Strona 1 z 1

Bora 1,9TDI-dziwny świst na biegu jałowym silnika

: ndz mar 11, 2007 12:25
autor: indyczes
Witam.
Od pewnego czasu niepokoi mnie w moim autku dziwny swist na wolnych obrotach.Jak odpalę rano i silnik zimny nie ma tego świstu,pojawia sie jak nagrzany.świst ten występuje praktycznie na wolnych obrotach,po lekkim dodaniu gazu tak gdzies powyzej 1000obr/min ustaje,w zakresie od biegu jałowego do 1000 kilka obr/min przy operowaniu gazem świst jest modulowany.Po wyłączeniu silnika jak chwilę chodzi na wolnych obrotach przez jakąs sekundę jescze słychac ten efekt.Autko chodzi dobrze,nic sie nie dzieje,przyspiesza ok.Przebieg 165000km.Co to moze być?Niedawno temu był robiony rozrząd w serwisie VW-przejechane po tym niecałe 10000km.Przy rozrzadzie nie była wymieniana pompa wody,gdyz stwierdzono,że nie ma takiej potrzeby.za pomoc z góry serdeczne dzieki.
Pozdrawiam.

: ndz mar 11, 2007 12:37
autor: twardy
Świst to turbinka , nie ma sie czym martwić.
Piszesz że auto dobrze śmiga to ciesz sie TDI :bigok:

: ndz mar 11, 2007 13:31
autor: Maciuś01
Popryskaj wodą ze spryskiwacza do kwiatów na pasek wieloklinowy jak świst zniknie to do wymiany paseczek. Metoda trochę prymitywna ale skuteczna. Do wody możesz doda odrobinę płynu do mycia naczyń.

Turbina nieswiszcze na wolnych obrotach a jak już po dodaniu gazu wzmaga się dzwięk a nie maleje!

: ndz mar 11, 2007 13:47
autor: indyczes
No własnie mi to też nie wygląda na turbinkę,wczesniej tego efektu nie bylo,jest to dośc głosne i denerwuje na postoju.Dawniej silniczek ładnie pracował az miło było słuchac,obecnie ten świst jest dla mnie denerwujący,słysze go dośc wyraznie w kabinie przy zamkniętych wszystkich szybkach.Wymiana paska to pewnie roboty bardzo duzo?

: ndz mar 11, 2007 14:47
autor: daro31ie
u mnie jest ten sam dzwiek na wolnych obrotach ale tylko jak odpalam go po nocy. Po 2-3 minutach pracy dzwiek ustaje. Dochodzi on wlasnie z okolicy alternatora i wlasnie prawdopodobnie powodem jest pasek chociaz wyglada on jak nowy.

pozdrawiam daro :okej:

: ndz mar 11, 2007 16:52
autor: Maciuś01
indyczes pisze:No własnie mi to też nie wygląda na turbinkę,wczesniej tego efektu nie bylo,jest to dośc głosne i denerwuje na postoju.Dawniej silniczek ładnie pracował az miło było słuchac,obecnie ten świst jest dla mnie denerwujący,słysze go dośc wyraznie w kabinie przy zamkniętych wszystkich szybkach.Wymiana paska to pewnie roboty bardzo duzo?
Wymian paska nie jest aż takim problemem. Jak wymieniasz go sam ważny jest odpowiedni naciąg.

Poszykaj też na forum bo było o tym które paski piszczą a które nie.

: ndz mar 11, 2007 17:23
autor: gienekp007
może to byc napinacz od alternatora. Po pewnym czasie sprężyna się w nim wyrabia. Sprawdź naciąg paska od alternatora

: pn mar 12, 2007 22:10
autor: indyczes
Cholera dzisiaj miałem zamiar zabrac sie za tą usterke i jak na złośc po powrocie z trasy wszystko pracuje jak nalezy,a jakieś 10km przed domem jeszcze na skrzyżowaniu słyszałem ten motyw :food: :food: