Strona 1 z 2

Zgasl i czarna chmura z tylu

: czw mar 08, 2007 18:14
autor: Grzegorz 86
otoz jechałem i zauwazylem samochod bardzo ciezko sie zbiera, po dodawaniu gazu silnik nie reagował aza nagle wskoczył na wysokie obroty samoczynnie wskazówka doszla do max ilosci obrotów wtegy go wyłoczyłem bo nie wiedziałem co mam zrobic, silnik jeszcze po wyłaczeniu popracował (wył) przez 2-4 sekund i zgasł. za mna była tylko ogromna chmura białego dymu...
nie mam pojecia co sie stało moze ktos cos wie jaka przyczyna. prosze o pomoc.

: czw mar 08, 2007 18:59
autor: cowboy
Grzegorz 86 pisze:co sie stało moze ktos cos wie jaka przyczyna
najprawdopodobniej poszła Ci turbina :(

silnik zaczał zasysac olej z silnika ... w takich wypadkach trzeba szybko gasic albo zdusić na V biegu, bo sie może przekręcić

: czw mar 08, 2007 19:20
autor: zaprzal
ciekawe dlaczego po tych 4 sekundach samoczynnie zgasl...... moze byc nieciekawie

: czw mar 08, 2007 19:37
autor: twardy
Miejmy nadzieje że tylko suszarka do wymiany , koszt nie mały.
Jak weżniesz regenerowaną z roczna gwarancja to około 8 stówek ale przynajmniej masz pewność że na niej polatasz.

: czw mar 08, 2007 23:30
autor: Corvax
zaprzal pisze:ciekawe dlaczego po tych 4 sekundach samoczynnie zgasl.
oliwa sie skonczyla to i zgasł :hmm:

: czw mar 08, 2007 23:31
autor: zaprzal
Corvax, w 4 sekundy cala oliwe z silnika...?

: czw mar 08, 2007 23:34
autor: Corvax
zapewne trwalo to troche dluzej, ale jestem sklonny twierdzic ze tak, pamietaj ze tam jest smarowanie z magistrali, bedzie pewnie ze 4 bary - dlugo trzeba?

: czw mar 08, 2007 23:53
autor: adam16v
Turbina padła na 100%. Słyszałem już kilka razy o takich przypadkach.

: czw mar 08, 2007 23:56
autor: zaprzal
Corvax, pytanie czy szybciej sie skonczy olej czy silnik sie przekreci

: pt mar 09, 2007 00:12
autor: Corvax
zaprzal pisze:czy szybciej sie skonczy olej czy silnik sie przekreci
:bigok:

ja wątpie zeby sie skonczylo na samej suszarce - jak jest samozaplon to jedyne co mozna zrobic zeby sie silnik nie rozbiegal to wbic V, dac po heblach i liczyc ze sprzeglo wytrzyma, oliwa konczy sie naprawde w zastraszajacym tempie i wystarczy kilka sekund zeby ja wypiło - niezaleznie od pozbycia sie oleju z silnika obroty osiagniete w tym stanie moga byc za wysokie i motorek tego nie zniesie - koszty beda raczej wysokie, co w sumie o tyle dziwi ze turbina musiala dawac wczesniej znaki ze ma dosc.

: pt mar 09, 2007 00:18
autor: souler
turbina pewnie dawala znac, ale wielu ludzi jezdzi dopoki silnik nie padnie na amen wiec co sie dziwic.

: pt mar 09, 2007 01:15
autor: Grzegorz 86
jutro sie za to biore dzieki za podpowiedzi, wypowiedzi...teraz troche kasy trza wyłozyc

: pt mar 09, 2007 02:37
autor: twardy
SouleR pisze:turbina pewnie dawala znac, ale wielu ludzi jezdzi dopoki silnik nie padnie na amen wiec co sie dziwic.
trzeba sprawdzać olej , jesli za szybko go ubywa to mozna podejrzewac że turbo sie rozszczelnia ,w TDI można sprawdzac przewody do intercoolera czy nie wylewa sie olej .
Czy cos jeszcze ?

: pt mar 09, 2007 13:32
autor: Maciuś01
Niestety 100 % turbina.

Poszło uszczelnienie turbiny i wyciągnęło olej.

A zgasł po chwili bo odciąłeś tylko paliwo a on chodził a oliwie niestety...

Mógł też nie wyciągnąć oliwy tylko złapać na tłokach i dlatego stanął...