Kupiłem cordobę 94r. 1,9 TD, stan ogólny oceniam jako bardzo dobry. Auto sprowadzone, nic w nim nie było robione.
Mam następujące problemy:
1. Popiskują paski (alternator pompa wody i oleju) wyczytałem gdzieś na forum o "gibającym" sie kole pasowym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... B3o+pasowe coś podobnego dzieje sie u mnie, jak silnik pracuje widać jak koło sie "giba" i popiskiwanie pasków to właśnie chyba jest tego skutkiem (polałem wodą pasek to na chwilę przestało). (Czy te koło pasowa jest zespolone z kołem zembatym na stałe???) będę zmieniał rozrząd to trzeba to koniecznie wymienić !!!!!
2. Chodzi mi o ciśnienie doładowania. Posiadałem kiedyś golfa z takim silnikiem i wydaje mi się że miał lepsze "odejście". W cordobie jest zapiepszony filtr powietrza ale to chyba nie to bo jak miałem brudny filtr w golfie to objawy były inne: po dodaniu gazu był mułowaty dopiero po 3000 obr/min turbina pokonywała opory ssania brudnego filtra i wtedy dostawał mocy - dziwnie się jeździło (najpierw nic .... i nagle walnięcie powyżej 3000obr/min) po wymianie filtra odzyskał płynnosć. W Cordobie jest inaczej turbina pompuje od 2000-2200 a przy 3000 obr/min jest koniec pompowania - brak mocy !!! Widać to pod maską gdy sie ściśnie wąż od turbiny do kolektora dolotowego - ładnie twardnieje na nastepnie trochę mieknie i w momencie miekniecia widać jak jak przesuwa się dźwigienka od zaworu upustowego turbiny (w golfie subiektywnie wydaje mi się że dłużej turbia pompowała) Pytanie: czy mogę trochę przesunąc moment włącznia się zaworu upustowego (podnieść ciśnienie) (chyba że po zmianie filta będzie wszystko OK) jeśli tak to w którą stronę kręcić śrubami na dźwigence i ile obrotów ??? (nadmieniam ze nie chce jej tuningować zwiększać dawki itp. - chce aby jeździła jak poprzedni golf)
1,9TD (cordoba) koło pasowe, ciśnienie doładowania ???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
kolo nie koniecznie musi sie gibac zeby paski piszczaly. z tego co widze w etce to wystepuje tam tlumik drgan skretnych i z czasem moze powstawac takie wrazenie, ze kolo sie gibie. [jesli sie myle niech mnie ktos poprawi] bedziesz robil rozrzad to kup wszystkie paski, rolke, napinacz i nowa srube do kola pasowego. jesli kolo nie bedzie mialo luzow i stan zebow ok to nie warto go ruszac nawet.
wymien filtr powietrza. jak ty sprawdzales ladowanie turbiny? na postoju cisnales silnik? gratuluje pomyslu. zalezy jaka masz turbinke. nie kazda da sie regulowac dzwignia.
wymien filtr powietrza. jak ty sprawdzales ladowanie turbiny? na postoju cisnales silnik? gratuluje pomyslu. zalezy jaka masz turbinke. nie kazda da sie regulowac dzwignia.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości