Strona 1 z 1

przeładowanie na turbinie, gdzie w Kr wyczyścić turbinę?

: pt mar 09, 2007 15:28
autor: pasio
Witam ostatnio mam taki problem objawiający się tym że przy obrotach ok 2000, 2500 auto na chwilę przestaje przyśpieszać po czym przy ok 3000 znowu ładnie idzie (notlauf?). Brat podłączył mi vaga nie ma żadnych błędów, przedstawię również logi dynamiczne z prośbą o ich skomentowanie, gdyż nie bardzo wiem jak je odczytać. Dowiedziałem się że najprawdopodobniej mam zapieczone kierownice w turbinie, lecz wspomnę jeszcze że kilka razy w ciągu ok pół roku przy 190km/h samochód wpadł mi w tryb awaryjny (z tego co znalazłem na forum to wina n75) i w związku z tym mam pytania czy przypadkiem to przeładownie nie jest objawem zepsutego n75? Jak sprawdzić ten zaworek n75, czy na vagu powinien wyskoczyć błąd jeżeli jest on zepsuty? Kolejnośc logów: 03,04, 08, 10, 11
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: pt mar 09, 2007 16:12
autor: jarorlit
Wczoraj mialem objaw podobny, ale nie identyczny.
Przy 120 km/h (3000 obr) nagle silnik wszedll w tryb awaryjny i nie przyspieszal.
W logach pokazywalo, ze cisnienie przekraczao 2500 mbar. U ciebie jest troche mniej, ale moze to to samo.
Wyczyscilem rano n75 (wg opisu na forum) i dzisiaj rozpedzielm sie do 180 km/h i zero problemow.

U mnie wyskoczyl blad przeladowania, ale to pewnie dlatego, ze cisnienie przekroczylo 2500 mbar

Pozdrawiam

: pt mar 09, 2007 23:06
autor: pasio
No właśnie też się zastanawiam nad przeczyszczeniem tego zaworka, trochę się obawiam tego że trzeba go potem skleić kropelką (na stałe) jeżeli jest dobry to szkoda go w ten sposób traktować, bo później już go nie "rozbiorę".

: pt mar 09, 2007 23:53
autor: jarorlit
ja go zlozylem w ten sposob, ze niebylo konieczne klejenie.
Ta opaska metalowa ma jednym miescu przewezenie- trze je przeciac by rozlozyc.
Pozniej nawiercasz otworki i zwiazujesz stalowym drucikiem :))
U mnie wyszlo to super

: sob mar 10, 2007 00:00
autor: pasio
Ok dzięki spróbuje tak zrobić, a wie ktoś może które wężyki połączyć żeby sprawdzić czy bez zaworka auto chodzi lepiej?

Logi dynamiczne

: sob mar 10, 2007 11:06
autor: techon
Proszę o inf. jak można zapisać logi dynamicze podczas jazdy? Aby mieć w tej wersji co kolega. Mam Vag Com 311 i Polskiego vaga.

: sob mar 10, 2007 18:39
autor: jarorlit
Wchodzisz w ustawienia silnika (engine), nastepnie w Measure Block i wpisujesz grupe ktora chcesz zbadac (polu Group). Np. dla zbadania cisnienia doladowania turbo wpisujesz 11. Nastepnie GO i LOG. Aby zapisac logi trzeba dac START. Standartowo VAG zapisuje w katalogu gdzie jest zainstalowany w podkatalogu LOG w formacie CSV (otwierany Excelem).

Pozdrawiam

: śr mar 21, 2007 13:37
autor: pasio
Odgrzewam temat. Niestety czyszczenie n75 nie pomogło:( Stawiam na zapieczone łopatki, czy wie ktoś gdzie w Krakowie wyczyszczą mi porządnie turbinkę?