i tak przeważnie nic nie daje, a kamertony popękają tak czy owak w innych miejscach...

: pn mar 12, 2007 16:54
autor: Bordos
Ja mialem trochę popękaną i mialem spawaną i mam wrazenie ze znowu cisnienie jest pompowane do układu chłodzenia :(

: pn mar 12, 2007 17:10
autor: vw_vandal
McFafik, tak jak pisze vagin, jeżeli są popekania między zaworami i kompresja nie wali to normalne. Bądz przy gościu jak będzie sprawdzał głowice na szczelność (no i oczywiście jak ją zdemontuje ;) ).
McFafik pisze:wiem ze w naszych silnikach czesto pękają głowice
Dla mnie to herezja, mam trzy mk2 z dużymi przebiegami i w żadnym nie pękła głowica ;)

: pn mar 12, 2007 18:48
autor: bongo
McFafik pisze:wiem ze w naszych silnikach czesto pękają głowice :(
Jak sie nie umie jezdzić to tak...
McFafik pisze:inna sprawa ... podobno niektórzy zakłądaja takie głowice "lekko" peknięte - czy to jest prawda ? czy to nieszkodzi ?
Szkodzi i to bardzo...
McFafik pisze:po samochodzie nic nie czuc zeby go cos bolało ... poza wyciekami na zewnątrz spod glowicy
Jak duże były to wycieki?Lało czy rosiło?Bo jak rosiło to nie ma sie czym przejmować,każdy golf II z silnikiem diesla z którym miałem do czynienia(i nie tylko diesla)miał zapoconą uszczelke.Dobry mój mechanik powiedział że jak sie nic nie dzieje,płyny sie nie mieszają,kompresja nie idzie w wode to sie nic z tym nie robi....

: pn mar 12, 2007 21:27
autor: McFafik
bongo pisze:Jak duże były to wyciek
ciezko mi okreslc bo niemam z czym porownac
no kadłób silnika jest mokry spod uszczelki .... ubywa płyn chlodniczy
vw_vandal pisze:Bądz przy gościu jak będzie sprawdzał głowice na szczelność (no i oczywiście jak ją zdemontuje
tylko takie czasy ze ja bede w pracy jak oni to zdejma i zawiazą do planowania

[ Dodano: 13 Mar 2007 16:36 ]
i tak ??
glowica popekana jest miedzy zaworami na wszystkich cylindrach
ale tez mi mowili ze w innych miejscach tezsie pojawły pekniecia .... glowica jest teraz u majstra i maja ja sprawdzac na szczelnosc i czy nie jest krzywa
co wiecej uszczelka pod glowica ma "3" karby :( jak splanuja co zalozyc jak nie ma juz nic grubszego ?
jak duza jet odległosc miedzy zaworami a tłokiem - ktos wie ??
i jeszcze jedno ... bo nigdzie nie znalazlem
czy silnik SB ma taka samą glowice jak słabsze 1,6 TD ?

: wt mar 13, 2007 20:19
autor: bongo
McFafik pisze:glowica popekana jest miedzy zaworami na wszystkich cylindrach
No to szukaj nowej niestety...

: wt mar 13, 2007 21:41
autor: McFafik
bongo pisze:Dobry mój mechanik powiedział że jak sie nic nie dzieje,płyny sie nie mieszają,kompresja nie idzie w wode to sie nic z tym nie robi...
u mnie tak bylo ... poza wyciekami na zewnatrz

bongo,
No to szukaj nowej niestety...
tak ....ale inna tez moze byc spekana .... nawet znalazlem w ksiazce ze dopuszczlane sa pękniecia pomiedzy zaworami do warosci 0,5 mm

