Strona 1 z 1

odpowietrzanie pompy w AAZ

: wt mar 06, 2007 19:48
autor: RobertP
mam problem z paliwem po remoncie silnika
powietrza jest dużo :-(, odkręcałem przewody od wtrysków
ale paliwko idzie lub wcale nie idzie, w przewodach widać powietrze
potrzebuję możliwie szybko odpowiedzi, jak odpowietrzacie pompę , którymi śrubami, przewodami należy kręcić ?
nie znam sie na pompach bo zawsze sie bałem w nich grzebać :-(
oto ta pompa
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: wt mar 06, 2007 19:53
autor: smadny
jakas dziwna ta pompa... Wydaje mi sie ze odpowietreznie powinno byc z boku, taki czarny odwrocony lejek... Ale tego tu nie widze... Moze jakis fachowie sie wypoiwe :P

: wt mar 06, 2007 19:54
autor: zaprzal
RobertP, najlepiej zalac otworem od powrotu paliwa ile dasz rade, a pozniej z luznymi nakretkami wtryskiwaczy krecic i krecic rozrusznikiem... chyba, ze ktos ma lepszy pomysl

: wt mar 06, 2007 19:57
autor: PinkFloyd
Zazwyczaj pompy se nie odpowietrza - ona powinna odp. się sama, może masz problem z przewodami od filtra do pompy i zwrotnymi przy wtryskach - może stąd zasysa powietrze???? Zobacz jak kolega pisze czy po lewej stronie pompy masz czarną plastikową zaślepkę z lejkiem skierowanym w dół.

: wt mar 06, 2007 20:15
autor: RobertP
zaprzal pisze:pozniej z luznymi nakretkami wtryskiwaczy krecic i krecic rozrusznikiem.
tak właśnie robiłem, aż aku padł

: wt mar 06, 2007 20:17
autor: zaprzal
RobertP, tez sie z tym meczylem po wymianie pompy...

: wt mar 06, 2007 20:19
autor: RobertP
PinkFloyd pisze:Zazwyczaj pompy se nie odpowietrza - ona powinna odp. się sama, może masz problem z przewodami od filtra do pompy i zwrotnymi przy wtryskach - może stąd zasysa powietrze????
masz rację, pedał gazu w podłogę i kręcimy rozrusznikiem i powinno sie odpowietrzyć,
ale juz chyba za słaby aku :-(,
raczej nie moze zasysać bo pompy nie odkrecałem od bloku, nawet metalowe
przewody przykecone były cały czas,
idę dalej grzebać :-)
PinkFloyd pisze:Zobacz jak kolega pisze czy po lewej stronie pompy masz czarną plastikową zaślepkę z lejkiem skierowanym w dół.
kurcze zobaczę jeszcze raz ale jakoś u siebie nie zauważyłem tego

[ Dodano: Wto Mar 06, 2007 19:20 ]
zaprzal pisze:RobertP, tez sie z tym meczylem po wymianie pompy...
aż w końcu zajarał ?
ja juz dwa aku zmęczyłem (jeden był słaby drugi ładowany 24h ale tez nie dał rady)

: wt mar 06, 2007 20:20
autor: inspire
z tego co pamiętam odpowietrzałem kręcąc rozrusznikiem

: wt mar 06, 2007 20:21
autor: smadny
PinkFloyd pisze:czy po lewej stronie pompy masz czarną plastikową zaślepkę z lejkiem skierowanym w dół.
tyle ze na zdjeciach tego nie widac :P

: wt mar 06, 2007 20:27
autor: PinkFloyd
Tu widać taki kranik Obrazek

Jeszcze pytanko czy powietrze w trakcie krecenia idzie z filtra czy z przewodu zwrotnego????

: śr mar 07, 2007 00:22
autor: g_siekierda
proponuję zrobić tak:
- odkręcić przewody od filtra paliwa, za pomoca strzykawki dokładnie zalać filtr ropa, zalać też ile się da paliwka do przewodu, który idzie do pompy(używając strzykawki)
- zakręcić przewody i założyć plastikowy zaworek
- pokręcić chwilę rozrusznikiem wciskając pełny gaz
- jak po kilku(nastu) sekundach nie zaskoczy przerwać kręcenie i powtórzyć wszystkie czynności.

u mnie takim sposobem zawsze się odpowietrzał

: śr mar 07, 2007 10:43
autor: RobertP
PinkFloyd pisze:Jeszcze pytanko czy powietrze w trakcie krecenia idzie z filtra czy z przewodu zwrotnego????
powietrze szło z obu :-(
zaprzal pisze:RobertP, tez sie z tym meczylem po wymianie pompy...
oj ja wczoraj też jeszcze troszeczkę,
oczywiście odpowietrzone pedał gazu w podłoge ;-) i krecenie ostatnimi Ah z aku :chytry:
ponownie po naładowaniu wieczorem odpalił od strzała !!!! :grin: :okej: :bigok:

Dzięki WSZYSTKIM za informację, sugestie i pomoc !!! :-) :pub:

ale kurcze olej mi ucieka spod łączenia rurki olejowej do turbo z filtrem oleju
chyba dzisiaj zdążę to zrobić a nawet muszę przed pilnym wyjazdem
zastawiam się czy gwintu nie zerwałem :-( tą śrubą z dziurkami która podaje olej do rurki
muszę to zrobić a jak nie to dopiero za 1,5tyg. jak wrócę :-(