1,9TD (cordoba) koło pasowe, ciśnienie doładowania ???
: pn mar 12, 2007 10:15
Kupiłem cordobę 94r. 1,9 TD, stan ogólny oceniam jako bardzo dobry. Auto sprowadzone, nic w nim nie było robione.
Mam następujące problemy:
1. Popiskują paski (alternator pompa wody i oleju) wyczytałem gdzieś na forum o "gibającym" sie kole pasowym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... B3o+pasowe coś podobnego dzieje sie u mnie, jak silnik pracuje widać jak koło sie "giba" i popiskiwanie pasków to właśnie chyba jest tego skutkiem (polałem wodą pasek to na chwilę przestało). (Czy te koło pasowa jest zespolone z kołem zembatym na stałe???) będę zmieniał rozrząd to trzeba to koniecznie wymienić !!!!!
2. Chodzi mi o ciśnienie doładowania. Posiadałem kiedyś golfa z takim silnikiem i wydaje mi się że miał lepsze "odejście". W cordobie jest zapiepszony filtr powietrza ale to chyba nie to bo jak miałem brudny filtr w golfie to objawy były inne: po dodaniu gazu był mułowaty dopiero po 3000 obr/min turbina pokonywała opory ssania brudnego filtra i wtedy dostawał mocy - dziwnie się jeździło (najpierw nic .... i nagle walnięcie powyżej 3000obr/min) po wymianie filtra odzyskał płynnosć. W Cordobie jest inaczej turbina pompuje od 2000-2200 a przy 3000 obr/min jest koniec pompowania - brak mocy !!! Widać to pod maską gdy sie ściśnie wąż od turbiny do kolektora dolotowego - ładnie twardnieje na nastepnie trochę mieknie i w momencie miekniecia widać jak jak przesuwa się dźwigienka od zaworu upustowego turbiny (w golfie subiektywnie wydaje mi się że dłużej turbia pompowała) Pytanie: czy mogę trochę przesunąc moment włącznia się zaworu upustowego (podnieść ciśnienie) (chyba że po zmianie filta będzie wszystko OK) jeśli tak to w którą stronę kręcić śrubami na dźwigence i ile obrotów ??? (nadmieniam ze nie chce jej tuningować zwiększać dawki itp. - chce aby jeździła jak poprzedni golf)
Mam następujące problemy:
1. Popiskują paski (alternator pompa wody i oleju) wyczytałem gdzieś na forum o "gibającym" sie kole pasowym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... B3o+pasowe coś podobnego dzieje sie u mnie, jak silnik pracuje widać jak koło sie "giba" i popiskiwanie pasków to właśnie chyba jest tego skutkiem (polałem wodą pasek to na chwilę przestało). (Czy te koło pasowa jest zespolone z kołem zembatym na stałe???) będę zmieniał rozrząd to trzeba to koniecznie wymienić !!!!!
2. Chodzi mi o ciśnienie doładowania. Posiadałem kiedyś golfa z takim silnikiem i wydaje mi się że miał lepsze "odejście". W cordobie jest zapiepszony filtr powietrza ale to chyba nie to bo jak miałem brudny filtr w golfie to objawy były inne: po dodaniu gazu był mułowaty dopiero po 3000 obr/min turbina pokonywała opory ssania brudnego filtra i wtedy dostawał mocy - dziwnie się jeździło (najpierw nic .... i nagle walnięcie powyżej 3000obr/min) po wymianie filtra odzyskał płynnosć. W Cordobie jest inaczej turbina pompuje od 2000-2200 a przy 3000 obr/min jest koniec pompowania - brak mocy !!! Widać to pod maską gdy sie ściśnie wąż od turbiny do kolektora dolotowego - ładnie twardnieje na nastepnie trochę mieknie i w momencie miekniecia widać jak jak przesuwa się dźwigienka od zaworu upustowego turbiny (w golfie subiektywnie wydaje mi się że dłużej turbia pompowała) Pytanie: czy mogę trochę przesunąc moment włącznia się zaworu upustowego (podnieść ciśnienie) (chyba że po zmianie filta będzie wszystko OK) jeśli tak to w którą stronę kręcić śrubami na dźwigence i ile obrotów ??? (nadmieniam ze nie chce jej tuningować zwiększać dawki itp. - chce aby jeździła jak poprzedni golf)