: wt mar 13, 2007 21:42
autor: anton:-)
bongo pisze:No to szukaj nowej niestety...
zawiez głowice do jakiejs firmy która tylko regeneruje i bada głowice niech ci sprawdzi jej szczelnosc bo ze jest popekana to normalne w naszych silnikach (klekotach)
Ja pracuje jako mechanik juz jakis czas i jeszcze nie widziałem głowicy z klekota vw zeby głowice miał cała ja mam równiez popekana miedzy zaworami ale sprawdziłem ja i była ok zrobiłem juz ok 75 tys i nic sie nie dzieje :bigok:
takze sprawdz szczelnosc głowicy ale jak ci nie wyganiało płynu czyli głowica jest cała bo kompresja nie idzie do kanałow wodnych
Ja zawsze sprawdzam głowice przed palnowaniem i po planowaniu a co do oszczelki to mechanik juz bedzie wiedział jaka załozyc bo to zalezy czy głowica była mocno krzywa i czy duzo jej zostało na stole planujacym
pozdro i nic sie nie łam :bigok:

[ Dodano: 13 Mar 2007 20:48 ]
McFafik pisze:u mnie tak bylo ... poza wyciekami na zewnatrz
miałes poprostu juz stara oszczelke - SPARCIAŁA
McFafik pisze:tak ....ale inna tez moze byc spekana .... nawet znalazlem w ksiazce ze dopuszczlane sa pękniecia pomiedzy zaworami do warosci 0,5 mm
zlalezienie nie popekanej głowicy do mkII klekota to tak jak w totka wygrac

Ja w tej chwili dysponuje głowica do sprzedania do mkII o oznaczeniach silnika Sb głowica jest popekana miedzy zaworami ale jest szczelna wymienione sa wszystkie zawory, prowadnice,oszczelniacze na zaworach ,wraz z wałkiem rozrzadu i z zawotami(popychaczami)hydraulicznymi :bigok:

: wt mar 13, 2007 23:03
autor: McFafik
anton:-) pisze:głowica do sprzedania do mkII
ile sobie kolegaq liczy ... tak z ciekawsci :) narazie
zawiez głowice do jakiejs firmy która tylko regeneruje
- jest w takim zakładzie :)
anton:-) pisze:a co do oszczelki
.... czy metalowa od 1,9 TD cos tu pomoże bardziej ???

: śr mar 14, 2007 09:23
autor: vw_vandal
McFafik, Jakieś 3 miesiące temu remontowałem silnik 1.6 TD i tak samo miałem popękania między zaworami i wątpie abyś znalazł używkę bez pęknięć teraz mam rosebranego 1V i też ma pęknięcia sprawdziłem na szczelność i wiem że jest git. Popękania muszą być tak wielkie że by musiały dochodzić do kanałów wodnych i tak myśle żębyś musiał jechać z 5 km bez wody !! A ciekło ci bo uszczelka miała już dość !!
Jeśli chodzi o rodzaje głowic to spotkałem się z określeniem że są 3 typy
- pierwszy to do starszych diesli ustawiany jeszcze płytkami;
- drugi typ że jest niska
- trzeci żę wysoki
Tak słyszałem że te niskie miały pracę takiej sztaplarki, a wysokie pracują mięko i przyjemnie. I z tego co się orientuje głowica w 1V, JR i SB są takie same.

: śr mar 14, 2007 10:17
autor: zaprzal
dokladnie tak jak mowia koledzy, glowica miedzy zaworami jest zawsze popekana i tak juz jest. W ktorym miejscu miales wyciek?

: śr mar 14, 2007 20:39
autor: McFafik
zaprzal pisze:W ktorym miejscu miales wyciek?
silnik byl mokry caly na okolo .... ale jak widzialem na uszczelce (zostały juz same trociny : ) to z pierszego cyl. na zewnatrz
powiedzieli mi w zakladzie specjalistcznym ze 400 zl za spawanie wszytkiego plus 55 zł za kazdą lamele miedzy cylidrami !!!!
albo powiedzilei szlif .. i sparwdzamy na szelność ... kazalem szlifnąc, sprawdzic i zalozyc :) bo i tak popeka pewnie zaraz a jak nie to za kilak tyś km.
Jeśli chodzi o rodzaje głowic to spotkałem się z określeniem że są 3 typy
a ztym to zalozylem osobny temat i dostalem nawet odpowiedz w 100 % chyba :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 6d8#992123

: śr mar 14, 2007 22:29
autor: zaprzal
jak za 400zl miec jakas pospawana to lepiej poszukaj uzywanej